Mis ik wat??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2007 11:21 #1058962 door V700 register
Mis ik wat?? is gemaakt door V700 register
Ik ben onlangs met aanhanger naar Zuid-Frankrijk gereden, wel gaaf ongeveer 2.5 ton aan de haak gehad, op LPG en dat heeft hij toch weer zonder moeite geklaard. Was wel geen gezicht, ski-box op het dak, en de aanhanger was z'on exemplaar met een as voor en achter totale lengte van de aanhanger 5,5 meter, geeft toch een leuke lengte zo op de snelweg. Maar goed, ik ben toen een deel van mijn onderkant verloren wat onder de voorbumper zit, ook mijn thermometer was verdwenen, krijg je midden in de nacht ineens de melding -188c. Bij de dealer heb ik een nieuwe bodemplaat en thermometer besteld, € 75.- Nou vraag ik mezelf af of er onder aan de bumper tussenin ook nog een plastic plaat hoort te zitten, ik kan namelijk nergens meer de plek vinder wara ik de thermometer in kan steken. Kan ik ergens een tekening vinden of foto dat ik kan zien hoe het er uit hoort te zien??
Het gaat om een 960 uit 1995.
Alvast bedankt
Erwin 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2007 13:37 #1159992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rekje.
Ja, er hoort daar een roostertje in te zitten.
Het is een roostertje van ongeveer 60 bij 15, met opstaand randje. Aan de rechterkant, staand voor de auto, zit een gat voor de sensor.
Ik heb even in het <a href="/?q=node/723" target="_blank">modeloverzicht</a> gekeken, maar kan niet echt een duidelijke foto vinden, jouw model staat er wel bij, als het goed is. 

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2007 14:41 #1160001 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Later type
Bij de tweede neus van de 960 is dit iets anders vormgegeven. Het rooster is vervallen. De bevestiging van de sensor in nog wel dezelfde alleen zit hij nu in een ander materiaal gedrukt. Was er eerst een hoekijzertje aan het kunststof rooster geschroefd, is dit bij jouw wagen een horizontale kunststofplaat geworden waarop haaks een kunststof lip is gegoten waarin de sensor wordt geklemd. Deze beschermplaat was ook bij de eerder modellen aanwezig maar dan dus zonder sensorbevestigingspunt. Denk dat deze plaat nu nog bij jouw ontbreekt. Zit gemonteerd tussen de bumper en de radiateur. Op de persfoto van de witte 960/s90 valt de sensor net buiten beeld maar de locatie achter de witte onderste rand bij de middelste luchtinlaat is goed in te denken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2007 08:47 #1160045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2,5 ton?
Mag de 960 2,5 ton trekken? Da&#39;s wel veul zeg! Waar zit het verschil met de 940, die "slechts" 1,8 ton trekken mag?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2007 20:05 #1160111 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nope
Hallo Hans

Hans L schreef : Mag de 960 2,5 ton trekken? Da&#39;s wel veul zeg! Waar zit het verschil met de 940, die "slechts" 1,8 ton trekken mag?

Nee, een 960 mag nooit of te nimmer 2,5 ton trekken. De 700/900/90 mag 1600 of 1800 kg maximaal trekken (ligt eraan of een bepaalde versterkingsset ingebouwd is). Soms wordt door Volvo ook 1500 kg en 1900 kg genoemd, wat daar dan de voorwaarden voor zijn is me niet duidelijk. Maar 2,5 ton is technisch niet verantwoord.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 16:43 #1161810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekpaard
&#160;
Tja hij mag het zeker niet trekken, echter het voordeel van de aanghanger die ik er achter heb gehangen is dat deze geen enkele kogeldruk geeft, behalve dan het gewicht van de dissel. Hierdoor belast je volgens mijn weten de auto niet zo zwaar als met een gewone aanhanger. Heb uiteraard wel voorzichtig gedaan, niet als een gek willen rijden, maar gewoon 80 a 90 km per uur, en als het erg bergop ging terug laten zakken naar 60 km per uur. Ik kan toch niet zeggen dat ik ook maar even heb gemerkt dat hij er erg veel moeite mee had. De 960 is toch ook niet gegroeid in de lengte dus ik vermoed dat ik hem niet heb opgerekt ofzo. Het is gewoon gaaf om te zien dat ie het kan.
&#160;
Groetjes Erwin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 17:15 #1161816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic trekgewicht
Waren de eerste 700&#39;s niet belast met maximaal 1500 kg trekgewicht ?
En die genoemde 1900 kg geldt, naar wij dachten, alleen in Duitsland.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 21:53 #1161863 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kogeldruk
Helemaal link, te zwaar met zo weinig kogeldruk!
Helling op met 60 Km/uur, denk je dat je hem uit elkaar trekt?
Helling af is veel gevaarlijker!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2007 12:54 #1161918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanhanger
Uiteraard betrof het een geremde aanhanger, die bij heuvel af uit zichzelf remde.
Als ik alle reacties zo lees moet ik op zijn minst een half total loss verklaarde 960 rijden, maar hij rijdt nog steeds zalig, ik zag trouwens een post over die extra oliekoeler, die zit er in mijn geval nog niet eens tussen.
Ik probeer een afbeelding te plaatsen van mijn fraaie combinatie, maar ik weet niet hoe hem te plaatsen.
Groet
Erwin 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2007 20:39 #1161952 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Slinger
Je zal de eerste niet zijn die onder die omstandigheden, helling af, zware aanhanger, weinig kogeldruk, zodanig aan het slingeren gaat dat er ongelukken van kwamen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC