zwarte rook

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 15:43 #1131554 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Carburateur
En die loopt ineens veel te rijk. Ik zou zo zeggen, contrroleer eens of de choke blijft hangen, dat zou dit soort problemen kunnen veroorzaken.
En verder: het is aan te raden, om bij een carburateur af en toe een busje carburettor cleaner in de benzine te gooien. Dit smeert je carburateur inwendig, mijn 340 ging daar duidelijk soepeler van lopen. Spulletje dat ik gebruikte was van Wynns, maar er zijn meer merken.

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2006 16:46 #1131725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem, Ja dat gebruik
Hoi Willem,

Ja dat gebruik ik ook. Het is denk ik de choke die blijft hangen. Wat ik al zei is dat het gebeurt na ongv. 1km en dan is het weer weg na iets van 1km. Maar wat doe ik aan een hangende choke? Kan ik er zelf iets aan doen?

Groet!
Arthur ( het sneeuwt ligt in Frankrijk)

<font size="2" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">745 GLA 1986 B230K Groen maar wordt Oranje! 245000 km</font><font size="1" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Zoekende naar een 765 automaat.</font>

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2006 18:22 #1131732 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoe werkt die choke?
Ik heb er geen ervaring mee, is dat nog een handbediende choke of hebben ze iets automatisch gefabriekt?
In het eerste geval kan je beginnen met de kabel te smeren, simpelweg een beetje olie in laten lopen, of wat ingewikkelder door de binnenkabel eruit te halen, in een doosje vaseline te leggen en dat even te verwarmen totdat de vaseline smelt. Daarna kabel terugplaatsen.
In het tweede geval kan je kijken of er een hevel of zo aan de buitenkant van de carburateur zit, en dat schoonmaken/smeren. Sowieso is schoonmaken van de buitenkant van de carb een aanrader.
Als dat ook niet helpt, dan wordt het bestuderen van de tekeningen van je carburateur: waar zit die choke en hoe werkt hij?

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2006 12:56 #1131840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als de choke automatisch is

als de choke automatisch is is de kans vrij groot dat deze geregeld wordt door een Bi-metalen veer in een trommeltje.
Als deze kapot is blijft de choke hangen op een stand, in jou geval te rijk.
Als deze verkeerd staat afgesteld blijft hij er te lang op staan. (van invloed hierop zijn de koelwaterhoeveelheid (warmt de bi-metalen veer op) en de thermostaat (te koud water in de kop houdt de choke te lang erop.)
nog een mogelijkheid: als je vlotterdrijver lek is(komt vaker voor bij kopervlotters in LPG-auto's) stroomt de carbu over en ook dan heb je een veel te rijk mengsel, echter als dit aan de hand is zal je ook veel benzine ruiken onder de kap omdat het overal tussen de naaddeksel uit loopt. Een koperen vlotterdrijver kan je repareren door deze te solderen op de scheurnaad.

Moderators: Jerry Stam