Luidsprekers voorportieren 940 inbouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 22:59 #1173441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weg effect

variomagic schreef : Ik heb mijn 10cm speakers op alle vier de hoeken "zwevend" opgehangen met tie-raps. Was bedoeld als tijdelijk olossing totdat ik van die verloopplaten had gevonden maar tot nu toe functioneert het prima...

Het effect van de vaste montage in de deur, zodanig dat het deurpaneel precies sluit on de achterrand van de speaker komt het geluid aanzienlijk ten goede.

Sterker nog, het feit dat de speaker het gat helemaal afdicht, zorgt voor de klankkast in de deur die nodig is de speaker tot zijn recht te laten komen.

Ja, het werkt met tie-raps, er komt geluis uit, tenslotte. Maar ik weet wel dat er een hele nieuwe wereld aan geluidssensatie voor je open gaat, als je de juiste speakers in de deur zet.

Echt, dat scheelt gigantisch, afhankelijk van wat je radio ervan bakt, dat is ook van belang. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 23:02 #1173443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema-tje?

Hugo De Moor schreef : .....dat er nogal geknipt geweest is in de bedrading. Morgen als ik niet iets anders te doen heb, effe zoeken hoe ik er weer geluid uit krijg....

Schema hebben?

Wat was het modeljaar en  type van jouw bolide ook alweer? 945 uit 1992?

Enne, muzikale groeten? Jij hebt er wel vertrouwen in, als ik het zo lees, voorlopig is het nog steeds stil in je auto........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 23:10 #1173446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euh...

...ik heb de deze in het dashboard en die in de achterportieren nog. Over deze gesproken, De vorige eigenaar heeft daar Pioneer'kes gestoken van 80watt. Maare, ik denk dat de radio er een beetje te licht voor is. Ik heb hier een versterker-equalizer liggen van 100watt, maar dan zijn de speakerkes te licht.... Het is toch altijd watt hee :)

Groetjes, Hugo

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 08:37 #1173459 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bedrading
Als je originele Volvo-speakers (740 vanaf 1989 past ook) neemt, dan hoef je voor de montage alleen het materiaal uit te snijden, en een achttal speakerklemmetjes te halen bij Brezan, Profile oid. Bedrading in de deur ligt er al bij een 940, MAAR is niet altijd aangesloten.

In mijn 940 zaten alleen de dashboard-speakers, en heb ik een set rondom in de deuren bij aangesloten. Om dat aan de radio geknoopt te krijgen, had ik de stekker links onde de stuurkolom nodig (net zoeen als de radio-stekker, en er staat "AMP" op).

Ik had een originele Volvo-radio, waaraan een versterker kon, en die heb ik direct op die stekker links aangesloten.

Hoe dat bij jouw Blaupunkt gedaan is, geen idee, maar je kan eens kijken of die stekker misschien al gebruikt is voor de achterportieren?

Moderators: Jerry Stam