Volvo 940 van 1992 met nieuwe G3!!!!!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 gjverhage schreef : Stom natuurlijk,
om eerst de 940 in nagenoeg perfecte staat te brengen, om vervolgens een 960 te willen gaan rijden.
De 940 rijdt nu, en vooral: STUURT nu, perfect. Dat mag ook wel na een investering die een nieuwe VW polo overstijgt. Voor de goede lezer: inderdaad komt de 940 binnenkort te koop te staan voor véél minder dan de aangeschafte onderdelen.......................... (doet besst wel pijn)
Maar erg herkenbaar.... Hier gaan er soms ook wel een stemmetje in mijn hoofd dat lonkt naar een 960.....
En dat terwijl de 940 toch heel erg goed bevalt!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoewel de 960/ s en v 90 geweldige rij-auto's zijn, vind ik de 7 en 940 toch wat karaktervoller. Het geluid van een redblock herken je uit duizenden. Echte trouwe luxe werkpaarden. De 960 is veel stiller en comfortabeler wat veergedrag betreft. Helaas zijn de onderdelen, geheel in stijl met de auto, koninklijk geprijsd. Mijn huidige s90 kocht ik als een ex leaseauto die een tijdje toch wat stiefmoederlijk qua onderhoud was behandeld. Bovendien moest ik door de inbouw van een 100 liter gastank meteen nivomats monteren. Ik heb deze auto 2 jaar zakelijk gereden, zodat ik gelukkig alle werk dat nodig was, kon afschrijven. Natuurlijk is het een geweldige auto, ik zal de mijne niet gauw meer weg doen. Maar om de auto in perfecte staat te krijgen heeft een vermogen gekost. In ieder geval niet economisch verantwoord als je het nuchter bekijkt, maar vanuit het liefhebbers aspect volkomen normaal. In ieder geval is in economisch opzicht de mijne onverkoopbaar. Maar wel in bijna perfecte staat, ondanks de bijna 2 ton die hij nu gedraaid heeft. Deze maand gaan de rubbers van de voorste stabistang vervangen worden en de vertikale stabistangetjes. Heb ik een RVS Ferrita uitlaat besteld met de groupsbuy. Dan is er eigenlijk op dit moment niets meer te verzinnen wat vervangen of verbeterd dient te worden. En hopelijk kan ik tot in lengte van jaren blijven genieten van elke kilometer die ik er mee rijd. Ik sus mijn geweten maar met het feit dat de post afschrijving ophoudt. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat je je goed moet realiseren dat een 960 qua onderhoud en reparatie toch beduidend duurder uitpakt dan een viercilinder. Het begint al met een simpele verversing: 5,8 liter tegen 3,8 liter van het redblock. 6 ipv van 4 bougies. Een onderstel dat relatief veel onderhoud behoeft als je hem klapper en rammelvrij wilt houden. Weinig mogelijkheden t.o.v. van de 4 cilinders om geschikt aan goede 2de hands onderdelen te komen. Daarom zijn de meeste 960's die momenteel in de verkoop zijn vaak auto's met veel technisch achterstallig onderhoud. Je krijgt er een geweldig rijdende auto voor terug waarin je ook na ruim 1000 km op één dag zo fris als een hoentje uitstapt, maar bedenk dat het ook zijn prijs heeft. Maar voor een echte liefhebber mag dat geen bezwaar zijn, alleen realiseer het je goed voordat je er aan begint. Maar ik vind het de mooiste en sjiekste Volvo die er ooit gemaakt is. In 2002 was ik de enige s90 in de club en het is leuk om te zien dat er inmiddels vele mooie 6 pitters aan het clubbestand zijn toegevoegd.
Groeten, Jan.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar op het forum kan je je toch wel even bedenken dat er mensen zijn die zich er aan storen..........
Ik; als beleidend Heiden, heb er weinig problemen mee, maar weet dat je hiermee mensen voor het hoofd stoot.
Vreselijke ziektes, en of namen van geslachtsdelen M/V zijn toch ook taboe.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ja Bas, het is maar te hopen dat die wanhoopskreet niet door die God wordt gehoord(gelezen). Wie wenst zichzelf toch de verdoemenis toe?struis schreef : Vloeken; dat je dit "sprekenderwijs" doet, ala.
Maar op het forum kan je je toch wel even bedenken dat er mensen zijn die zich er aan storen..........
Ik; als beleidend Heiden, heb er weinig problemen mee, maar weet dat je hiermee mensen voor het hoofd stoot.
Vreselijke ziektes, en of namen van geslachtsdelen M/V zijn toch ook taboe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit draadje is ruim 2,5 jaar oud....wp001 schreef : Ja Bas, het is maar te hopen dat die wanhoopskreet niet door die God wordt gehoord(gelezen). Wie wenst zichzelf toch de verdoemenis toe?
Maar goed, ik ben weer wijzer en heb het aangepast, probleem is opgelost want de auto is ook al weg etc.