Mijn Volvo is bang in het donker??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2005 17:49 #1051432
door V700 register
Mijn Volvo is bang in het donker?? is gemaakt door V700 register
Beste Volvo Fans,
Ik heb het volgende probleem. Sinds de herfst haar intrede heeft gedaan, heeft mijn 940 B230F Aut. Lpg '91 startproblemen. Het rare is echter dat dit zich alleen voordoet in de ochtend. 'sMiddags als ik thuis kom van mijn werk is het starten, lopen! Dan denk je; dat is vocht. Maar zelfs als het de hele dag regent(zoals vandaag)doet hij het in enen. OK, de temperatuur dan, ook niet zoveel warmer is het niet overdag. Bougiekabels, kap, bobine al ingespoten met vochtverdrijver. Ik heb dit nu al 5 keer gehad, en het begint er op te lijken dat Harald bang is in het donker... Of een ochtendhumeur.
Mocht dat laatste het geval zijn zal ik hem toch moeten hernamen, en wordt het meteen een zij...
Wie helpt, en weet wat?
Bij voorbaat dank
Martijn & (een nukkige) Harald
Ik heb het volgende probleem. Sinds de herfst haar intrede heeft gedaan, heeft mijn 940 B230F Aut. Lpg '91 startproblemen. Het rare is echter dat dit zich alleen voordoet in de ochtend. 'sMiddags als ik thuis kom van mijn werk is het starten, lopen! Dan denk je; dat is vocht. Maar zelfs als het de hele dag regent(zoals vandaag)doet hij het in enen. OK, de temperatuur dan, ook niet zoveel warmer is het niet overdag. Bougiekabels, kap, bobine al ingespoten met vochtverdrijver. Ik heb dit nu al 5 keer gehad, en het begint er op te lijken dat Harald bang is in het donker... Of een ochtendhumeur.
Mocht dat laatste het geval zijn zal ik hem toch moeten hernamen, en wordt het meteen een zij...
Wie helpt, en weet wat?
Bij voorbaat dank
Martijn & (een nukkige) Harald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2005 23:11 #1121255
door V700 register
is meestal de tij dat de accu de geest geeft. 's Zomers gaat het nog best, maar als de temperatuur wat zakt ('s morgens)zakt ook de capaciteit van de accu onder de kritiche waarde. 's Middags heb je daar minder last van i.v.m.de temperatuur.
Bovendien gebruik je nu veel meer stroom, achteruitverwarming, stoelverwarming, blower(typisch nederlands)ruitewissers etc.
Ik weet natuurlijk niet wat je auto precies fout doet(zie reactie van Henk). Maar als hij 's morgens langzamer de motor rond krijgt is dit een goede kanshebber.
Bert, 745VAN 1990, 457K
Beantwoord door V700 register in topic Herfst...
is meestal de tij dat de accu de geest geeft. 's Zomers gaat het nog best, maar als de temperatuur wat zakt ('s morgens)zakt ook de capaciteit van de accu onder de kritiche waarde. 's Middags heb je daar minder last van i.v.m.de temperatuur.
Bovendien gebruik je nu veel meer stroom, achteruitverwarming, stoelverwarming, blower(typisch nederlands)ruitewissers etc.
Ik weet natuurlijk niet wat je auto precies fout doet(zie reactie van Henk). Maar als hij 's morgens langzamer de motor rond krijgt is dit een goede kanshebber.
Bert, 745VAN 1990, 457K
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2005 04:06 #1121265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij gaat prima rond. Wil af
Hij gaat prima rond. Wil af en toe bijna aanslaan, maar geeft het dan weer op. Na een pogin of drie, vier geef ik het maar op, juist om de accu niet leg te starten. Dan kom ik om 17:00, starten, lopen!!
Ik heb ook al geprobeerd om voor het starten alle stroomverbruikers zoals door Bert omschreven uit te zetten, zodat de startmotor alle prik kan opeisen. Dit ook zonder het gewenste resultaat!
Wie heeft er nog een suggestie?
THNX
Martijn
Ik heb ook al geprobeerd om voor het starten alle stroomverbruikers zoals door Bert omschreven uit te zetten, zodat de startmotor alle prik kan opeisen. Dit ook zonder het gewenste resultaat!
Wie heeft er nog een suggestie?
THNX
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2005 12:27 #1121276
door V700 register
Laadspanning meten.
Martijn,
Eerst de laadspanning meten, moet bij lopende motor aan de accupolen gemeten ongeveer 13,5 volt zijn.
Als dat in orde is , moet je de "powerstage"eens uitwissellen met een getest goed exemplaar.
