airco lekt condens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2006 22:12 #1146543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco lekt condens, aan de slag
Vandaag eindelijk tijd en durf gevonden aan de slag te gaan met de lekkage. Het viel mee.
Ik heb een rode Volvo 940 GLE Estate uit 94 met 290000 km met (ondertussen...) goed functionerende airco. Onder de rechter matten lag veel vocht, en, gezien de datum van de kranten eronder, was het lek er al bij de vorige eigenaar....Ik heb het kastje verwijderd (twee moertjes aan de onderkant en twee torxjes in het kastje achter twee kapjes). Zie foto. <a href=" members.chello.nl/a.vleming/volvo/ " target="_blank"> members.chello.nl/a.vleming/volvo/ Dan is een deel van de airco te zien en is ook te zien waar het lekt: bij de doorvoer van de lekbak naar buiten.Ik heb alle vloerbedekking weggesneden, en kon toen bij de rubber dop die kennelijk voor de afdichting had moeten zorgen, maar dat niet meer deed. Deze ring is dun, ca 3mm, een soort schuimrubber, 4 cm diameter, zie pijltje op de foto:
<a href=" members.chello.nl/a.vleming/volvo/ " target="_blank"> members.chello.nl/a.vleming/volvo/
Ik heb de ring weggetrokken, een heel gedoe met tangetjes en zo. Toen was te zien dat er geen loze ruimte meer zit tussen de binnen- en de buitenkant: het is een vlakke plaat met een gat erin.Ik heb de hele zaak heel vet vies afgekit met siliconen kit. Om te voorkomen dat ik de uitvoer dichtkit heb ik een stuk snoer (drie aderig, wit electiciteitssnoer) in de uitvoeropening gestoken. Als ik deze er uittrek dan zou er weer een gat moeten zijn waardoor het water weg kan.De kit kwam door de afvoer naar buiten, dus dat lijkt wel OK allemaal.Ik heb het snoer ingesmeerd met zeep, zodat de silikonenkit daarop niet gaat hechten (hoop ik...).Nu maar wachten tot de kit hard is, de auto opdrogen en dan met airco aan gaan rijden... Eigenlijk denk ik dat deze reparatie wel eens gelukt zou kunnen zijn. Ik ga dat laten weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 15:29 #1170363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Condensafvoer Airco Volvo 940
Beste Arend Jan.
Ik kwam je bericht tegen uit 2006 aangaande je reparatie van de airco afvoer. Ik heb het zelfde probleem met een 940 uit 1993.  Je hebt uitgelegd wat je hebt gedaan. Ik wil graag weten of het uiteindelijk gelukt is.
Vriendelijke groet
Peter Demenint
jpdemenint@wanadoo.nl 
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 15:41 #1170365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk ook
<a href="/?q=node/9134" target="_blank">HIER </a>  maar eens

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC