Leeg dus Lek???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn vraag: Is dit een terechte conclusie, of moet ik hem vragen toch het systeem af te persen en op lekkage te controleren, misschien is ie wel leeg doordat vorige eigenaar er heel lang niks mee gedaan heeft??Alvast bedankt voor de tip, airco zou met dit weer zéér welkom zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vaak zit er een (vergeef me dat ik de term maar blijf vergeten) senseo-bus formaat ding in de auto, meestal linksvoor bij de radiateur.Hier bovenop zit een kijkglaasje. Als je dat schoonmaakt, zie je bij jou dus niks (chroom/zilverkleurig), maar normaal helgroene kleur rondgepompt worden.
Overigens heb ik wel een adresje voor je, als het R134a betreft. Die goeie man heeft mijn systeem helemaal leeggemaakt, op onderdruk gezet en gecontroleerd of er een lek in zat. Hij constateerde van niet, heeft daarna voor 75 euri de handel weer gevuld en hij werkt sindsdien weer prima.
Hij zit wel in de buurt van Eindhoven. Overigens, als het lek blijkt te zijn, hoef je niets te betalen, vult hij hem dus ook niet en kun je na (overweging van de ) reparatie terug, uiteraard.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat Bas zegt is natuurlijk waar: als hij leeg is, is er ergens een lek. Maar het is nu niet duidelijk (toch?) hoe snel hij leeg loopt. Een airco in een andere auto van mij (geen Volvo) loopt ook leeg, maar doet daar een jaar over, zodat ik met een vulling toch weer de zomer door kom. Omdat dat een oude auto is waarvan ik niet weet hoe lang ik hem houd, is dit vullen goedkoper dan repareren.Johnnoo schreef : Mijn vraag: Is dit een terechte conclusie, of moet ik hem vragen toch het systeem af te persen en op lekkage te controleren, misschien is ie wel leeg doordat vorige eigenaar er heel lang niks mee gedaan heeft??
- V700 register
- Nieuw lid
-
De methode van afpersen en/of vacumeren geeft alleen een indicatie hoe groot het lek is,een klein lek detecteer je hier niet mee.
Aldus het (gecombineerde) verhaal welk ik kreeg bij 2 volvo's en een opel allen met een lekke/lege airco.
Mvg Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Airco is een mooi systeem, maar er kan een hoop aan kapot helaas!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er hoeft bij een systeem uit '94 dus geen sprake te zijn van een lek, maar het koelmiddel kan gewoon langzamerhand verdwenen zijn. Ik zou de gok wagen en hem gewoon nog eens opnieuw laten afvullen en kijken waar het schip strandt.
Ikzelf gebruik regelmatig even de airco, vooral in de winter en tot nu toe functioneert alles nog (na bijna 9 jaar). Eevn laten draaien helpt om uitdrogen van keerringen tegen te gaan.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me, los van je eigen insteek met betrekking tot milieuvervuiling, geen goede zaak en de boete is niet gering. Daarentegen is het controleren erop wel erg lastig, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zelf al twwe keer een lekke condensor gehad, door een piepklein gaatje loopt je systeem leeg.
Als het lek erg klein is kan je evt vullen met die fluoricerende vloeisof erbij, daarmee kan je een piepklein lek nog opsporen.
aart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Onno