Gebrande CD's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2006 16:15 #1144878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huis- tuin- en keuken ...
Heren,

Een CD is een CD. Die kan je vrijwel niet verkeerd branden. Zeker met de huidige beveiligingen tegen buffer-underrun. Het verhaal dat een CD op 4x beter leesbaar zou zijn dan een 52x speed is imho onzin. Gebrand is gebrand.

Wat er wel mee te maken heeft:

- CD Recordables/rewritables hebben een minder goede structuur en zijn van mindere kwaliteit dan een gewone CD. In je autoradio kan het soms heel heet worden, zowel in de zomer als in de winter. Dit komt de CD vaak niet ten goede. Als je CD's brandt voor in de autoradio, hou er dan rekening mee dat ze niet heel lang zullen meegaan. Ook krijg je met slot-in CD-spelers meer problemen met krassen dan met een tray-lader. Gewone CD-recordables hebben ook een beperkte houdbaarheid. Ik heb CD-R's liggen die al 6 jaar oud zijn en leesbaar zijn, ik heb er die drie jaar oud zijn en niet meer leesbaar zijn. (Vandaar dat ik nu blij ben met mijn externe harde schijf als backupje).
- Alles wat je op een CD plakt heeft nadelige gevolgen. Als je dus een etiket plakt, heeft dat nadelige gevolgen voor de speelbaarheid van de CD (zie ook hieronder);
- CD's die niet rond zijn. Dat kan gek klinken, maar niet alle CD's zijn even rond. Dat ze op het oog rond zijn heeft daar niets mee te maken. Als een CD aan centriguale krachten onderworpen wordt gaat 'ie slingeren en dan is 'ie slechter leesbaar. Etiketten etc. dragen ook bij aan het verstoren van centrifugale krachten.
- Verder: zou je met de CD-speler in je huiskamer op en naar gaan staan springen, en dit een paar honderd keer per dag? Zou je dat vertrouwen? De CD-speler in je auto krijgt nochtans zowat elke 10 meter op z'n donder. Een drempel, remmen, optrekken, putjes, hobbels e.d. storen je cd-speler allemaal. Een CD-speler in de auto zal dus sneller achteruitgaan dan de cd-speler bij je thuis die netjes elke dag bij zo'n 20 graden celcius staat weg te dromen.
- Een Pioneer/Sony/JVC zal langer meegaan dan een Kijkshop-Eigen-Merk cd-speler.

--
945 '92 B200 FT - 316500 km (19/06/06) - lid 728
transentience.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2006 11:16 #1144920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoop info, bedankt!
@baseman: die eerste zou wel interessant zijn als er een utp-kabel aan kan, maar daar kan ik niet achterkomen.
<sup>
Martijn (lidnr 577, V90<font size="2">-B6304F2</font>)</sup>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 12:01 #1144955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedenmorgen, �  Ik heb

Goedenmorgen,

Ik heb een ander CD-brandvraagje
niet autogerelateerd.

Als ik een CD brand van verschillende gedownloade nummers, dan sluit mijn PC na 3 of 4 nummers de CD af. (Grrrrrrr)
Maar dat doet hij niet, als ik een CD brandt, die als compleet album gedownload is.
Rarara

groetjes Pierre

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 12:44 #1144960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: hoop info, bedankt!

mbroeren schreef : @baseman: die eerste zou wel interessant zijn als er een utp-kabel aan kan, maar daar kan ik niet achterkomen.

Tsja, dan wordt het toch zoiets: <a href=" www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=35290 ">wireless harddisk (je zit natuurlijk wel weer met de voeding, maar deze heeft wel een UTP aansluiting.
@pierfre: Een beetje brandprogramma houdt een log-file bij waarin precies staat waarom de brander stopt met schrijven. Vaak buffer underrun (is de speler ouder dan grofweg 4 jaar, dan is dat waarschijnlijk het geval) of corrupte data.
In bijne elk brandprogramma zit een optie om vooraf een test uit te voeren. Dit kost je ten eerste geen CD en ten tweede geeft het programma de melding waarom er iets fout gaat.
Probeer dat eens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 13:37 #1144973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wireless hoeft niet eens
als ik maar met een utp naar mijn router kan, doet die het wirelessgedeelte wel.... Kan ik er dus met alle laptops en PC's bij die op de router zitten en daarmee alle bestanden (met name pst-bestand en muziek) delen.
Ooit zoiets gezien?
<sup>

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 14:01 #1144977 door Marco
Beantwoord door Marco in topic NAS
Network Attatched Storage heet zoiets en neemt voor de gebruikersmarkt het laatste jaar een enorme vlucht. Het probleem bij veel van deze appliances is nog steeds de lage doorvoersnelheid en specifieke/beperkte OS ondersteuning. Kijk bijvoorbeeld <a href=" www.alternate.nl/html/shop/productListin...el2=Network+Storage& ">hier voor een lijstje. Zie ook deze tweakers.net/nieuws/39478 ">link voor enige uitleg en een verwijzing naar een vergelijkingstest. Niet al te recent maar een eerste ingang zullen we maar zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 19:11 #1144990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic very close

Kijk, dat komt een heel eind, maar ik bedoelde eigenlijk <a href=" www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=SC101 ">dit, welke ik zojuist gevonden heb op internet (bedankt voor het begrip NAS Marco!). Het verschil zit 'm volgens mij in het feit dat in deze willekeurige schijven te plaatsen zijn. En als ik me niet vergis, kan hier dus ook een (oude) cd brander in, mits ide/ata 6.
Rest de vraag: wat is ATA-6? Zijn oude 20, 30 en hoger GB schijven ATA-6, hoe vind je dat uit?
<sup>

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2006 21:57 #1144999 door Marco
Beantwoord door Marco in topic ATA
Ja waar haal je dergelijke info. Door bijvoorbeeld even te kijken bij de <a href=" www.incits.org ">organisatie die deze standaarden vaststelt. Leuk h�¨, maar daar heb je niet zoveel aan.

ATA-6 wordt ook wel Ultra-ATA/100 genoemd en was de opvolger van ATA-5 (d�»h), ook wel Ultra-ATA/66 genoemd. Maar goed, je hebt inmiddels al weer een tijdje Ultra-ATA/133. Vaak wordt de commerci�«le term IDE gebruikt wat in principe voor hetzelfde staat. Sinds de introductie van SATA (Serial-ATA) een aantal jaren geleden wordt het vroegere ATA officieel betiteld als PATA (Parallel-ATA). Het wordt al minder interessant merk ik wel...nog even dan.

De getallen verwijzen naar de maximaal haalbare doorvoersnelheid in Mbytes�´s per seconde. Backwards compatible zijn de interfaces meestal tot twee of drie generaties terug (Ultra-ATA/33 in dit geval). Maar goed, kan alles gaan opschrijven of ik kan je even doorverwijzen naar een <a href=" www.seagate.com/training/ata/unit1/munitintro.html ">online minicursus.

Veel lees plezier. Ik denk trouwens niet dat een CD-Rom drive kan worden aangestuurd en houd er even rekening mee dat bij dit product Windows drivers nodig zijn voor de benadering van het opslagmedium.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2006 08:55 #1147015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gekocht
<sup>Goed, welliswaar kan er geen cd-rom drive ingeschoven worden, ik kan wel zo goed als iedere HD erin schuiven (max 2) en zo met iedere PC de data benaderen. Zie ook de <a href=" kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101577.asp ">handleiding. Ik vind het erg lachen. 
<sup>Martijn (lidnr 577, V90<font size="2">-B6304F2</font>)</sup>

Moderators: Jerry Stam