Negatieve jiggle-test
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2007 14:18 #1175967
door V700 register
De dop hoeft niet vervangen te worden, het rubbertje in de dop wel, gewoon iedere keer als de olie ververst wordt, geldt trouwens voor alle volvo's. Als met je jiggletest de dop gewoon blijft liggen is er niet zoveel aan de hand hoor, en dat de olie door het gat van de dop naar buiten spat komt doordat je nokkenas daaronder draait, de vlamdover reinigen kan echter geen kwaad, en ja hij is een pietsie moeilijk bereikbaar, probeer eens van de onderkant.
En ook ja er staat bij mij ook een B230FT waar de keerringen uitliggen doordat de carterontluchting verstopt zat. Komt dus zelfs in de beste families voor (de mijne)
Groeten Co.
Beantwoord door V700 register in topic De dop hoeft niet
De dop hoeft niet vervangen te worden, het rubbertje in de dop wel, gewoon iedere keer als de olie ververst wordt, geldt trouwens voor alle volvo's. Als met je jiggletest de dop gewoon blijft liggen is er niet zoveel aan de hand hoor, en dat de olie door het gat van de dop naar buiten spat komt doordat je nokkenas daaronder draait, de vlamdover reinigen kan echter geen kwaad, en ja hij is een pietsie moeilijk bereikbaar, probeer eens van de onderkant.
En ook ja er staat bij mij ook een B230FT waar de keerringen uitliggen doordat de carterontluchting verstopt zat. Komt dus zelfs in de beste families voor (de mijne)
Groeten Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2007 18:35 #1175990
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Heb je een beetje met het gas gespeeld?
Bij het jiggelen? Want volgens mij dans de klep bij stationair toerental door het schuddende motorblok, maar door wat gas te geven onstaat er een vacuum waardoor hij vastzuigt (als het goed is tenminste). En als er overdruk onstaat en de dop er niet opblijft liggen dan is het reden om verder te kijken. Althans dat heb ik begrepen... Anders moet ik mijn motor ook maar eens onderzoeken, want die dop ligt er stationair ook niet stil op! Ik heb een LPT dus ook turbo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2007 19:20 #1175994
door V700 register
Ik kan bevestigen dat het zo zou moeten werken, als tonherman beschrijft.
Beantwoord door V700 register in topic Bevestigend.
Ik kan bevestigen dat het zo zou moeten werken, als tonherman beschrijft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2007 21:43 #1176019
door V700 register
... niet met het gas gespeeld tijdens de jiggle. Eerder werd gezegd 'geen gas geven' maar deze lezing snijdt ook hout.
Maar eens proberen als m'n meisje vrijdag terug is met de auto.
Als de dop zich vastzuigt, zal het de rubberen ring zijn en ben ik snel klaar.
Fingers crossed Dank voor deze nuttig informatie.
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Nee...
... niet met het gas gespeeld tijdens de jiggle. Eerder werd gezegd 'geen gas geven' maar deze lezing snijdt ook hout.
Maar eens proberen als m'n meisje vrijdag terug is met de auto.
Als de dop zich vastzuigt, zal het de rubberen ring zijn en ben ik snel klaar.
Fingers crossed Dank voor deze nuttig informatie.
Joost
Moderators: Jerry Stam