Hoe is de boost??

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2006 00:33 #1137189 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Plus kit

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
De boost klep gaat door waar de plus kit ophoud...........
Maar die is dan ook voor de "thuis klussert"
Ik ben er van overtuigd dat dit goed gaat werken.
De raderen draaien.................(toen was geluk)

Andr�©

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2006 08:34 #1137194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aansluiting drukmeter

Mijn drukmeter heb ik aangesloten op een van de nippels van de koolstofpot, dus net voor de gasklep. Ik krijg op die plaats bij flink wat toeren 0,6 bar op de teller. En bij ca. 2700 toeren komt de overdruk op gang.
Dan moet je wel blijven doortrekken want hou je daarmee op dan rijd je weer gewoon atmosferisch (onderdruk).
Ik kom daarmee wel net over de 200 km/h. Hard zat maar ga toch nog eens proberen de druk verder op te voeren. (MBCtje verder indraaien)
Sicco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2006 10:49 #1137205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukmeting

Ik heb gemeten op het inlaatspruitstuk. Op het spruitstuk zit al een nippel met slangetje wat volgens mij door het schutbord loopt voor de fuel cut-off. Daarnaast zit nog een gat met stopbout. Hier heb ik een slangnippel ingedraaid en de manometer op aangesloten met een lange slang.
Zonder mbc meet ik keurig ca. 0.45 bar. Bij flink gasgeven wordt deze druk al vrij snel bereikt (iets van 2000 rpm of zo) en blijft daarna constant. Daarna tijdelijk de mbc er tussen gezet en wat gaan rommelen met de instelling. Bij 0.6 bar instelling en volgas zie je dat de druk even doorschiet naar 0,65 bar en daarna keurig op 0,6 bar blijft staan. Dat doorschieten is wel logisch als je bedenkt dat de slang tussen mbc en waste gate drukloos blijft, totdat de mbc opengaat (bij 0,6 bar). Dan wordt de slang op druk gebracht en gaat de waste gate open (reactietijd). In de tijd die daarvoor nodig is, loopt de turbodruk nog steeds op (bij mij tot 0,65 bar). Door het inkorten van de slang tussen mbc en waste gate zal dit doorschieten nog wel wat te reduceren zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat als je tegen de fuel cut-off grens aan gaat zitten, dat die druk spike voor problemen zou kunnen zorgen, vooral omdat de fuel cut-off druk variabel is met de temperatuur.
Let wel op dat de slang naar je manometer niet wordt dichtgedrukt door de motorkap, anders meet je een te lage druk! Dat gebeurde mij de eerste keer waardoor ik ook dacht dat er iets niet in orde was of dat ik op de verkeerde plaats aan het meten was. Zelf hou ik er ook wel van om eerst te meten in de originele situatie, dus zonder mbc, dan weet je tenminste wat je aan het doen bent.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 15:06 #1137450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic *grijns*
Ik heb hem vandaag op de PKKK te Marknesse ingebouwd. Laat ik het zo zeggen: toen ik hem getest en afgesteld had, had ik een grijns op mijn gezicht. Toen ik uitstapte moest ik gelijk een sigaret.

Ik heb hem 'voorzichtig' afgesteld want ik had geen drukmeter ter beschikking. Dat wil zeggen dat het naaldje nu netjes tot het einde van de schaal gaat en daar blijft hangen.

De schakelaar om de MBC in bypass te zetten ga ik zeer binnenkort inbouwen. Het zal ook nodig zijn om onbedoelde snelheidsovertredingen te voorkomen. Het is even wennen als je even het gas induwt op de snelweg en je flitst letterlijk van 100 naar 160 ...

--
945 '92 B200 FT - 308000 km (03/05/06) - lid 728
transentience.com

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2006 01:52 #1137499 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: *grijns*
Hallo Kristof en andere MBC bezitters

Kristof E. schreef : De schakelaar om de MBC in bypass te zetten ga ik zeer binnenkort inbouwen. Het zal ook nodig zijn om onbedoelde snelheidsovertredingen te voorkomen. Het is even wennen als je even het gas induwt op de snelweg en je flitst letterlijk van 100 naar 160 ...

Zou iemand van jullie bij "Blik op de weg" te zien zijn, geef het dan op tijds door. En doe Leo de groeten. (Nee, Koos hoeft geen groeten)

Groetjes

Mathy

PS mag de nummerplaathouder in zo'n geval wel of niet in beeld verschijnen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2006 09:28 #1137557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet niet
Weet het niet. Voor alle duidelijkheid maar af en toe vernoemen.

"Goeiedag, ik zal mij even voorstellen, ik ben Harmselen van de politie regio Utrecht"

"Hallo volvo700vereniging.nl meneer Harmselen. Wat een volvo700vereniging.nl mooie ochtend zo volvo700vereniging.nl he?"

"Heu ... de reden waarom wij u staande houden is uw snelheid"

"Daar volvo700vereniging.nl was ik me volvo700vereniging.nl wel van bewust, ja"

"Mogen wij u uitnodigen om de videobeelden te bekijken"

"Tuurlijk volvo700vereniging.nl wel, geen volvo700vereniging.nl enkel probleem".

-Tijdens het bekijken van de beelden-

"U viel ons op toen u blablabla ..."
"volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl volvo700vereniging.nl "

"U bent er niet toe verplicht, maar wil u nog een reden opgeven waarom u te hard reed"

"Wel, Volvo700vereniging.nl, ik was volvo700vereniging.nl op weg naar volvo700vereniging.nl een bijeenkomst van de volvo700vereniging.nl. Nu had ik op het forum van de volvo700vereniging.nl, een tof forum volvo700vereniging.nl voor mensen volvo700vereniging.nl met een volvo 700, 900, of S/V 90 gezien dat volvo700vereniging.nl het evenement volvo700vereniging.nl eigenlijk een volvo700vereniging.nl uur vroeger begon dan verwacht volvo700vereniging.nl dus had ik volvo700vereniging.nl een beetje haast. Maar goed, volvo700vereniging.nl ik zal dus volvo700vereniging.nl wel niet meer op volvo700vereniging.nl tijd zijn bij de volvo700vereniging.nl bijeenkomst."

--
945 '92 B200 FT - 308000 km (03/05/06) - lid 728
transentience.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2006 12:22 #1137576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We hebben zaterdagochtend

We hebben zaterdagochtend mijn 740-Turbo getest zonder MBC en wel met 4 personen en een volle tank en ik moet zeggen dat ging al behoorlijk snel. Zaterdagmiddag heb ik de MBC met aanwijzing van Kristof erop gezet en ik merk wel al verbetering. Helaas heb ik nog geen drukmeter dus ik kan nog niet gaan finetunen. Ik heb wel gemerkt dat het "zagen" voorbij is en dat hij nu lekker stationair draait, waarschijnlijk door het vervangen van de vacuumslang op het inlaatspruitstuk.
Gisteravond een wedstrijdje gedaan met een motor en ik moet zeggen dat de Yamaha flink moest aanpoten om mij uiteindelijk in te halen. Op een gegeven moment knalde er wel wat, maar of dat de motor was of ik weet ik niet. Ik heb verder geen gekke dingen kunnen ontdekken toen ik thuis kwam.
Vanmiddag even een andere verdeelkap halen want die is dringend aan vervanging toe. De koperen palletjes zijn behoorlijk ingevreten.
We houden u op de hoogte.
Groet,
Roger

Moderators: Jerry Stam