Benzinetank aanduiding defect

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2007 10:42 #1161149 door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic Toch wel veel voorkomend mankement
Omdat ik toch wel vaker hoor van niet goed werkende benzinemeters in de 700/900 serie Volvo's, en ik er zelf ook last van heb lijkt het me wel interessant om hier nog meer ervaringen over te horen, en daardoor misschien een idee te krijgen of er een bepaald onderdeel is waar het dan meestal aan ligt.
De storing uit zich bij mij als volgt. Als de lpg/benzine-schakelaar op benzine staat als ik het contact aan zet slaat de meter uit naar vol en daarna gelijk naar leeg waarna er verder, ongeacht de hoeveelheid benzine in de tank, niets meer gebeurd.
Op gas geeft de meter af en toe de goede stand aan omdat hij zo ongeveer alle standen aangeeft die hij zou kunnen aangeven; eventjes vol, een tijdje driekwart, dan bijvoorbeeld leeg, een tijdje een kwart vol, en dat dan natuurlijk ook weer onafhankelijk van de hoeveelheid gas in de tank, want anders was hij niet kapot.....
Komt iemand, die nu weer een goed werkende meter heeft, dit bekend voor? Zo ja, dan zou ik graag willen weten waar bij jou de oplossing in zat.
Alvast bedankt, groet, Jeffrey

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam