960 op LPG-G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als Volvo liefhebber heb ik in het verleden een 850 (2.5 20v) en S60 (D5) gereden. De laatste heb ik onlangs verkocht vanwege de opstart van mijn eigen bedrijf en omdat ik te weinig km's reed om een diesel te rechtvaardigen. Echter, bloed kruipt waar het niet gaan kan en een Golf V5 is weliswaar een fijne auto maar geen Volvo, dus ik zoek nu iets betaalbaars. Daarbij is mijn oog gevallen op een 960 3.0 24v met G3 installatie. Kan iemand me vertellen of die auto betrouwbaar is met LPG-G3 en of er nog andere punten zijn waar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n auto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">Als startend ondernemer zou ik niet meteen aan een 960 denken.</font>
<font size="2">Zo'n ding kan natuurlijk gewoon perfect lopen maar wie heeft het gas ingebouwd? hoeveel km's staan er op hoe is het onderhoud geweest?</font>
<font size="2">Over het algemeen zijn het zeer goede auto's maar ze worden steeds ouder en vergen meer onderhoud. en dan ben je best wat duurder uit bij een 960. tov een 940.</font>
<font size="2">Maar ook daar geldt weer hoe is de staat nu en hoe is het onderhoud geweest.</font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over het algemeen hebben de auto's die ik op internet tegenkom allemaal ruim 200.000km gereden. Mits het onderhoud goed is geweest lijkt me dat op zich geen probleem. Waar ik alleen bang voor ben is voor zwakke plekken die zich openbaren, zoals bijv. een automaat. Uiteraard kan bij elk merk auto een automaat kapot gaan, maar ik zou graag weten of dat (en eventueel andere onderdelen) bij dit type auto vaker stuk gaan dan je zou mogen verwachten. Of dat bijvoorbeeld de electronica extreem storingsgevoelig is. Ik ben ook niet bang voor wat onderhoud, maar heb geen zin om 4 keer per jaar langs de weg te staan met een auto die het heeft begeven.
Groeten,
Marc
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2"></font>
<font size="2">Da automaten geven juist zeer weinig storing en gaan zeer lang mee,</font>
<font size="2">Echter de electronica is wel wat minder bij de oudere volvo, minder dan de onberispelijke kwaliteit van de rest van de auto maar koop je er een van na de facelift (>95) dan is dat ook minder een probleem.</font>
<font size="2">verder: kans op kromme schijven bij een automaat. en LPG vergt meer onderhoud 9in algemene zin) maaaar... daar hebben we dit heel goede forum weer voor.</font>
<font size="2"></font>
<font size="2">groeten</font>
<font size="2">Jeroen</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een 960 is iets gevoeliger voor storingen, met name in de electronica, maar deze wagens geven zoveel meer genot bij het rijden dat een liefhebber dat er wel voor over heeft.
En als je geluk hebt doet alles het gewoon en blijft het werken.
Dit wil niet zeggen dat een 960 een rampenbak is maar ze kunnen wat problemen hebben.
verder is natuurlijk de staat van onderhoud ook belangrijk. Zelfs de beste wagen veroont na een paar jaar kuren als het onderhoud verwaarloost is.
De keus is aan jezelf maar met en goede en bekend onderhoudshistorie kun je er redelijk vanuit gaan dat je redelijk probleemloos kunt rijden.
<cite>Maarten de Rijke, Lidnr 25,</cite>
<cite>740 Turbo Intercooler, MJ'90, Zilver Metallic, 17" Borbitt (tijdelijk),</cite>
<cite>V70 2.5 TDi, MJ 2001, Black Stone, 17&qu </cite>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn mensen gek geworden van de electronica problemen, er kan zich ook van alles voor doen, van relatief onschuldige storinkjes tot hele vervelende storingen.Marc O. schreef : Bedankt voor jullie antwoorden. Nog een vraagje: als je zegt dat electronica probleempjes kan opleveren, zijn het dan relatief onschuldige zaken als bijv. een stoelverstelling die het niet meer doet of is het wat serieuzer, te denken aan motor- of bak electronica of bijvoorbeeld een dashboard of complete verlichting die uitvalt?
Als liefhebber wil je natuurlijk ook de onschuldige verholpen hebben maar een regelmatige hapering op de shcakelstandsensor (nodig voor het starten) kan je tot waanzin drijven.
Maar toen ik een andere wagen zocht kon ik geen 960 estate of V90 naar m'n zin vinden dus werd het een V70 diesel, anders zou ik er zo voor gaan.
Je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben maar dat heb je met elke wagen.
Bandaar dat een bekende onderhoudshistorie echt een pr�© is.
Succes,
Maarten
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
zijn de bobines (hij heeft er zes) en de versterker-trappen daarvoor (dat zijn er twee). Verder de kans op backfires op gas: de 960 heeft een heel groot inlaatspruitstuk dat daar behoorlijk gevoelig voor is. Is ook afhankelijk van het merk en type gasinstallatie. Kristiaan Windt (een van onze leden) kan je daar heel veel over vertellen.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 427.960 km
Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is hier altijd windstil
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het hangt dus geheel van de installatie af, ongeacht of het G2, G3, LPI of geen LPI is.
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)