940 rijdt stotterig op constante snelheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 08:57 #1156015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen pakking nodig

Janneman schreef : Als voorbereiding moet je wel een nieuwe gasklephuispakking hebben. Dit is een papieren pakking van een paar Euro's, of je snijdt hem net als ik uit pakkingspapier.

Een derde alternatief: laat het gasklephuis lekker zitten, haal de luchtslang en andere slangen los die op het gasklephuis aangesloten zitten en ga dan aan het reinigen. Je kan prima bij de gasklep komen, en met remmenreiniger en een nylon kwast en een flink stuk niet pluizend papier maak je de boel prima schoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 12:30 #1156033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beschermkap.

Oldchatterman schreef : Ik heb dus zelf het vermoeden dat ik ergens een lekje heb (pulserend geluid tijdens het rijden moet toch ergens vandaan komen en irriteert me), maar vraag me af of zo'n klein lekje voor mijn klachten kunnen zorgen. Heeft iemand nog ideeen wat ik nu het beste kan doen?

Je hebt toch wel gekeken of het niet gewoon de aluminium beschermkap is, die je even vast moet zetten?
Ik hoor ook een irritante rammel tussen de 1700 en 2500 toeren en bij stilstand is hij rustig.
Draai eens aan de gasrol bij stationair draaiende motor, tot gevoelsmatig ergens rond de 2500 toeren, laat hem los en luiister eens naar de beschermkap die over je uitlaatspruitstuk heen hangt. Dikke kans dat het bingo is.
Let wel op dat dat ding warm is (duh...) en pas op met stropdassen en zo....;-)
Met koude motor er tegenaan tikken, resulteerd in vergelijkbaar geluid trouwens......de onderste van de twee is het bij mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam