Rimpels in de deurbekleding

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2006 18:17 #1131452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rimpels in de deurbekleding
Ik heb sinds kort een 940 uit 1994. Deze had ook het probleem met de deurbekleding. Het was zo erg dat het helemaal bol stond en er al van alles onder was gaan zitten. Ik heb het deurpaneel losgehaald, het bovenste gedeelte van het "leer" losgemaakt en vervolgens met een strijkijzer (met een doek er tussen) weer geheel glad gestreken. Uiteraard had ik toen wel wat leer over maar dat heb ik weggesneden. Daarna heb ik het geheel ingesmeerd met montagekit en weer er op gelijmd. Voordeel van de montage kit is dat ik het er makkelijk goed op kon schuiven. Voor de droogtijd heb ik het leer met tape vastgezet die later weer verwijderd is. Het ijzeren profiel heb ik laten zitten en het leer er net naast afgesneden; het rubberen randje van het raamprofiel valt er namelijk mooi overheen zodat je daar niets van ziet. Ik hoop dat het de komende zomer, als het weer heet wordt, ook nog goed blijft zitten. Ik heb op deze manier alle vier de deuren gedaan en voor nu ziet het er weer piekfijn uit.
Groeten
Harrie Janssen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2006 19:31 #1131461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 methodes

Gaaf, al 2 methodes ;-)
Overeenkomst in ieder geval het warm maken van het 'leer' / kunststof, Vraag is nog een beetje welke lijm je precies moet hebben.. het zal iets moeten zijn dat snel vast zet, een contactlijm oid maar ook iets dat tegen behoorlijke warmte kan, zwarte kunststof in de zon in een auto kan makkelijk 70 graden worden schat ik. Iemand ideeen? het eerste waar ik aan denk is ouderwetse Bisonkit maar er is misschien beter spul in de handel
Johan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 00:03 #1131495 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic PVC
Hallo Johan

Als ik me niet vergis is kunst- of skaileer gemaakt van PVC. Dus zou je daar de lijm op moeten aanpassen.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam