Mis ik wat??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat om een 960 uit 1995.
Alvast bedankt
Erwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een roostertje van ongeveer 60 bij 15, met opstaand randje. Aan de rechterkant, staand voor de auto, zit een gat voor de sensor.
Ik heb even in het <a href="/?q=node/723" target="_blank">modeloverzicht</a> gekeken, maar kan niet echt een duidelijke foto vinden, jouw model staat er wel bij, als het goed is.
- Marco
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, een 960 mag nooit of te nimmer 2,5 ton trekken. De 700/900/90 mag 1600 of 1800 kg maximaal trekken (ligt eraan of een bepaalde versterkingsset ingebouwd is). Soms wordt door Volvo ook 1500 kg en 1900 kg genoemd, wat daar dan de voorwaarden voor zijn is me niet duidelijk. Maar 2,5 ton is technisch niet verantwoord.Hans L schreef : Mag de 960 2,5 ton trekken? Da's wel veul zeg! Waar zit het verschil met de 940, die "slechts" 1,8 ton trekken mag?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja hij mag het zeker niet trekken, echter het voordeel van de aanghanger die ik er achter heb gehangen is dat deze geen enkele kogeldruk geeft, behalve dan het gewicht van de dissel. Hierdoor belast je volgens mijn weten de auto niet zo zwaar als met een gewone aanhanger. Heb uiteraard wel voorzichtig gedaan, niet als een gek willen rijden, maar gewoon 80 a 90 km per uur, en als het erg bergop ging terug laten zakken naar 60 km per uur. Ik kan toch niet zeggen dat ik ook maar even heb gemerkt dat hij er erg veel moeite mee had. De 960 is toch ook niet gegroeid in de lengte dus ik vermoed dat ik hem niet heb opgerekt ofzo. Het is gewoon gaaf om te zien dat ie het kan.

Groetjes Erwin
- V700 register
- Nieuw lid
-
En die genoemde 1900 kg geldt, naar wij dachten, alleen in Duitsland.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Helling op met 60 Km/uur, denk je dat je hem uit elkaar trekt?
Helling af is veel gevaarlijker!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik alle reacties zo lees moet ik op zijn minst een half total loss verklaarde 960 rijden, maar hij rijdt nog steeds zalig, ik zag trouwens een post over die extra oliekoeler, die zit er in mijn geval nog niet eens tussen.
Ik probeer een afbeelding te plaatsen van mijn fraaie combinatie, maar ik weet niet hoe hem te plaatsen.
Groet
Erwin
- André Struis
- Nieuw lid
-