Deze powerstage is een 8cm lange , platte ,signaalversterker, die meestal achter de linkerkoplamp zit op het linker binnenspatbord.
Het ding versterkt signalen van het motormanagement naar de bobine.
Er zit een brede stekker op. Je kunt hem gemakkelijk even met een andere losse uitwisselen.
john pezie
Beantwoord door V700 register in topic laadspanning meten
Laadspanning meten.
Martijn,
Eerst de laadspanning meten, moet bij lopende motor aan de accupolen gemeten ongeveer 13,5 volt zijn.
Als dat in orde is , moet je de "powerstage"eens uitwissellen met een getest goed exemplaar.
Deze powerstage is een 8cm lange , platte ,signaalversterker, die meestal achter de linkerkoplamp zit op het linker binnenspatbord.
Het ding versterkt signalen van het motormanagement naar de bobine.
Er zit een brede stekker op. Je kunt hem gemakkelijk even met een andere losse uitwisselen.
john pezie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2005 16:34 #1121282
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmorgen...
...hetzelde laken een pak!!! Starten tot de accu merkbaar moe werd. Af en toe sloeg hij bijna aan, maar net niet. Vanmiddag meteen lopen, na de eerste poging!!?? Zeer frustrerend mag ik jullie meedelen...
Ik heb een week of wat terug de voorverwarmingsslang (die er eerst niet meer opzat) weer geplaatst. Zou daar een oorzaak kunnen liggen?
John; bedankt voor je reactie. Ik heb gemeten: 12,9 Volt. Stationair en met gas erop. Is dat te laag, of valt dat nog onder "ongeveer 13,5Volt".
De powerstage waar je het over hebt, heb ik nog niet kunnen ondekken. Wel een loze (brede) stekker, grijs. Dit baart me iets zorgen. Zou de vorige eigenaar dat ding verwijderd hebben?
Vanavond als het iets opklaart nog eens kijken. Het is mij te nat nu!
Wordt Vervolgd,
Martijn & (een loopje met mij nemende) Harald
Ik heb een week of wat terug de voorverwarmingsslang (die er eerst niet meer opzat) weer geplaatst. Zou daar een oorzaak kunnen liggen?
John; bedankt voor je reactie. Ik heb gemeten: 12,9 Volt. Stationair en met gas erop. Is dat te laag, of valt dat nog onder "ongeveer 13,5Volt".
De powerstage waar je het over hebt, heb ik nog niet kunnen ondekken. Wel een loze (brede) stekker, grijs. Dit baart me iets zorgen. Zou de vorige eigenaar dat ding verwijderd hebben?
Vanavond als het iets opklaart nog eens kijken. Het is mij te nat nu!
Wordt Vervolgd,
Martijn & (een loopje met mij nemende) Harald
25-10-2005 17:16 #1121284
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 12.9V is ietwat aan de lage kant
Kijk eens naar de aansluitingen van de dynamo, een los hangende massa wil op dit soort momenten ook nog wel eens boven water komen. (bin there, done that)
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
'84 704 B28E, '85 704 B230E, '86 764 B28E,
'86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2005 17:17 #1121321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb zaterdag een brug
Ik heb zaterdag een brug tot mijn beschikking, plus een professionele monteur. Dan gaan we (lees: hij, ik kijk mee...) de hele ontsteking en massa punten nakijken. Is er nog een bepaalde vorm van resetten van de computer? BVB de -Pool op de accu voor een kwartier eraf halen? Vanmorgen deed de auto het in enen. Toch wel weer eens fijn om met de auto naar het werk te gaan. Ik kreeg het advies van een collega om, zodra je start, volgas te geven. En dat werkte!
Dan wat optisch; mijn "window visors" waren binnen. Ik heb ze van het Duitse merk Clim Air gekocht. De montage was vrij eenvoudig, en de pasvorm is goed. Ik vind het er mooi uitzien, ze zijn licht rook-getint. En het werkt ook nog; Minder windgeruis en tocht bij het rijden met open ramen. En ik heb me ook laten vertellen dat je zijruiten niet meer nat worden als het regent tijden de rit. Maar dat heb ik nog niet kunnen proberen, aangezien het(gelukkig)droog was vandaag.
Ook vandaag: De acceptgiro van de V700 vereniging binnengekregen. Als ik die voldaan heb ben ik lid# 691. Diegene die 9 lidnummers hoger zit dan ik, heeft wel het mooiste nummer wat je kan hebben binnen deze club denk ik!
OK, ik hou jullie op de hoogte van Harald's perikelen, vooralsnog bedankt voor jullie bemoeienissen.
