Remlampje/uitroepteken knippert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vlo wordt oud?! Nu heeft ze last van het rode rem-waarschuwingslampje- dat soms in de bocht aangaat en even later weer uit. Remvloeistofniveau lijkt in orde te zijn, aan het remmen merk ik eigenlijk ook al niets.
(Heb het n.a.v. het antwoord aan Harma nogmaals gecontroleerd; remvloeistof staat tot halverwege).
Een paar weken geleden ook de schijven nog even bekeken (bandenwissel) maar die leken ook nog niet écht versleten.
Iemand een idee of moet ik dit zijn als arthritus van bijna 7 ton?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Opgelost: het bleek dat er geen slijtagelampjes gaan branden oftewel de randen van de schijfrem en de blokken deden dienst als voorremmen. Nieuwe Volvo blokken en Brembo schijven (geen origineel Volvo op voorraad bij de dealer en ik moest toch echt weer verder..), vervangen remvloeistof en presto: lampje blijft uit. Toch weer een veiliger gevoel! Ieder bedankt voor de tips!
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al staat het vloeistof bij stilstaande auto ruim boven het min. niveau; als je een bocht maakt zal de vloeistof als gevolg van de centripetale kracht naar de buitenbocht worden gedrukt en kan het dobbertje in de sensor net even te ver zakken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou ze toch maar even inspecteren, lampje brandt tenslotte niet voor niets.
(bij mij steeg het vloeistof peil van min naar meer dan max na vervangen van beide genoemde delen.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of is er binnenkort nog een sleuteldag benoorden Amersfoort?
Fijne dag verder!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oplossing is simpel, gewoon de remvloeistof verversen dan gaat het soms niet meteen maar binnen een paar dagen uit. Bijkomend voordeel is dat je remmen een stuk veiliger worden, omdat het water in je remvloeistof kan gaan koken(vapourlock) en remvloeistof niet en dat je rempedaal wat hoger aan gaat grijpen.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
OF (bij hydraulische koppeling) een lekkende (hulp-)koppelingscilinder, is al vaker over geschreven in het forum.Baseman schreef : Als er dus geen lekkage is, moet het peil dus om een andere reden dalen, namelijk afgesleten blokken en ingesleten schijven.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je bedoelt de centrifugale kracht neem ik aan.variomagic schreef : ... als je een bocht maakt zal de vloeistof als gevolg van de centripetale kracht naar de buitenbocht worden gedrukt ...
Groetjes
Mathy
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Middelpuntzoekende kracht of Centripetale kracht is de naam voor krachten die werken op voorwerpen die in een cirkelbaan bewegen en hen dus continu naar het midden van de cirkel doen afbuigen.Mathy schreef : Hallo Variomagic
Je bedoelt de centrifugale kracht neem ik aan.variomagic schreef : ... als je een bocht maakt zal de vloeistof als gevolg van de centripetale kracht naar de buitenbocht worden gedrukt ...
Groetjes
Mathy
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heren, volgens Van Dale (niet de eerste de beste) hebben jullie allebei gelijk. Misschien wordt de begrippen in verschillende disciplines gebruikt. Dat is misschien wel een interessante vraag. Centrifugaal kende ik wel, maar centripetaal niet. Weer iets geleerd dus.wp001 schreef :
Middelpuntzoekende kracht of Centripetale kracht is de naam voor krachten die werken op voorwerpen die in een cirkelbaan bewegen en hen dus continu naar het midden van de cirkel doen afbuigen.Mathy schreef : Hallo Variomagic
Groetjes
Mathy
Timen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij spreekt Timen mij niet tegen.Covik schreef : Heren, volgens Van Dale (niet de eerste de beste) hebben jullie allebei gelijk.
Groetjes
Mathy