Stuurbekrachtigings pomp of stuurhuis?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2005 18:30 #1125506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout advies duure grap

Het stuur trild gigantisch, en bij lage snelheden geeft het stuur tikken naar links.
De bandenboer zij, nee kan apsoluut niet in de banden zitten, we hebben ze 2 maanden geleeden nog gebalanceerd. Dus ik neem dat aan dat dat het dus niet kan zijn, wiellager al vervangen, dit was het dus ook niet. Ik naar Nordicar, zij er een stuk mee gereden, dachten aan het stuurhuis, maar zeker weten deden ze dat niet. Nordicar had nog een goed stuurhuis lichen, dus die kon ik er bij hun onder zetten, moest uhm zelf eerst even onder een 740 vandaan sleutelen. Dus zo gezecht zo gedaan, we merkte dat er bij het goede stuurhuis wat speling op de kogels van de stuurstangen en de stuurkogels zelf zat. Ik deze vervangen, en oude stuurhuis er onder vandaan gesleuteld, en nieuwe er weer onder. We gaan proef rijden, en het was al minder, maar de uitlijning was natuurlijk belabberd, omdat we een beetje op de gok de nieuwe kogels hebben gemonteerd. Wat wel opviel was dat ie een stuk lichter stuurde met het nieuwe stuurhuis. Maar goed ik naar kwik fit toe om te laten uitlijnen, deze hebben uhm uitgelijnd en ik weer rijden, was het probleem weer net zo erg voor dat ik het stuurhuis had vervangen, ik dacht dat ik GEK werd!!! Vervolgens ik weer naar de banden boer , want wat anders had het nog kunnen zijn, hij zij weer dat het niet aan de banden kon lichen. Ik was er zo klaar mee dat ik zei plur er maar 2 nieuwe banden om, dit kan het enkeld nog zijn. Zo gezecht zo gedaan, hij de wielen er af gepakt, en ik vroeg aan hem of hij eerst ze even op het balanceer apperaat wou zetten, om te kijken of het werkelijk hier aan lag. Wat denk je, is het kanvas in de band over de halfe omtrek van de band inwendig gescheurd!!! De banden waaren van michelin, en net 2 maanden oud, wat zecht meneer fabrieks foutje, komt vaker voor, maar heb mij wel 380 euro gekost, een fout advies!!! Uiteindelijk aan het onderhandelen geslagen en 2 nieuwe banden gekreegen. Maar goed wou even de mededeling doen dat het probleem dus is opgelost.
Iedereen bedankt voor de hulp en adviesen
Gr Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2005 18:42 #1125507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bart zo zie je maar weer

Bart
zo zie je maar weer de aanhouder wint!!!!
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2005 00:17 #1125521 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic garantie
Hallo Bart

Bart Snoek schreef : ... is het kanvas in de band over de halve omtrek van de band inwendig gescheurd!!!

Daar mag ie volgens mij helemaal niet moeilijk over doen. Bij fabricagefouten moeten ze, als ik me niet vergis, de zaak altijd kostenloos vervangen. Kan me ook niet voorstellen dat Michelin daar een probleem van zou maken. Ik zou maar eens naar een andere bandenboer gaan zoeken. En eventueel Michelin bellen en hun vertellen wat er allemaal gebeurd is.

Is trouwens best gevaarlijk. Dit had denk ik je leven kunnen kosten.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam