940 lpi g3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2005 12:06 #1125096
door V700 register
Na bovenstaande berichten gelezen te hebben moet ik toch even kwijt dat er in mijn koffer een 85 liter G3 gastank ligt en hij rijdt perfect, dus ik zou niet weten waarom het niet kan.
Overigens is de installatie de dag van tenaamstelling door de eerste eigenaar bij een erkend bedrijf ingebouwd op 7 januari 1994.
Ik ben geen techneut, wel nieuwsgierig.
Beantwoord door V700 register in topic 940 sedan met 85 liter G3
Na bovenstaande berichten gelezen te hebben moet ik toch even kwijt dat er in mijn koffer een 85 liter G3 gastank ligt en hij rijdt perfect, dus ik zou niet weten waarom het niet kan.
Overigens is de installatie de dag van tenaamstelling door de eerste eigenaar bij een erkend bedrijf ingebouwd op 7 januari 1994.
Ik ben geen techneut, wel nieuwsgierig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2005 14:01 #1125108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het gaat er niet om of het
het gaat er niet om of het technisch kan (technisch kan heel veel) maar of je de goedkeuring wel geregeld krijgt. G3-goedkeuring = belastingvoordeel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2005 12:37 #1125187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een Volvo 940 kan over het
Een Volvo 940 kan over het algemeen omgebouwd worden naar g3 als er een B230FK motor in zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2005 12:55 #1125345
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3 of achteraf toch LPG
Ik heb na het lezen van bovenstaand verhaal een paar vragen.
Ik ben ervan overtuigd geweest dat ik een Volvo 940 kocht met G3, maar nu krijg ik een belastingaanslag thuis waarop een toeslag voor LPG en gewoon het tarief voor LPG staat vermeld.
Mijn vraag is dus, hoe zie ik of het een G3 of gewone LPG-installatie betreft.
Op de inbouwkaart staat vermeld dat het een VNL LPG installatie is, met een verdamper van het type F, maar niets over G3.
Op het APK keuringrapport wordt gewoon gesproken over een G3 installatie, en ik dacht dus, dat zal wel goed zijn.
Nu denkt de belastingdienst daar dus anders over.
Suggesties?
Kan ik ergens op mijn kenteken-delen iets terug vinden over types?
Alvast bedankt.
Ik ben ervan overtuigd geweest dat ik een Volvo 940 kocht met G3, maar nu krijg ik een belastingaanslag thuis waarop een toeslag voor LPG en gewoon het tarief voor LPG staat vermeld.
Mijn vraag is dus, hoe zie ik of het een G3 of gewone LPG-installatie betreft.
Op de inbouwkaart staat vermeld dat het een VNL LPG installatie is, met een verdamper van het type F, maar niets over G3.
Op het APK keuringrapport wordt gewoon gesproken over een G3 installatie, en ik dacht dus, dat zal wel goed zijn.
Nu denkt de belastingdienst daar dus anders over.
Suggesties?
Kan ik ergens op mijn kenteken-delen iets terug vinden over types?
Alvast bedankt.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2005 14:42 #1125357
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Dan heeft
de verkoper je dus 'bij de neus' gehad als je em wel onder die voorwaarde gekocht hebt. Officieel gezien zou je de koop ongedaan moeten kunnen maken. Het is alleen G3 als op Deel 1 van je kentekenbewijs lpg-G3 staat. Op het internet(RDW) kun je alleen zien of er lpg in ligt maar niet of het G3 is, daar heb je dus ook niks aan om te checken. Alleen op de papieren versie van je kentekenbewijs kun je dat dus zien. Officieel is alleen een 940 met B230FK(=lpt) met G3 mogelijk. Heb je er dan Vialle LPi inliggen dan kan het ook geen G3 zijn(officieel dan) maar het is een rom meltje wat dat betreft, onofficieel kan alles zullen we maar zeggen als je de juiste garage tegenkomt 
Grtz Le�´n, 960 sedan,2.5i,1995,lpi
Grtz Le�´n, 960 sedan,2.5i,1995,lpi
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2005 20:39 #1125439
door V700 register
Hallo Bas, na heel veel informatie ingewonnen te hebben over G3 hebben ze mij verteld dat een 940 type U9 nooit op G3 zal kunnen. Inderdaad alleen de LPT's.
Maar wat betreft de opmerking van Leon, ik heb een Vialle lpi met G3.
