Relais schakelt als een gek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2006 19:48 #1148183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flasher Relay
Hallo Bram,
Het middelste Relay op de tweede rij is het Flasher Relay, bedoeld voor de knipperlichten. 
Groet Ron 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2007 09:13 #1181311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gordelrelais gevonden

mbroeren schreef :

Mathy schreef : Hallo Martijn

mbroeren schreef : Als ik èn mijn gordel niet om doe, èn het knipperlicht aanzet, hoor ik duidelijk twee verschillende relais aan het werk. Welke is nu welke? Dat gordelgeluid móét toch uitkunnen? Martijn (lidnr 577, V90-B6304F2)

Hmm, dat zou ik graag eens willen zien en/of horen. 8)Ik weet even niet waar bij een V90 de relais zitten. Maar als je erbij kunt, kun je meestal wel voelen welk relais werkt. In jouw geval zouden dat er dus twee moeten zijn. Als je weet welke twee dat zijn, kun je, als je het contact even af zet, één van de twee relais er even uit halen. Als je hem daarna weer op contact zet, merk je vanzelf welke funktie het nog doet.BTW als je weet welke twee relais werken en welke voor de gordelverklikker en welke voor het knipperlicht, zou je dan zo vriendelijk willen zijn, om me die nummer even door te geven? Dan kan ik kijken of jouw knipperlichtrelais hetzelfde is als dat van mij.GroetjesMathy (die wel heel erg nieuwsgierig is, hoe bij jou deze twee relais "in real live" en dus niet "in een schema" aangesloten zijn)

Martijn (lidnr 577, V90-B6304F2)

Ehm, ik heb géén idee waar die dingen zitten. Achter de asbak zit niks meer tegenwoordig....

Voor Mathy & de statistieken en bij toeval achter gekomen: de gordelrelais zit bij een V90 apart van de knipperlichtrelais. De gordelrelais zit rechts naast/achter de radio in vertikale positie. Het paneel onder het dashboardkastje moet er dus af (simpel) en dan zie je links twee eenzame relais zitten die je aanstaren (terwijl je de antenne net achter de radio vandaan ziet komen). Een rode voor de ruitenwisserinterval en een witte voor de gordelrelais dat het klikgeluid veroorzaakt en het lampje op het dashborad aanstuurt. Deze kan er zonder mokken uit en het knipperlicht blijft dan gewoon werken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2007 12:25 #1181317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oplossing voor geratel

haal bij sloop of dealer het gedeelte dat aan de gordel zit en steek dat erin. Heb familieleden die het geratel zo oplossen zonder zelf de gordel te dragen.

(deze persoon vindt gordel om hebben onveilig bij te water raken. Maar daar gaat het hier niet over)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2007 13:56 #1181321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker ook een oplossing

zeker ook een oplossing

de vraag werd daarbij ook gesteld waar het relais zat, vandaar mijn reactie nog even. Je kunt 'm ook makkelijk vervangen voor een US-bloing-bloing-bloing ipv tikketikketikketik.

En oja, ik draag een gordel (geen idee waarom ik het nodig vind dat te vermelden). Voor mij is de aanwezigheid van het relais dan ook een overbodige en zelfs betuttelend. En het geluid zou ik liever niet horen als ik voor de deur in de auto aan het klooien ben met het contact aan en zo zijn er nog meer stilstaande situaties denkbaar waarbij ik geen gordel om heb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2007 18:42 #1181325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic US-bling bling
Ik heb zo'n US blingrelais (volvonr 1362268 ) maar heeft iemand ervaring met zo eentje om aan te sluiten.De euro-volvo's hebben er geen bedrading naar toe en ik dacht hem wel ff aan te sluiten maar krijg er totaal geen geluid uit.En dat is jammer want het is wel een aangenaam geluidje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2007 19:09 #1181331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goldelrelais
Onder de bestuurderssoel zit een contactje die verbonden is met het relais. Losnemen en er knippert en klikt niets meer.

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-10-2007 00:27 #1181360 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onveiliger

Hallo Henk

henk 940LPT schreef : (deze persoon vindt gordel om hebben onveilig bij te water raken. Maar daar gaat het hier niet over)

Ik wil toch even reageren. (hoezo eigenwijs?)

Het schijnt dat de klap op het water meestal zo hard is, dat "geen gordel" nog onveiliger is. Je raakt namelijk (langer) buiten westen, waardoor de kansen op overleven een heel stuk kleiner worden.

Het heeft wel 1 voordeel. Je maakt niet bewust mee dat je verdrinkt.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2007 19:07 #1181391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het beste idee van Nederland gezien?

Hier heeft iemand een gordelsluiting gemaakt die losspringt zodra de de gordelsluiting geheel onder water komt .Zowel voor nieuwe als oude gordelsluiters.

Moderators: Jerry Stam