tractiecontrole
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Inderdaad Adrian de code voor de stugge achteras met sperdifferentieel is 1041 en voor de multilink met sperdifferentieel is 1045. Er kleeft een etiket op de achteras met de code op.
Maarten een 740 met B230FT? Twijfelachtig tenzij deze uit Oostenrijk of Zwitserland komt.
Het automatisch sperdifferentieel zat vanaf modeljaar 1990 standaard onder 780 met B280F motor en bij de 740/760 voor Oostenrijk en Zwitserland (alle motortypes).
Daar zijn in de loop van het modeljaar de 780 en de 740 met de nieuwe B204GT motor bijgekomen.
Voor modeljaar 1990 de rest alleen als accessoire.
Hedwig
Hedwig Lambrechts - Lidnr.112
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< /> </st< />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Morgenochtend kruip ik gewapend met een doek en terpentine onder de volvo en ga ik op zoek naar nummers.
Ik heb trouwens vandaag ook maar een mbc besteld om meer koppel te krijgen voor de ritjes met de tandemasser caravan die we binnenkort gaan kopen.
Tja ik moet me toch kunnen verantwoorden thuis als moeders met de auto op pad gaat.
Mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem,Willem van Strik lidnr 328 schreef : In het algemeen is een sper op je achteras eenvoudig te herkennen. Krik de wagen met beide achterwielen los van de grond (bijvoorbeeld op een vierpuntsbrug), en draai vervolgens aan �©�©n achterwiel. Let de richting waarin het andere wiel gaat draaien:
- zelfde richting als het handmatig gedraaide: er is een sper
- tegengestelde richting: geen sper.
Bedankt, dit is inderdaad een simpele test die me even niet te binnen schoot.
Morgen maar weer eens de hydraulische krik uit de schuur halen en onder het cardan duwen en dan maar pompen en draaien.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Snik..........hlambrechts schreef : Maarten een 740 met B230FT? Twijfelachtig tenzij deze uit Oostenrijk of Zwitserland komt.
Het automatisch sperdifferentieel zat vanaf modeljaar 1990 standaard onder 780 met B280F motor en bij de 740/760 voor Oostenrijk en Zwitserland (alle motortypes).
de mijne is origineel NL, dan maar hopen dat het is bijbesteld.
Morgen even met de krik gaan spelen om de test welke Willem beschrijft uit te voeren.
Maarten
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Bij mij ook, ik vindt het sperren bij mij maar matig werken.
Als ik VOL gas wegtrek met 1 wiel op het asfalt (macadam .BE) de ander in het grint, vliegen de kiezels om je oren.............
M'n voormalig compagnon, (Daimler Duble-six) volledig electronisch geregeld, bizar zoals dat optrekt z'n 12 cilinder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2300 KG(waar is die van Pim eigenlijk gebleven?wie heb die honden?)
Maar grint weggetjes, geen robleem. spint nooit, altijd maximale tractie
- V700 register
- Nieuw lid
-
op mijn FK '97 zit 100% zeker geen locker en ook geen plaatsper.
Een locker kan je trouwens niet met de beschreven methode herkennen. als je 1 wiel gewoon draait werkt de locker niet en reageert het volledig als een standaard open diff. Je moet echt een wiel een flinke slinger in de rijrichting geven en deze moet dan met een klap top stilstand komen als de locker vast slaat. (1 wiel in de lucht, auto in gear en het andere wiel met blokken gezekerd)
de sticker zit op de linker ashelft geplakt , gezien van achteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gepoetst en gevonden.
Dit staat er op P1216481 3.54
T114884 1031
Dus een overbrenging van 1 op 3.54 in een dana 30 as zonder sper.
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Ik heb de test ook maar gelijk gedaan ( opgekrikt en draaien aan het wiel en het andere wiel draait de andere kant op) en of geen sper of stuk.
Ook bij veel gas geven met 1 wiel op zachte ondergrond heb ik wielspin op de zachte ondergrond.
Ik heb gevonden een Detroit E-Z Locker voor een dana 30 met 27 splines.
of een Lock-Right van Powertrax voor een dana 30 27 splines.
Allebij te instaleren in een uurtje volgens de website.
Nu nog kijken wie ze in nederland leverd en wat het gaat kosten.
mvg Jerry.
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Voor zover ik weet, kun je traction control (tenminste die van Volvo) alleen gebruiken als je een Motronic ECU hebt en dus niet als je een LH-Jetronic hebt.
Ik dacht dat de butler van Pim de hondjes overgenomen heeft. De auto is verkocht.
Groetjes
Mathy