temperatuur koelvloeistof
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2006 16:49 #1149087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net een proefritje gemaakt
Net een proefritje gemaakt en eens extra op de temperatuur gelet, met jullie berichten in het (achter)hoofd. Ik denk idd dat de thermostaat defect is, omdat de motor nauwelijks op temperatuur komt. De wijzer blijft behoorlijk onder het midden. Pas bij stilstaan en stationair draaien, komt hij tot iets over de helft. Ik begrijp dat hij daar altijd zou moeten staan. Toen ik daarna weer doorreed, zakte de meter echter direct weer terug naar onder het midden. Het verschil is nu misschien extra groot omdat het buiten maar een graad of 7 is en dat hebben we nog niet veel meegemaakt.
De fan is met de hand soepel rond te draaien, dus ik neem aan dat deze in orde is.
tnq!
Rob K
De fan is met de hand soepel rond te draaien, dus ik neem aan dat deze in orde is.
tnq!
Rob K
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2006 23:28 #1149146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fan
Er zijn twee type's koelvinnen.
De vroegere werd aangedreven door de Vsnaar via een viscose koppeling en als die warm word neemd hij de koelvin mee.
En het type wat jij hebt word door een electromotor aangedreven via een thermostaat of als de airco aan staat geloof ik.
Mijn 945 lpt uit 98 heeft ook zo'n electriche koelvin en die draait bijna nooit omdat het koelsysteem een beetje overbemeten is denk ik van onze volvo,s.
De thermostaat van je koelwater is denk ik stuk en staat gewoon altijd open.
Even vervangen en alles is weer goed en je kachel is ook weer eerder warm.
Mvg Jerry.
De vroegere werd aangedreven door de Vsnaar via een viscose koppeling en als die warm word neemd hij de koelvin mee.
En het type wat jij hebt word door een electromotor aangedreven via een thermostaat of als de airco aan staat geloof ik.
Mijn 945 lpt uit 98 heeft ook zo'n electriche koelvin en die draait bijna nooit omdat het koelsysteem een beetje overbemeten is denk ik van onze volvo,s.
De thermostaat van je koelwater is denk ik stuk en staat gewoon altijd open.
Even vervangen en alles is weer goed en je kachel is ook weer eerder warm.
Mvg Jerry.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2006 11:13 #1149180
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic controles
Na het plaatsen van een nieuwe termostaat mag de temp meter niet meer rechts van het midden komen.
Anders is er meer mis.
laat tevens controleren:
koelvloeistof, dop expansievat(funktie druk klepjes), werking waterpomp, werking electrische fan.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k
Anders is er meer mis.
laat tevens controleren:
koelvloeistof, dop expansievat(funktie druk klepjes), werking waterpomp, werking electrische fan.
Adrian 740 91 D24 M47 airco 500k 940 96 B230FK AW71L ecc 148k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2006 13:46 #1149191
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had in mijn 740 dezelfde
Ik had in mijn 740 dezelfde verschijnselen, maar wegens een nieuwe thermostaat had ik een andere verdachte: de sensor.
Sensor vervangen, en weer keurig in het midden.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Sensor vervangen, en weer keurig in het midden.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Moderators: Jerry Stam