1500 toeren stationair

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2007 23:20 #1164745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Jeroen,

JB21 schreef : Hoi Rob,

Het vreemde is dat ik nu, denk dat het door de hogere temperaturen komt, er geen last meer van heb. Ik ga toch morgen op de sleuteldag in Woerden het zaakje schoonmaken, ik kan dan alleen niet testen of het gehoplen heeft aangezien het probleem momenteel niet aanwezig is. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan laat ik het hier weten.

Ik heb er ook al vrij lang geen last meer van gehad, maar het verschijnsel was exact als bij jou: te hoog toerental bij stationair draaien maar na opnieuw starten was het volledig verdwenen. Lijkt meer iets electronisch dan mechanisch, maar goed, wie weet is schoonmaken toch voldoende.
Veel plezier in Woerden en succes!
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 13:49 #1262638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu zijn er al een aantal
nu zijn er al een aantal topic over dit probleem, maar ik ben er nog niet uit.
ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem, met een b230fb motor
bij koude start (als de auto aantal uren stilstaat) start ie normaal en loopt dan stationair 800 rpm maar wel een beetje onregelmatig. Vervolgens als ik weg rijd en sta na 200 meter bij het stoplicht schiet het stationair toeren naar 1500rpm en als ik stil sta naar een paar seconden weer normaal. dit blijft ie net zolang door doen totdat de motor warm is.
maar als ik bij koude start een klein stukje rijd en de auto uit zet, en na een poosje weer aan zet is er niks aan de hand.
gasklep, cisklep rpm sensor zijn allemaal al schoongemaakt.
maar dat na twee keer starten alles okee is vind ik vreemd. Wie weet daar de reden van???
 gr. alwin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 15:03 #1262645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Typisch kwaaltje. De mijne
Typisch kwaaltje. De mijne (b230fb) heeft het al zolang ik hem heb. Alles al eens uit elkaar gehaald en schoongemaakt, soms lijkt het daarna een tijdje beter maar komt toch weer terug.
Ik ben er inmiddels meer aan gewend geraakt als dat ik het probeer nog op te lossen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2010 15:50 #1262651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een jaar terug deed ie het
een jaar terug deed ie het van mij nog niet.
vind het gewoon vreemd dat je `m na nog een keer starten het probleem weg is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 14:32 #1262903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stroeve CIS klep
Als je met de airco aan naar 500 toeren zakt dan loopt de CIS klep niet soepel genoeg.
Het is juist de taak van de CIS klep om deze belastingvariaties op te vangen.
Even voor de duidelijkheid.
Bij het schoonmaken van de CIS klep moet je niet alleen het zichtbare gedeelte weer glimmend krijgen maar vooral de de boel verdraaien en ook daar de donkere smurrie verwijderen.
Naarmate een motor meer kilometers op de teller heeft staan moet je vaker deze klep schoonmaken. Omdat er meer plekken in het inlaatspruitstuk ongefilterde lucht aan kunnen zuigen.
Eén keer per jaar is best normaal.
En het feit dat als je opnieuw start en hij dan wel netjes loopt is in feite een "hardware reset" van de stroef draaiende vervuilde klep.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 14:42 #1262904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar

jwielsma schreef : Als je met de airco aan naar 500 toeren zakt dan loopt de CIS klep niet soepel genoeg.Het is juist de taak van de CIS klep om deze belastingvariaties op te vangen.

Of de gasklepschakelaar staat niet juist afgesteld. Kwestie van tiende milimeters.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 15:23 #1268053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing
een oorzaak kan zijn dat het "tuutje" welke aan de slang van de carterontluchting zit is gebroken en dus het slangetje wat daaraan vast zit en die naar het inlaatspruitstuk gaat valse lucht zuigt. ook kan de "doos" van de carterventilatie zelf niet goed afsluiten wat hetzelfde effect te weeg brengt.Mijn auto "schommelde" ook, heb dit van het weekend tesamen met nog wat dingen opgelost en nu loopt ie prachtig gelijkmatig stationair. Het euvel is dus blijkbaar gewoon valse lucht wat de stappenmotor dan continu bij wil regelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 16:03 #1268058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook schommelen
 Hallo Chilm
Ik heb dat schommelen ook al een tijdje, en soms gaat het ook een tijd goed.( ik heb het over mijn 940 )
Kun misschien even duidelijker zijn waar precies het ,,tuutje,, en de ,,doos,,  zitten ? en wat je daaraan hebt gedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 16:35 #1268060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afbeeldingen
Ik zal war afbeeldingen zoeken en hier plaatsen. Even geduld dan want dat gaat vandaag niet meer lukken.

Moderators: Jerry Stam