Wie heeft wel eens een probleem met de ABS gehad?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 22:30 #1140119
door V700 register
Ik heb bij mijn 1998 940 een defecte sensorlinks voor gehad bij KMstand 256.000.
Klachten: ABS controlelampje bleef branden en de ABS werkte niet meer.
Vervanging van sensor, rond de 180 euro.
Paul
<a href=" www.volvorider.web-log.nl "> www.volvorider.web-log.nl
Beantwoord door V700 register in topic Re: ABS-probleem
Ik heb bij mijn 1998 940 een defecte sensorlinks voor gehad bij KMstand 256.000.
Klachten: ABS controlelampje bleef branden en de ABS werkte niet meer.
Vervanging van sensor, rond de 180 euro.
Paul
<a href=" www.volvorider.web-log.nl "> www.volvorider.web-log.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2006 00:32 #1140129
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: Nu je het zegt
Hallo Jerry
Ik ben niet helemaal wakker geweest geloof ik. Als de sensor twee keer zoveel, of maar de helft van de pulsen afgeeft, die verwacht worden, merk je dat niet alleen aan je ABS, maar ook aan je snelheidsmeter. Die geeft dan waarschijnlijk of de dubbele of de halve snelheid aan.
Groetjes
Mathy
Mathy schreef : Ik meen me ineens te herinneren, dat er twee verschillende ring/sensor combinaties zijn. De ene geeft twee keer zoveel pulsen af als de andere. Misschien ligt daar de oorzaak van je probleem. Ik ben bang, dat je daarvoor de ring die aan het differentieel zit moet vervangen.
Ik ben niet helemaal wakker geweest geloof ik. Als de sensor twee keer zoveel, of maar de helft van de pulsen afgeeft, die verwacht worden, merk je dat niet alleen aan je ABS, maar ook aan je snelheidsmeter. Die geeft dan waarschijnlijk of de dubbele of de halve snelheid aan.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2006 07:39 #1140132
door V700 register
Het was dus de pulsgever in de achteras, daar was 1 stripje gebroken en verbogen en na het rechtbuigen werkte alles weer naar behoren.
Waarschijnlijk iemand geweest die er een schroevendraaier in heeft gezet om de as te blokeren.
mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic Pulsgever
Het was dus de pulsgever in de achteras, daar was 1 stripje gebroken en verbogen en na het rechtbuigen werkte alles weer naar behoren.
Waarschijnlijk iemand geweest die er een schroevendraaier in heeft gezet om de as te blokeren.
mvg Jerry.
Moderators: Jerry Stam