ET waarde velgen 940 station 1997
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is me duidelijk dat tot 1996 de ET waarde 25 was: <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%"><tbody><tr id="list_2" class="bgColor1"><td class="itemBorderBottom center" colspan="4">940/960 tot 1996 is te vinden en de 960 vanaf 1996, </td><td class="itemBorderBottom itemBorderLeft center" colspan="4"> </td><td class="itemBorderBottom itemBorderLeft center" colspan="4"> </td><td class="itemBorderBottom itemBorderLeft center" colspan="4"> </td></tr></tbody></table><a href=" www.fznederland.com/?/steekwijzer/ "> www.fznederland.com/?/steekwijzer/
Maar een 940 van 1997???? Zou leuk zijn als het 43 was, dan passen 850/V70 velgen ook.
Hoe kom ik hier nou achter/wie kan mij uitsluitsel geven.
Sorry als ik niet goed genoeg gezocht zou hebben
Bedankt,
Janis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor alle 940 modellen is de ET = 25.
Tevens passen niet alle 850 velgen, want tot 1993 is de steek anders.
Jouw 940 is denk ik van modeljaar 1996, maar in 1997 geleverd.
Een en ander zou je aan de hand van je VIN moeten kunnen ontcijferen.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Nieuwsgierig uit Rotterdam

940 '97
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/?q=node/5432" target="_blank">Hier staat ie.</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.ft-albert.de/v900-01-ueber.htm "> www.ft-albert.de/v900-01-ueber.htm
Is het modeljaar 1997 (er staat een V op positie 4 v/h chassisnummer)

En volgens deze pagine heb ik een V90 ??? als ik naar het serienummer kijk.
 Die Baureihe 960 wurde im Modelljahr 1997 umbenannt in Volvo S90 (4-türige Limousine, ab Fahrgestellnummer 115830-) und Volvo V90 (5-türiger Kombi, ab Fgst 042547-). Diese unterscheiden sich nur in Details von der Baureihe 960 und werden daher gleichgestellt in diesen Teilelisten!
Oftewel, ik weet nog steeds niet zeker of de ET waarde 25 of 43 is
Ergens op deze site staat wel een mooie uitleg over velgen, o.a. wat de ET waarde is. Ik ben de link even kwijt.
Janis
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Even de velg demonteren als het niet van buitenaf te zien is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ET staat voor einpresstiefe, oftewel de positie van het hart ten opzichte van de buitenrand van de velg(waar dus je band omheen zit) . Dit bepaalt hoever de band uiteindelijk naar binnen of buiten de wielkast valt. Als je velgen met een andere ET waarde gaat monteren verslechtert de wegligging. Niet doen dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="//?q=node/5432" target="_blank">Hier staat ie.</a>v40jlt4 schreef : Ergens op deze site staat wel een mooie uitleg over velgen, o.a. wat de ET waarde is. Ik ben de link even kwijt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij ben je jezelf voor de gek aan het houden Janis! Als jij een Estate rijdt, met een starre achteras, dan kan er alleen ET 20 of ET 25 onder.v40jlt4 schreef : En volgens deze pagine heb ik een V90 ??? als ik naar het serienummer kijk.
Oftewel, ik weet nog steeds niet zeker of de ET waarde 25 of 43 is
Naar ik aanneem, herken je een V90 wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
da's een lekker overzicht!!Baseman schreef : Ik heb er eens een pagina aan gewijd, kijk er even naar en zie of het je duidelijker wordt.
<a href="/?q=node/5432" target="_blank">Hier staat ie.</a>