TUNEN 945 LPT, kosten en andere gevolgen
- V700 register
- Nieuw lid
-
In zekere zin mee eens, maar:MSuidgeest schreef :
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Heren, dames ook ,</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u de auto technisch gaat veranderen ! Dat kan een afkeurpunt zijn voor de APK.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u sterkere remmen ( laat ) monteren.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u sterkere koeling monteert.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u bij een ongeval aansprakelijk gesteld kan worden.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u vaker uw auto zult moeten onderhouden.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u bovenal meer gaat genieten ! En daar gaat het juist om.</font>
<font face="Tahoma"></font>
<font face="Tahoma">Veel plezier.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
Sterkere remmen zijn alleen nodig als je er een circuit achtige rijstijl op nahoudt, van 100 naar 0 heeft dezelfde lengte nodig, of je nou je auto getuned hebt of niet. Kortom, ga je tunen voor dingen als net even sneller inhalen, of een trekhaak, laat de remmen dan maar zoals ze zijn.
Aansprakelijkheid bij ongevallen zal wel meevallen. Zie maar eens dat de verzekeraar bewijzen heeft dat het ongeval bij een ongetunede auto niet was gebeurt.
Koeling: zie remmen
APK, tuning afkeurpunt? Als je alle eisen maar haalt. Door chippen zal het halen van de APK niet in het gevaar komen. MBC monteren idem. De achterbanden kunnen wel sneller slijten door tunen
vwb onderhoud en genieten: Geheel mee eens!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De MBC staat nu in twee uitvoeringen, de Basic Boost Controller en de Hybrid Boost ControllerBigfoot schreef :
JanV schreef : De volvo-chiptuner bij uitstek is <a href=" www.rica.nl/ ">Rica</a> in Wateringen en Vlijmen.
Downpipe via: <a href=" www.europeantuning.com/ ">europeantuning
MBC online van <a title="dawesdevices = 3barracing" href=" www.3barracing.com/ ">dawesdevices
Hej Jan
Een MBC (manual bc) zie ik op die site niet. Misschien een andere die relevant is? Een chip en uitlaat kosten samen meer dan 1000ââ??¬, dat is beetje teveel!
Toch bedankt,Joost
Voor beiden even bij products kijken.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
je krijgt alleen problemen met de verzekering als je boven de 40% gaat zitten bij de versie van die auto met de grootste motor (ik ben een beginner mar volgens mij een v6??? of mischien een v8??) dit weet ik omdat de t3 ook met een oettinger 6 cyl boxer kwam en ook leverbaar was in nederland dus er zijn jongens di er zo een ford v6 in leggen en geen problemen met de apk of verzekering krijgen .wat betreft de remmerij ........ remschijven rond om met voor geventileerde schijven en twee calippers per klauw (achter weet ik niet ) gescheiden remsysteem ...... dit is volgens mij de droomwens van elke weekend racer en dat zit bij de volvo er standaard op!!!!!! oot je wel eens afgevraagd waarom er zoveel volvo's op de sloop staan zonder klauwen , dat komt omdat die er meteen worden afgehald voor de racerij .Dat weet ik omdat bij mijn sloperij een jongen werkt die daar actief in isCojones schreef :
In zekere zin mee eens, maar:MSuidgeest schreef :
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Heren, dames ook ,</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u de auto technisch gaat veranderen ! Dat kan een afkeurpunt zijn voor de APK.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u sterkere remmen ( laat ) monteren.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u sterkere koeling monteert.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u bij een ongeval aansprakelijk gesteld kan worden.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u vaker uw auto zult moeten onderhouden.</font>
<font face="Tahoma">Als u gaat tunen, hou dan in de gaten dat u bovenal meer gaat genieten ! En daar gaat het juist om.</font>
<font face="Tahoma"></font>
<font face="Tahoma">Veel plezier.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
Sterkere remmen zijn alleen nodig als je er een circuit achtige rijstijl op nahoudt, van 100 naar 0 heeft dezelfde lengte nodig, of je nou je auto getuned hebt of niet. Kortom, ga je tunen voor dingen als net even sneller inhalen, of een trekhaak, laat de remmen dan maar zoals ze zijn.
Aansprakelijkheid bij ongevallen zal wel meevallen. Zie maar eens dat de verzekeraar bewijzen heeft dat het ongeval bij een ongetunede auto niet was gebeurt.
Koeling: zie remmen
APK, tuning afkeurpunt? Als je alle eisen maar haalt. Door chippen zal het halen van de APK niet in het gevaar komen. MBC monteren idem. De achterbanden kunnen wel sneller slijten door tunen
vwb onderhoud en genieten: Geheel mee eens!
Inderdaad moet je betere koeling hebben in de vorm van een olie koeler wat betreft de radiateur als daar een electrische vantilator op zit zou je daar bv een zwaardere in kunnen zetten (ik heb nog wel een vantilator van een t3 td liggen dat is een vantilator met twee snelheden en 500 wat sterk )
- V700 register
- Nieuw lid
-
dokatobi schreef : je krijgt alleen problemen met de verzekering als je boven de 40% gaat zitten bij de versie van die auto met de grootste motor (ik ben een beginner mar volgens mij een v6??? of mischien een v8??) dit weet ik omdat de t3 ook met een oettinger 6 cyl boxer kwam en ook leverbaar was in nederland dus er zijn jongens di er zo een ford v6 in leggen en geen problemen met de apk of verzekering krijgen.
Bij wijziging van aantal cilinder en/of type brandstof moet er altijd een nieuwe RDW keuring volgen. Maar dat is hier dus niet aan de orde.
De zonder herkeuring toegestane toename in vermogen is inderdaad 40%. Maar daarbij wordt bedoeld een toename van 40% ten opzichte van de motor die op het kentekenbewijs staat. En niet t.o.v. de sterkste motor die ooit in die auto is geleverd.
Overigens schat ik dat ongeveer 99.9% van alle eigenaren van opgevoerde auto's zich hier niets van aan trekt.
dokatobi schreef : wat betreft de remmerij ........ remschijven rond om met voor geventileerde schijven en twee calippers per klauw (achter weet ik niet ) gescheiden remsysteem ...... dit is volgens mij de droomwens van elke weekend racer en dat zit bij de volvo er standaard op!!!!!! oot je wel eens afgevraagd waarom er zoveel volvo's op de sloop staan zonder klauwen , dat komt omdat die er meteen worden afgehald voor de racerij .Dat weet ik omdat bij mijn sloperij een jongen werkt die daar actief in is
LOL! Daar zat ik ook al aan te denken toen ik dat laatst ontdekte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="times new roman,times,serif">want dan heb je een uitzondering want daat staat op geen kenteken vermeld </font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op het kenteken van mijn ford staan de kilowats wel maar daar zijn ze de kleur vergeten.
Jerry