Lichtmetalen velgen: welke moeren? en: Banden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Monteer dagelijks vikings , maar qua prijs en kwaliteit verhouding zijn ze erg goed,, heb juist zeer slechte ervaringen met bridgestone en firestone , enorm veel lawaai , wegligging van een oude krant , en bij nat weer helemaal waardeloos , doe mij maar een uniroyal of viking oid.
940 2.3i GL LPG 09-'91
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik schreef niet dat de originele Volvomoeren gedraaid moeten worden; het was slechts een voorstel. De moeren hebben minder kontaktvlak met de velg als je ze er met de tapse kant naar binnen op draait lijkt mij. Dus dacht ik: omdraaien geeft meer kontakt, en dus stevigheid?Jerry schreef : ... en ik lees nu net dus dat ze omgedraait moeten worden ivm de schuine vlakken.
... mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aha ik dacht ook al dat klopt voor geen meter en is nog gevaarlijk ook.
Maar als ik het goed begrijp zijn er dus velgen in de handel zonder schuine kant in het gat voor de moer.
Hoe dan ook ik zou het op de volvo niet doen omdat dan de moeren kunnen loslopen en dan komen de wielen straks voorbij tijdens het rijden.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik moet trouwens nog steeds even kijken op zolder naar de boutgaten maar het is daar een beetje warm.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
er zitten gewoon schuine kanten in de gaten voor de moeren bij de orginele lichtmetalen volvo velgen dus je kunt de gewone moeren gebruiken,dat doe ik dus ook.
En het is vast niet goed maar ik draai de wielmoeren vast met de luchtsleutel, eerst op stand 1 en daarna op stand 4.
mvg Jerry
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
@Mathy: Heb je <a target="_blank" href="index.php?q=node/5432">dit verhaal </a>glezen?Mathy schreef : ET is niet rechtstreeks gekoppeld aan de grote van de velg. Meestal kun je velgen voor een bepaalde bandenmaat in allerhande ET's krijgen.
ET zegt alleen iets over hoe ver de band in of uit de wielkast steekt. Volvo velgen hebben een ET van 43 of 25. Je kunt hier willekeurig welke band om leggen, dat maakt voor de ET niets uit.
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar je kunt velgen krijgen in allerhande ET's. En soms kun je ze zelfs laten maken met de ET die je zelf wil. ET zegt trouwens alleen iets over hoever de banden uitsteken, als je het over toepassing bij �©�©n bepaald model auto hebt. En over dezelfde breedte van de velg.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Andr�© schreef : In verband met Mathy's LMV-ringetje een los ringetje ertussen?
Dat zeker niet!!!!! Da's pas echt link.
De moeren waar ik het over heb, hebben een ringetje dat je rond kunt draaien, maar dat vast zit aan de moer.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jerry schreef : Ik rij dus ook met lichtmetaal rond maar de wielmoeren zitten gewoon met de schuine kant naar binnen en ik lees nu net dus dat ze omgedraait moeten worden ivm de schuine vlakken.
Waar heb je dat gelezen? Die schuine kant (al dan niet voorzien van een schijfje dat verdraaien kan, maar er wel niet af kan) zorgt voor de centrering van het wiel op de naaf. Andersom monteren leidt volgens mij tot ongelukken. Die niet alleen het eind van je Volvo kunnen betekenen, maar ook dat van degene(n) die erin zit(ten).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het prima dat je nog even neerzet wat ik heb geschreven maar zet dan wel alles er in anders staat het zo raar.
En ik lees toch echt dat iemand er serieus over nadacht om ze om te draaien maar goed ik doe het niet en heb er ook nog nooit over nagedacht.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tja, Jan-Geert, ik zie in dat ik dom ben geweest. Ik ben niet jou gebeld, maar ben van de testresultaten van twee enorme onafhankelijke instituten uitgegaan.Jan-Geert schreef : Monteer dagelijks vikings , maar qua prijs en kwaliteit verhouding zijn ze erg goed,, heb juist zeer slechte ervaringen met bridgestone en firestone , enorm veel lawaai , wegligging van een oude krant , en bij nat weer helemaal waardeloos , doe mij maar een uniroyal of viking oid.
Ik moet nog veel leren!
Groet,
Edo