960, schakelaar op automaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2006 15:11 #1146966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Erwin,
Zover mijn
Beste Erwin,
Zover mijn kennis reikt, is dat niet het geval. De 960 vanaf 1996 heeft een "kastje'' nodig om de computer te kunnen resetten, maar ik lever mijn mening graag in voor een betere. Lees ook wat Marco hierover geschreven heeft.
Groeten, Robert.
Zover mijn kennis reikt, is dat niet het geval. De 960 vanaf 1996 heeft een "kastje'' nodig om de computer te kunnen resetten, maar ik lever mijn mening graag in voor een betere. Lees ook wat Marco hierover geschreven heeft.
Groeten, Robert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2006 23:37 #1147006
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Goeie vraag...
Maar sorry, weet zo geen mensen binnen de vereniging die de moeite hebben genomen zich een scannertje aan te schaffen. Heb een aanschaf zelf wel geregeld overwogen maar is tot nu toe niet echt noodzakelijk geweest.
Dit aangezien ik, mocht de noodzaak bestaan, de auto uitlees bij de garage waar ik mijzelf tot kind aan huis heb gebombardeerd. Zij beschikken over de nodige apparatuur en hier maak ik dankbaar gebruik van. Maar goed, dit is in de afgelopen 5 jaar misschien vier keer aan de orde geweest.
De laatste keer dat er sprake was van herhaaldelijk uitlezen, was gedurende de motor en automaat ombouw van mijn ´96-er 960 deze zomer. Tja en voor het ombouwen was ik toch al in de garage. Had toen na afloop een storing met de nieuw geplaatste automaat (geloof AT-314, stond in elk geval voor geen juist snelheidssignaal). Dit was te wijten aan een kabelbreuk in één van de twee kabelbomen naar de automaat. Simpel op te lossen.
Een eventuele aanschaf bestaat echter nog steeds tot de mogelijkheden. Bijvoorbeeld in groepsverband. Al was het alleen maar voor het bevredigen van mijn honger naar techniek.
Dit aangezien ik, mocht de noodzaak bestaan, de auto uitlees bij de garage waar ik mijzelf tot kind aan huis heb gebombardeerd. Zij beschikken over de nodige apparatuur en hier maak ik dankbaar gebruik van. Maar goed, dit is in de afgelopen 5 jaar misschien vier keer aan de orde geweest.
De laatste keer dat er sprake was van herhaaldelijk uitlezen, was gedurende de motor en automaat ombouw van mijn ´96-er 960 deze zomer. Tja en voor het ombouwen was ik toch al in de garage. Had toen na afloop een storing met de nieuw geplaatste automaat (geloof AT-314, stond in elk geval voor geen juist snelheidssignaal). Dit was te wijten aan een kabelbreuk in één van de twee kabelbomen naar de automaat. Simpel op te lossen.
Een eventuele aanschaf bestaat echter nog steeds tot de mogelijkheden. Bijvoorbeeld in groepsverband. Al was het alleen maar voor het bevredigen van mijn honger naar techniek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2006 09:57 #1147019
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960 schakelaar op automaat
Dank je Marco. Ik ga contact leggen met de duitse leverancier.
Robert.
Robert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2007 14:10 #1152699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een beetje laat
Ik heb die schakelaar zelf al een keer vervangen. Het is wel te doen, en hij kost ook geen 250,-. Maar wat het wel was weet ik zou gauw niet meer.
Zie ook deze link: www.volvo700vereniging.nl/?q=node/6632
Groeten,
Joost.
Zie ook deze link: www.volvo700vereniging.nl/?q=node/6632
Groeten,
Joost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2007 22:17 #1152749
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook in 850's
als ex 850 automaat rijder kan ik melden dat deze fout ook voorkomt op de 850's uit gelijke bouwjaren.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 11:24 #1433959
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic Welk vet
Volvisti,
Ik heb van een donorbak de PNP-schakelaar afgehaald en opengemaakt. De contactpunten zullen opgeschoond worden en nu wil ik er terug vet in doen. Weet er iemand welk (blijkbaar geleidend) vet dit moet zijn? Waar te verkrijgen? Welke merken? Hoeveelheid?
Graag tot hoors
Wolwo
Ik heb van een donorbak de PNP-schakelaar afgehaald en opengemaakt. De contactpunten zullen opgeschoond worden en nu wil ik er terug vet in doen. Weet er iemand welk (blijkbaar geleidend) vet dit moet zijn? Waar te verkrijgen? Welke merken? Hoeveelheid?
Graag tot hoors
Wolwo
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 13:12 #1433965
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic PNP
Het schoonmaken van geoxdieerde schakelaarcontacten gaat heel eenvoudig met een glasvezel pen:
Voor het invetten heb je dielectrisch vet nodig. Dat is juist niet geleidend ander krijg je een soort van kortsluiting tussen de diverse standen van de PNP schakelaar
Een bekend merk is Superlube
Piet
Bijlage 1_4.jpg niet gevonden
Voor het invetten heb je dielectrisch vet nodig. Dat is juist niet geleidend ander krijg je een soort van kortsluiting tussen de diverse standen van de PNP schakelaar
Een bekend merk is Superlube
Bijlage 2_4.jpg niet gevonden
Piet
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 20:14 #1433972
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic ;-)
Bedankt Piet22
Wolwo
Wolwo
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 21:03 #1433977
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als ik me niet vergis,
Als ik me niet vergis, schakelt de PNP schakelaar op koolstofbanen. Dan niet zo'n pen gebruiken, want daarmee help je de schakelaar om zeep. Op youtube staan goede instructies hoe die schakelaar aangepakt moet worden.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2017 22:01 #1433989
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Beste Willem,
Beste Willem,
Je vergist je inderdaad.
Piet
Je vergist je inderdaad.
Bijlage DSCN1836a.jpg niet gevonden
Piet
Moderators: Jerry Stam