940 lpi g3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo volvofans, ik heb een vraag over een volvo 940 estate2.3ic turbo (bj 1995)op gas.
Ik heb deze auto gekocht mits hij in aanmerking komt voor G3, maar nu zie ik in het forum een berichtje dat dit pas mogelijk is vanaf het bouwjaar 1996.
De garage waarvan ik hem gekocht heb is er van overtuigd dat deze volvo met het bouwjaar april 1995 toch in aanmerking komt voor G3.
Nu is mijn vraag of er meer volvo rijders zijn met en 95er op gas G3.
M.vr.gr,
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert,
Officieel inderdaad alleen vanaf '96.
Maar een aantal gasboeren kan ook een '95er op G3 krijgen.
Neem eens contact op met Lean Mesman in eindhoven.
En als je modeljaar '96 hebt is het helemaal geen probleem.
(Even de jaarletter in je chassisnr nakijken, ik weet uit m'n hoofd niet welke het moet zijn maar ik dacht de T)
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 TIC, MJ'90, Zilver Met., 17" Borbett</cite>
<cite></cite><cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17" Amalthea </cite>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maarten, bedankt voor de info.
Gr,
Bert
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Die Mesman (in Son) 'kan' (lees: wil) er alleen G3 van maken als hij de installatie compleet heeft ingebouwd, dus geen achteraf ombouw. Toen ik em belde vertelde ie ook nog vol trots dat hij voor zichzelf op G3 had gekregen wat hij zelf had ingebouwd EN de auto was van hemzelf(dus niet van een klant). Omdat die gasboeren zelf inbouwen en sommige ook zelf mogen keuren(!) hoeven ze alleen de papieren maar op te sturen naar het RDW. Omdat die gasten werkelijk niks weten keuren ze zowat alles goed(=quote mesman)op G3, vandaar dat hij nu dus een 240 op G3 heeft.
Alle 960's op G3 van '95 kunnen volgens hem ook niet. ALLEEN '96 en later...........
Succes!
GRtz Le�´n **964, 2.5i, AW30/43-1995, lpg, roodmetallic, 405.900km(sept 05)**
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
En hetzelfde voor de 940, waarom de een wel en de ander niet?
Kun je dat ook makkelijk zelf nagaan?
Ben alleen nieuwsgierig en degenen die hun baksteen met G3 willen uitrusten willen dat vast ook wel weten.
Groet,
Jeroen Post
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hmmm, ik heb destijds de info inderdaad gevraagd over inbouw van LPG in mijn 94'er (MJ 95) 940.ldoensen schreef : Die Mesman (in Son) 'kan' (lees: wil) er alleen G3 van maken als hij de installatie compleet heeft ingebouwd, dus geen achteraf ombouw. Toen ik em belde vertelde ie ook nog vol trots dat hij voor zichzelf op G3 had gekregen wat hij zelf had ingebouwd EN de auto was van hemzelf(dus niet van een klant). Omdat die gasboeren zelf inbouwen en sommige ook zelf mogen keuren(!) hoeven ze alleen de papieren maar op te sturen naar het RDW. Omdat die gasten werkelijk niks weten keuren ze zowat alles goed(=quote mesman)op G3, vandaar dat hij nu dus een 240 op G3 heeft.
Alle 960's op G3 van '95 kunnen volgens hem ook niet. ALLEEN '96 en later...........
Succes!
GRtz Le�´n **964, 2.5i, AW30/43-1995, lpg, roodmetallic, 405.900km(sept 05)**
Maar aangezien de gasboeren ook een fors bedrag rekenen voor de ombouw naar G3 (en het is alleen maar een aanpassing in de LPG computer dacht ik) zou dat ook op die manier kunnen weken.
Het is inderdaad alleen voor sommige gasboeren het opsturen van papieren omdat ze zelf mogen keuren.....
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft te maken met motormanagement computer etc.jpost schreef : Maar wat is dan het verschil dat een 960 uit '95 geen G3 kan en een uit '96 wel? En hetzelfde voor de 940, waarom de een wel en de ander niet? Kun je dat ook makkelijk zelf nagaan? Ben alleen nieuwsgierig en degenen die hun baksteen met G3 willen uitrusten willen dat vast ook wel weten. Groet, Jeroen Post
Dus de motoren vanaf bepaalde modeljaren zijn daar op voorbereid.
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maarten, volgens Mesman was het inderdaad de letter T maar inmiddels heb ik alles rond wat betreft de G3 aanmerking en de mijne is nu geregistreerd als G3 terwijl de letter in het chassisnummer bij mijn 940 een S is,rara?
Maar goed, ik ben blij met mijn Volvo 940 2.3 LPT estate bouwjaar april 1995 en ik hoop er vele kilometers van te kunnen genieten.
Gr,
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert,bertvans schreef : Maarten, volgens Mesman was het inderdaad de letter T maar inmiddels heb ik alles rond wat betreft de G3 aanmerking en de mijne is nu geregistreerd als G3 terwijl de letter in het chassisnummer bij mijn 940 een S is,rara?
Maar goed, ik ben blij met mijn Volvo 940 2.3 LPT estate bouwjaar april 1995 en ik hoop er vele kilometers van te kunnen genieten.
Gr,
Bert
da's mooi, dan kun je dus nog goedkoper op LPG rijden.
Rij veilig en geniet veel........
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET