Achteras 740 lekt olie ( Differentieel )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 19:31 #1234028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thuur
Hoogstwaarschijnlijk is de pakking 6814287. 99,99% zekerheid Alle starre achterbruggen zijn voorzien van deze pakking.
Ik zou gewoon de boel aftappen en nieuwe olie indoen plus een beetje tristar lube. Werkt heel goed. Even googelen... Vermindert de wrijving tussen metaaloppervlakken onder hoge druk, en een differentieel wordt erg zwaar belast.. Ondanks dat ik een EP olie (extreme pressure) gebruik, 75W90EP en zelfs 85W140EP voor de achterbrug van de 960 heb ik toch een licht zingend differentieel mee stil gekregen met tristar lube. Ik gebruik Tristar lube ook in het motorcarter met veel succes. Over de werking ben ik inmiddels uit. Het is een toevoeging die de "extreme pressure" kwaliteiten van een olie versterken. Het zet de bovenste molekuullaag van het ijzer vanzodra het onder hoge druk en temperatuur staat om in ijzerchloride dat zacht is en dus wrijving vermindert. Je krijgt dan een soort glijlager effect, zoals voeger (nog steeds?) bij lood-brons glijlagers. Als je het in je carter gebruikt merk je meteen verschil na 30km gereden te hebben. De motor loopt stukken soepeler. Het is een goed en doorgetest product (heb geen aandelen in de company )
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 19:43 #1234030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
is hij doorgeroest,.....maar ja dat zie je wel als je met de staalborstel aan de gang gaat om de boel schoon te krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 20:58 #1234037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frans Bauer in differentieel
Ik heb alles geprobeerd om mijn differentieel stil te krijgen. Tristar, Wynn's en dikkere olie mocht allemaal niet baten. Zal wel te maken hebben met de mate van slijtage.
Zijn er nog meer mensen die tristar in de motorolie doen?  Klinkt een beetje eng een toevoeging in de olie.
grt Thijs 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 20:58 #1234038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frans Bauer in differentieel
Ik heb alles geprobeerd om mijn differentieel stil te krijgen. Tristar, Wynn's en dikkere olie mocht allemaal niet baten. Zal wel te maken hebben met de mate van slijtage.
Zijn er nog meer mensen die tristar in de motorolie doen?  Klinkt een beetje eng een toevoeging in de olie.
grt Thijs 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 23:12 #1234055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wereldtip...

henk 940LPT schreef : Een paar Vadis tips:

• Voer altijd je VIN in ipv je kenmerken (type, bouwjaar, motor, bak, aantal deuren) te kiezen. De VIN is het nummer ......

Henk enorm bedankt, dit is echt een gouden tip, het werkt ik zie het aan de onderdelen die nu verschijnen bij mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 06:56 #1234072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic you're welcome
You're welcome :) Ken inmiddels mijn VIN uit mijn hoofd, gaat sneller dan helemaal naar beneden moeten scrollen voor de 940.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 20:48 #1312653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb een soortgelijke
ik heb een soortgelijke vraag, mijn differentieel is ook nattig van onder, maar de olie stinkt niet, het is geurloos. ook zit dit onder de benzinetank, de rest van de bodem is droog.
wat kan dit zijn?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2011 20:53 #1312654 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Her en der

Menerik schreef : ik heb een soortgelijke vraag, mijn differentieel is ook nattig van onder, maar de olie stinkt niet, het is geurloos. ook zit dit onder de benzinetank, de rest van de bodem is droog.
wat kan dit zijn?

<div class="content">Water dat via de uitloopslangetjes naar onder word gebracht?
Groeten,Gerben</div>

Moderators: Jerry Stam