herrie onder de kap (niet in de keuken)
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 23:55 #1152326
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Geluid van ?
Dat geluid heb ik gehoord, je schrijft dat het geluid na een poosje weg is.Spuit eens wat WD40 o.i.d. op de V-snaren. (kunnen de snaren wel tegen) Ik hoor wel of het geluid er dan nog is.
Timen
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2006 09:55 #1152339
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Bas,
Bedankt voor de toevoeging van de film. Timen, ik zal het proberen a.s. zaterdag. Bedankt voor de tip. Ik meld me wel weer.
Bedankt voor de toevoeging van de film. Timen, ik zal het proberen a.s. zaterdag. Bedankt voor de tip. Ik meld me wel weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2006 16:39 #1152419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
Nagevraagd, maar dit rubber is afgelopen zomer vervangen. Sterker nog, alle afdichtingen in het blok waar eventueel olie uit zou kunnen lopen zijn afgelopen zomer allemaal vervangen. Als deze kering kapot zou zijn, dan zou ik ook last moeten hebben van olielekkage, maar dat is niet het geval. Ik weet vooralsnog niet waar het door komt, maar het doorslippen van de riem is het niet. Ik kom zowieso maar eens naar de sleuteldag, al is het alleen maar om eens de koffie te proeven! Heeft iemand nog een idee?JanV schreef : in de krukaspoelie zit een rubber vibratiedemper gevulcaniseerd. Die schijnen nog wel eens los te kunnen scheuren. De krukas kan dan t.o.v. het poelie gedeelte onafhankelijk draaien (doorslippen) waardoor dus ook waterpomp, dynamo, stuurbekrachtigingspomp en aircocompressor trager meedraaien. Dat doorslippen maakt dan het geluid.
Vervangen is de enige optie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2006 19:29 #1152428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langs mekaar heen.
Volgens mij wordt hier langs elkaar heen gepraat, maar ik kan het mis hebben.
De rubber wat JanV bedoeld, is volgens mij die, die tussen de binnenste ring en buitenste ring van de krukaspoelie zit, die scheef, beschadigd of versleten kan zijn.
Die rubberen ring kan natuurlijk een onbalans veroorzaken wat eventueel de piep kan verklaren.
Ik dacht dat forumalias snoek38 (?) ditzelfde geconstateerd had (helaas) op de sleuteldag bij Nordicar.
Volgens mij kan dat rubber niet vervangen worden, maar ben je dus toe aan een goeie tweedehandse of nieuwe.
Je kunt dit zien, als je onder de kap de krukaspoelie bekijkt en er een slingering in te zien is. Bij mij draait ie prima en strak zonder slingeren zijn rondjes, dus ik neem aan dat als daar het euvel zit, je dat goed moet kunnen zien.
Ik krijg in Hans zijn reactie het idee dat hij het in afdichtingsrubbers zoekt, wat dit niet is.
Ik zal effe zoeken in VADIS...........
De rubber wat JanV bedoeld, is volgens mij die, die tussen de binnenste ring en buitenste ring van de krukaspoelie zit, die scheef, beschadigd of versleten kan zijn.
Die rubberen ring kan natuurlijk een onbalans veroorzaken wat eventueel de piep kan verklaren.
Ik dacht dat forumalias snoek38 (?) ditzelfde geconstateerd had (helaas) op de sleuteldag bij Nordicar.
Volgens mij kan dat rubber niet vervangen worden, maar ben je dus toe aan een goeie tweedehandse of nieuwe.
Je kunt dit zien, als je onder de kap de krukaspoelie bekijkt en er een slingering in te zien is. Bij mij draait ie prima en strak zonder slingeren zijn rondjes, dus ik neem aan dat als daar het euvel zit, je dat goed moet kunnen zien.
Ik krijg in Hans zijn reactie het idee dat hij het in afdichtingsrubbers zoekt, wat dit niet is.
Ik zal effe zoeken in VADIS...........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2006 19:32 #1152430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
Bas,
Bedankt voor je reactie. Mij zegt het te weinig om hierop te reageren. Het lijkt me wijs dat ik wacht tot de sleuteldag. Wellicht dat het dan makkelijker praten is.
Bedankt voor je reactie. Mij zegt het te weinig om hierop te reageren. Het lijkt me wijs dat ik wacht tot de sleuteldag. Wellicht dat het dan makkelijker praten is.
Moderators: Jerry Stam