Stoelen lager zetten
- V700 register
- Nieuw lid
-
weet iemand hoe je de voorstoelen van een 944 lager kan zetten (met name de passagierstoel)
bedankt
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303
John,
Bij de bestuurdersstoel zit er aan de versnellingsbak kant een hendeltje, als die er aan de bijrijderskant ook zit moet je die hebben, als ie er niet zit kun je hem niet omhoog of omlaag stellen. Hij zit er nl niet altijd op.
Groeten,
Co
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Andere oplossing: Recent heb ik een verstelbaar frame van een linker stoel op de bijrijders plaats gemonteerd. Je hebt de verstelhandel dan aan de rechterkant zitten.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 497k
940 96 B230FK AW71L ecc 135k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let er bij het handmatig verstellen van de stoel (dus door de bovenkant van de onderkant los te sleutelen en hoger of lager te monteren) goed op als je er gordelspanners op hebt zitten!
Gordelspanners hebben een vergrendelstand door een knopje in te drukken (dacht ik) bij de knop om de gordel vast en los te maken aan de middenconsolekant.
Groet, Johan vd Hoven Lidnummer 424 Volvo 940 GLE 16V estate1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
er schijnt ook een mogelijkheid te bestaan om de stof van het zitvlak zelf een stand lager op het stoelframe vast te maken. Scheelt geloof ik 1 cm, kan net genoeg zijn.
Hiervoor moet je de stoel demonteren en het zitvlakhoes los halen en lager weer bevestigen (extra bevestigingspunten aanwezig op het stoelframe)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De veer aan het draadnetje aan de achterkant kan inderdaad een gat lager. Echter het is geen comfortabele oplossing. Er ontstaat een gat tussen zitgedeelte en rugleuning. Ook de kans op doorzitten/veren tegen metalen delen van het frame is vergroot. Verbetering van de stoel: In de loop der jaren zakt de zitting wat in en krijgt de de stoel ruimte tussen zitting en rugleuning. Om dit op te lossen plaats ik een plaatje van bedbodem materiaal op het draagnetje onder de zitting. De stoel zit dan weer wat hoger maar wel zo comfortabel.
Adrian
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Recent heb ik een verstelbaar frame van een linker stoel op de bijrijders plaats gemonteerd. Je hebt de verstelhandel dan aan de rechterkant zitten.
Moet je daar veel onderdelen voor vervangen? En zie je naderhand dat het een aangepast frame van een linker stoel is, i.p.v. het frame van een rechter stoel met verstelling? (m.a.w. is het verstelbare frame van een linker stoel anders dan het verstelbare frame van een rechterstoel met verstelmogelijkheid?)
Groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Adrian
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien een leuk idee om dat zoeken te combineren met een weekendje Engeland?
Ik denk dat je daar op een sloperij wel wat vind.
mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik herinner me uit eerdere stoelen-draadjes dat het juist onmogelijk zou zijn om de hoogte verstelling van een rechterstoel links te plaatsen. Dit berichtje van jou maakt me wel nieuwsgierig.Adrian schreef : Andere oplossing: Recent heb ik een verstelbaar frame van een linker stoel op de bijrijders plaats gemonteerd. Je hebt de verstelhandel dan aan de rechterkant zitten.