benzinepomp kapot of andere verdachte?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2007 17:58 #1158760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumslangetje eraf
Vacuumslangetje eraf trekken had ik al gedaan: helemaal droog. Kan het ook zo zijn dat de drukregelaar op een andere manier kapot is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2007 18:03 #1158761
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic G2 kan het wel dacht ik
Het is verstandig om je benzinetank minstens halfvol te houden ivm uitdrogende rubbers. En als je de benzinepomp nooit gebruikt is het inderdaad verstandig om hem niet af te koppelen. Maar als je iedere keer dat je start op benzine start is het volgens mij niet nodig. Dan pompt hij regelmatig even. De oudere systemen die niet automatisch op benzine starten hebben meestal tot gevolg dat de benzinetank leegstaat en de auto dus nooit meer op benzine rijdt. Daardoor droogt de pomp uit en alle rubbers die de tussen de leiding en de pomp de boel dichthouden. Dat gaat dan lekken als je weer eens benzine tankt.Oldchatterman schreef : Bas, volgens mij hoort die pomp te draaien als je op lpg rijdt. Als hij niet draait schijnt het benzine systeem uit te drogen of zoiets.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2007 18:13 #1158764
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic is volgens mij gewoon een potje met een membraam
Ik dacht het niet. Wat wel zou kunnen is dat de vacuum leiding niet meer helemaal luchtdicht is. Dan krijg je dus geen goed vacuum. Maar of dat zulke verschijnselen geeft weet ik niet. Ik weet wel dat het probleem van een lek membraam is dat er benzine via de vacuumslang in het spruitstuk terechtkomt en daardoor loopt de auto behalve op LPG ook nog een beetje op benzine. En dat verstoort de mengselverhouding. Maar dan heb je meestal stationairloop klachten als je dan gasgeeft is het volgens mij minder.
Is het niet het brandstofretoursysteem (carbon canister) of hoe heet die pot ook alweer die vlak naast je accu op de balk gemonteerd zit. Daardoor heb je soms ook wel dit soort klachten geloof ik. Check eens of alle slangen die daarnaartoe gaan nog wel dicht zijn of dat die pot nog heel is.
Is het niet het brandstofretoursysteem (carbon canister) of hoe heet die pot ook alweer die vlak naast je accu op de balk gemonteerd zit. Daardoor heb je soms ook wel dit soort klachten geloof ik. Check eens of alle slangen die daarnaartoe gaan nog wel dicht zijn of dat die pot nog heel is.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2007 19:45 #1158779
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Drukmeting
Als je de druk in het systeem meet dan alleen weet je of de drukregelaar goed is. Alleen als het membraan lekt komt er brandstof uit het vacuumslangetje. De regelaar kan inwendig ook stuk zijn. De veer kan b.v. gebroken zijn. De brandstof stroomt dan zonder drukopbouw weer naar de tank.Trouwens ik denk niet dat dit jouw probleem is. Maar toch, meten is weten.
Timen
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2007 10:58 #1158880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanning op pomp meten
Weet iemand of ik op een eenvoudige manier de spanning over de pomp in de tank kan meten, zonder dat ik daarvoor de lpg tank (90 liter tegen de achterbank) weg moet halen.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2007 12:24 #1158893
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Zekering eruit
Als je de zekering eruit haalt is op de ene kant wanneer de motor zou moeten draaien 12V meetbaar en de andere kant is dus de bedrading naar de pomp. Daarna heb je, volgens het schema wat ik hier heb, nog een verbinding in het grote blok onder je dashboard (C1) en eentje bij je linkerachterwiel, volgens mij achter dat vak wat je weg kunt halen (C93).
Je kunt aan de plus-draad van de pomp de weerstand meten naar het chassis (-).
succes!
Je kunt aan de plus-draad van de pomp de weerstand meten naar het chassis (-).
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2007 17:19 #1158908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb 2 connectoren
Ik heb 2 connectoren gevonden die langs de vulslang van de benzine tank liggen. Vanuit 1 connector komen 2 draden en heeft een stikker met T3523912-3, de draden zijn groen/wit en bruin. Uit de 2e connector komen 4 draden (rose, zwart/wit, zwart/wit, zwart).
Zou een van deze draden op de pomp aangesloten zitten?
Mark
Zou een van deze draden op de pomp aangesloten zitten?
Mark
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2007 19:31 #1158932
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic volgens mij heb je bijna beet!
Hey Mark,
Wat ik uit het schema begrijp zit de connector C93 daar in de buurt, en heeft 4 draden waar van de kleuren zijn 2x SB (solid black, zwart) en 1x P (ik denk pink, roze dus) en 1x GW (green-white, groen wit). Maar de kleuren kloppen niet precies met jouw stekkers. Hoe dan ook groen-wit/bruin is de brandstofniveaumeter en roze zwart de brandstofpomp. Je kunt allicht meten. Ik denk dat er niks in de buurt zit wat qua kleuren overeenkomt. Het schema is overigens uit 1995, misschien dat ze hier en daar wat anders hebben aangesloten. Anders moet je de weerstand meten tussen de zekering en de (losse) connector. Is de draad dezelfde dan is de weerstand 0. Dat lijkt me het makkelijkst. Ik denk dat de twee zwart-witte een soort aarde zijn. (is meestal zwart, dus misschien een geschakelde aarde) En de roze de aansturing (12V) van de brandstofpomp. Maar misschien heeft iemand een electrisch schema wat meer info geeft...
Wat ik uit het schema begrijp zit de connector C93 daar in de buurt, en heeft 4 draden waar van de kleuren zijn 2x SB (solid black, zwart) en 1x P (ik denk pink, roze dus) en 1x GW (green-white, groen wit). Maar de kleuren kloppen niet precies met jouw stekkers. Hoe dan ook groen-wit/bruin is de brandstofniveaumeter en roze zwart de brandstofpomp. Je kunt allicht meten. Ik denk dat er niks in de buurt zit wat qua kleuren overeenkomt. Het schema is overigens uit 1995, misschien dat ze hier en daar wat anders hebben aangesloten. Anders moet je de weerstand meten tussen de zekering en de (losse) connector. Is de draad dezelfde dan is de weerstand 0. Dat lijkt me het makkelijkst. Ik denk dat de twee zwart-witte een soort aarde zijn. (is meestal zwart, dus misschien een geschakelde aarde) En de roze de aansturing (12V) van de brandstofpomp. Maar misschien heeft iemand een electrisch schema wat meer info geeft...
Moderators: Jerry Stam