SRS / dashboard /dynamo storing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 15:02 #1207113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactslot ?
komt hij wel op contact als je de sleutel omdraait ?

of dat de draden naar het contactslot goed zitten ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 16:14 #1207118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contact is nooit een
contact is nooit een probleem geweest in mijn beleving.
Problemen begonnen een aantal maanden geleden. Plotseling uitvallen van de motor en niet helemaal soepel stationair draaien:
Naar de garage: lambdasonde niet goed, toen hebben ze het stationair toerental wat verhoogd in afwachting van tijd om de sonde te bemachtigen. Toen bleek de turbo ook niet helemaal goed, dat zou een en ander ook nog kunnen verklaren.
 Nieuwe turbo was vrij prijzig, dus eerst even de lambda gemonteerd om even wat tijd te hebben om naar een minder dure turbo te zoeken.
Volgende dag staat mijn vrouw stil op de snelweg: eerst de radio uit, daarna de toerenteller en snelheidsmeter en toen deed de volvo helemaal niks meer (nog wel op weg naar een trouwpartij)
ww was er zeer snel en de wegenwachter had al heel snel door dat het probleem bij de Dynamo lag. Stekkertje doorgerot.
Daarna deed de auto het weer goed, heel af en toe viel mij op dat het waarschuwingslampje van de overdrive van de versnelling niet optimaal werkte. Dan weer wel, dan weer niet.
Toen is de auto naar de garage geweest voor de tweedehandsturbo en had ik een hele fijne auto weer terug. Wat een verschil.
(echter na een tweetal weken geen boost meer, hebben ze 'vergeten' de wastegate acuator vast te zetten ;-() 
Echter afgelopen weekend staan we weer plotseling stil, starten en lopen, maar na een kilometer valt alles weer weg. 
Spanningsregelaar vervangen, en voor mijn gevoel loopt de motor stationair nu heel mooi.
Toch na een aantal dagen blijken de dashboardlampen weer niet aan te gaan bij het starten. Maar nu dus weer wel.
Het is toch niet mogelijk dat het contactslot stand twee overslaat bij het starten? Ook als je de sleutel herhaaldelijk omdraait wanneer de lampjes niet aangaan maakt dat namelijk niets uit.
Op advies van Henk 940LPT eens omgekeerd in de auto gaan hangen toen de lampjes niet brandden en na wat gefriemel in de buurt van de klokkenwinkel brandden ze wel weer en nog steeds.
Maar heb een en ander niet gestructureerd gedaan en weet dus niet waar ik gefriemeld heb zodat ze weer gingen branden. 
Zolang ze branden weet ik dus niet waar ik moet zoeken, gaan ze weer uit dan gaan we gestructureerder te werk. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 16:19 #1207119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic friemelen
als je ze aan kan krijgen, zou je ook denken dat je ze weer uit kunt krijgen.

misschien nog een poging waard ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2008 19:22 #1207132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien veroorzaak ik dan
misschien veroorzaak ik dan wel een extra storing.
Ik wacht wel tot ze weer uit gaan en dan zoek ik nog een keer. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 21:55 #1207972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleem met dashboard lamp en inschakelen stroomregelaar
Hallo,
 Ik heb het zelfde probleem, dynamo is uitgebreid getest en goed, toch af en toe stilstaan en dashboard lampen werken af en en aan.
jouw suggestie is om de auto na start langzaam boven de 3000 toeren te brengen om de regelaar een schop te geven, met als nadeel natuurlijk dat dit niet echt goed is voor de motor. Kun je dit niet ook doen na enkele kilometers (de accu heeft wel wat stroom over om het enige tijd uit te houden) en DAN even boven de 3000 toeren te gaan zitten. Gaat de regelaar dan niet ook aan?

Groet,

Gerard 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 22:00 #1207974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aan
als je acculampje uitgaat is je dynamo (spanningsregelaar) toch gewoon aan ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 17:10 #1208011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dynamo/ spanningsregelaar
als je dashboard lampjes niet werken weet je dat niet. Bij mij werken ze af en toe wel en niet. Als ze niet werken weet ik dus niet of de spanningsregelaar is gestart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 18:55 #1208021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
maar doen ze het soms allemaal niet ?

tenminste, bij de ene keer op contact zetten wel en bij de andere keer op contact zetten niet ? gaat de rest van de auto wel "aan" als je lampjes het ook niet doen ? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 21:26 #1208033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanningsregelaar en koolborstels
Ik begrijp het niet, de spanningsregelaar kun je niet uitschakelen en hoort ook altijd aan te staan. Er zit niks bewegends in de spanningsregelaar. Met (voorzichtig!) tikken kun je misschien de koolborstels los krijgen maar beter is gewoon open maken. Als er aangekoekt stof in zit en de koolborstels minder dan 8 mm uitsteken gewoon de ong 8 euro spenderen en een nieuwe spanningsregelaar-met-koolborstelhouder-en-koolborstels (= 1 unit) er in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 21:54 #1208040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tis geen schakeling
je hebt gelijk, de spanningsregelaar doet het altijd.

met het lampje zorg je toch voor veldstroombekrachtiging ? als het lampje niet aangaat heb je dat niet en kan je dynamo niet beginnen met laden (zo is mij verteld).  maw: er zit een kabel los of deze is gebroken ? of je veldwikkelingen zijn brak ?

Moderators: Jerry Stam