fusee kogels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd Harm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

jaja
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoi Harm,harm ut fryslan schreef : auto stuurt nu veel beter en strakker!
Merk je ook nog verschil in stoterigheid op dwarsribbels en kuilen? Ik heb altijd nog hoop dat het bij mij te erg is (slijtage ergens) en dat het te verbeteren is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik reageer even op jullie verrichtingen.
Ik kwam tot ontdekking dat de draagarmrubbers van mijn 940 versleten waren.
Ik dacht dat dat de of mede oorzaak kon zijn van een schurend geluid bij een bocht naar rechts, bijv. op een mini rotonde.
Het gerammel is over, maar het schurende geluid niet. Het lijkt echt of de band tegen de binnenkap aanloopt, maar ik zie geen slijtplekken.
Heeft één van jullie het idee wat dit kan zijn voordat ik zaken laat vervangen die niet helpen??
Wytze misschien??
Alvast bedankt Volvo vrienden.
vr gr. Co Maljaars.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op het apk papier staat dat er spoorstangspeling LV is. Is dit eenvoudig te verhelpen? En als ik toch bezig ben mischien gelijk andere zaken aanpakken (cq meebestellen)?
Tips?
Groeten, Jan
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Er is maar een manier om er achter te komen wat het geluid is.
Dat is profrijden of op de brug nakijken wat er aanloopt/geluid maakt.
Misschien op een sleuteldag binnenkort?
Jan
Er zijn 3 verschillende soorten spoorstangen.
Tja wat wil je verbeteren of ben je zo tevreden?
Je kent het verhaal van Harm mbt de verbeteringen.
Groet
Wytze
- V700 register
- Nieuw lid
-
De (of een) spoorstang is bij mij een punt voor de keuring, dus moet zowieso gebeuren.Wytze schreef : Er zijn 3 verschillende soorten spoorstangen. Tja wat wil je verbeteren of ben je zo tevreden? Je kent het verhaal van Harm mbt de verbeteringen. Groet Wytze
Ik zou het alleen jammer vinden als ik achteraf (als ik toch bezig ben) net zo goed bepaalde delen of rubbers had kunnen vervangen, omdat ik er dan toch mee bezig ben / mee in mijn handen sta.
Ik weet ook niet of er na het vervangen van een spoorstang opnieuw uitgelijnd moet worden, en dan vervang ik liever zo compleet mogelijk, zodat ik niet na een half jaar weer wat moet vervangen en weer moet uitlijnen.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Je bent namelijk de afstelwaarden gegarandeerd kwijt.
Minimaal de reactiestangrubbers of paddestoelen, er zijn er 4, kan je dan vervangen voor uitlijning omdat die de geometrie van de voortrein wel degelijk beinvloeden.
Het is even werk maar zoals je hierboven leest maakt het het geheel weer straksturend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Jij hebt het over een schurend geluid, bij een bocht naar rechts bv op een mini rotonde.
Op een rotonde stuur je in dit land meestan naar links, of bedoel je bij het verlaten van een rotonde, zeg maar een gewone bocht naar rechts?
Ik vraag dit omdat ik jouw klacht van een schurend geluid op een rotonde wel herken; ik heb dat ook zo nu en dan en het wordt veroorzaakt door de voorpijp die tegen het chassis aan trilt.
Dit wordt ( bij mij althans ) veroorzaakt door twee dingen, één is het feit dat de flensmoeren waarmee de voorpijp aan het spruitstuk zit graag een beetje los willen gaan zitten, en twee er hoort op de voorpijp een beugel te zitten waarmee deze aan het vliegwielhuis hoort vast te zitten, die zit er bij mij niet op.
Ik heb een nieuwe klaarliggen om te monteren, en daarmee zou het dus helemaal over moeten zijn .
Controleer die twee dingen in ieder geval even, misschien ben er dan van af.
Ton.