Gr,
Bert
Beantwoord door V700 register in topic G3
Hallo Bas, na heel veel informatie ingewonnen te hebben over G3 hebben ze mij verteld dat een 940 type U9 nooit op G3 zal kunnen. Inderdaad alleen de LPT's.
Maar wat betreft de opmerking van Leon, ik heb een Vialle lpi met G3.
Gr,
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2005 12:44 #1125480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus toch geen G3...
Ik ben net bij RDW geweest en er bleek nooit een kenteken afgegeven te zijn met G3 melding.
Bij een erkende Vialle inbouwer in Den Bosch ben ik ook langs geweest en zelfs ombouwen is niet mogelijk.
@Leon: Helaas ben ik dus inderdaad bij de neus genomen....
De auto rijdt er niet minder om, alleen moet ik wat meer kilometers rijden om het break-even point met gewoon benzine te halen,....dus dat wordt op de eerstvolgende club-dag een rendez-vous........en twee keer per jaar op vakantie en zo....
Ik vraag me nu alleen af of ik wegens een misleidende advertentie de verkoper nog een vergelijkbare poets kan bakken,.....suggesties?
Bij een erkende Vialle inbouwer in Den Bosch ben ik ook langs geweest en zelfs ombouwen is niet mogelijk.
@Leon: Helaas ben ik dus inderdaad bij de neus genomen....
De auto rijdt er niet minder om, alleen moet ik wat meer kilometers rijden om het break-even point met gewoon benzine te halen,....dus dat wordt op de eerstvolgende club-dag een rendez-vous........en twee keer per jaar op vakantie en zo....
Ik vraag me nu alleen af of ik wegens een misleidende advertentie de verkoper nog een vergelijkbare poets kan bakken,.....suggesties?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2005 13:37 #1125486
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terug naar de verkoper
en de zaak met hem/haar bespreken.
Dit heet nu 'dwaling'.
Onder deze condities had je de auto namelijk niet, of voor een lager bedrag gekocht.
Gezien het feit dat je nadeel beperkt is denk ik dat je niet veel kans maakt op ontbinding van de koop, voor zover je dat al mocht willen. Een financi�«le compensatie van de zijde van de verkoper lijkt me waarschijnlijker.
Probleempje zou kunnen zijn dat je als koper zelf natuurlijk ook een onderzoeksplicht hebt. En een aandachtige blik op het kentekenbewijs had je dit kunnen besparen. In hoeverre dat jouw zaak minder sterk maakt kan ik niet inschatten.
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
Dit heet nu 'dwaling'.
Onder deze condities had je de auto namelijk niet, of voor een lager bedrag gekocht.
Gezien het feit dat je nadeel beperkt is denk ik dat je niet veel kans maakt op ontbinding van de koop, voor zover je dat al mocht willen. Een financi�«le compensatie van de zijde van de verkoper lijkt me waarschijnlijker.
Probleempje zou kunnen zijn dat je als koper zelf natuurlijk ook een onderzoeksplicht hebt. En een aandachtige blik op het kentekenbewijs had je dit kunnen besparen. In hoeverre dat jouw zaak minder sterk maakt kan ik niet inschatten.
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2005 14:27 #1125490
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kentekenbewijs
Alleen het originele kentekenbewijs was aanwezig, en daar stond op dat er als brandstof G ingebouwd was, wat op zich klopt.
Op een duplicaat, of een kenteken van latere datum, bij kwijtraken bijvoorbeeld, krijg je een groene met het merk installatie en het type erop en deze had ik dus niet.
Ik was denk ik te blij met mijn aankoop, dat ik er overheen gekeken heb, helaas... Daarnaast waren er RDW-keuringspapieren aanwezig waar weldegelijk op staat dat er een G3-installatie in zit...."maar dat zegt niks", aldus de man van het RDW.
Maarre, een financiele compensatie is nog wel een optie, althans, een poging waard....
We zullen zien...........
Op een duplicaat, of een kenteken van latere datum, bij kwijtraken bijvoorbeeld, krijg je een groene met het merk installatie en het type erop en deze had ik dus niet.
Ik was denk ik te blij met mijn aankoop, dat ik er overheen gekeken heb, helaas... Daarnaast waren er RDW-keuringspapieren aanwezig waar weldegelijk op staat dat er een G3-installatie in zit...."maar dat zegt niks", aldus de man van het RDW.
Maarre, een financiele compensatie is nog wel een optie, althans, een poging waard....
We zullen zien...........
Moderators: Jerry Stam