Groet,
Martijn & (een toch wel lieve) Harald
Dan wat optisch; mijn "window visors" waren binnen. Ik heb ze van het Duitse merk Clim Air gekocht. De montage was vrij eenvoudig, en de pasvorm is goed. Ik vind het er mooi uitzien, ze zijn licht rook-getint. En het werkt ook nog; Minder windgeruis en tocht bij het rijden met open ramen. En ik heb me ook laten vertellen dat je zijruiten niet meer nat worden als het regent tijden de rit. Maar dat heb ik nog niet kunnen proberen, aangezien het(gelukkig)droog was vandaag.
Ook vandaag: De acceptgiro van de V700 vereniging binnengekregen. Als ik die voldaan heb ben ik lid# 691. Diegene die 9 lidnummers hoger zit dan ik, heeft wel het mooiste nummer wat je kan hebben binnen deze club denk ik!
OK, ik hou jullie op de hoogte van Harald's perikelen, vooralsnog bedankt voor jullie bemoeienissen.
Groet,
Martijn & (een toch wel lieve) Harald
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2005 20:52 #1121331
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een Vialle G2 naar ik meen.
Een Vialle G2 naar ik meen. Er is aan mijn motor nogal wat gerotzooid.De CISklep zit niet meer in zijn beugel, Carterontluchting is wat vreemd gemonteerd. Ik heb nog wel wat zoekwerk dus. Wanneer is overigens de volgende klusdag? Ik ben bang dat ik nog wel wat van jullie expertise nodig heb...
Groet
Martijn
Groet
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 17:28 #1121560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Het gaat allemaal een stuk beter. Of dat nou aan de net ingestelde wintertijd ligt moeten we afwachten...
Goed, nu serieus. Zaterdag een nieuwe uitlaat vanaf de Kat gemonteerd, klein gaatje in mijn luchtfilterhuis gerepareerd, CIS klep gereinigd met brakecleaner en contactspray.Gevolg: De motor loopt mooier en is sneller. Starten gaat ook beter, maar het lijkt wel zomer, dus dat is nog niet echt te vergelijken. Laadspanning is ook omhoog gegaan naar 13,3V. Volgens de monteur die ik mee had, moet dat eigenlijk wel 14,1V zijn, en is mijn dynamo bijna aan zijn einde. Wat denken jullie daarvan? Zal ik eerst een verse regelaar kopen?
Het lijkt allemaal zo mooi, maar dan: Als de motor net gestart is loopt hij zo'n 800RPM. Zodra de motor op temperatuur is, gaat het Lambda Sensor lampje branden, en stijgt het toerental tot maar liefst 1500RPM! Iemand een idee wat dat nou weer kan zijn?
Alvast bedankt,
Martijn & (een stuk snellere) Harald
Goed, nu serieus. Zaterdag een nieuwe uitlaat vanaf de Kat gemonteerd, klein gaatje in mijn luchtfilterhuis gerepareerd, CIS klep gereinigd met brakecleaner en contactspray.Gevolg: De motor loopt mooier en is sneller. Starten gaat ook beter, maar het lijkt wel zomer, dus dat is nog niet echt te vergelijken. Laadspanning is ook omhoog gegaan naar 13,3V. Volgens de monteur die ik mee had, moet dat eigenlijk wel 14,1V zijn, en is mijn dynamo bijna aan zijn einde. Wat denken jullie daarvan? Zal ik eerst een verse regelaar kopen?
Het lijkt allemaal zo mooi, maar dan: Als de motor net gestart is loopt hij zo'n 800RPM. Zodra de motor op temperatuur is, gaat het Lambda Sensor lampje branden, en stijgt het toerental tot maar liefst 1500RPM! Iemand een idee wat dat nou weer kan zijn?
Alvast bedankt,
Martijn & (een stuk snellere) Harald
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 21:28 #1121574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stationair mag 13.3V wel,
Stationair mag 13.3V wel, maar bij verhoogd toerental (zeg 2000 rpm ofzo) moet het wel zo'n 14 volt zijn. Pak er bij twijfel even de multimeter van de buurman bij ofzo, het komt nog wel eens voor dat een multimeter met (bijvoorbeeld) lege batterij wat gaat afwijken. Dan ben je een probleem aan het zoeken wat niet bestaat 
Meet ook eens direct op de uitgang van de dynamo t.o.v. de behuizing, in plaats van op de accupolen. Wie weet raak je die halve tot hele volt ergens "onderweg" in de bekabeling kwijt, dan is het aan de bekabeling te wijten in plaats van aan de dynamo.
Marcel
'87 744 Turbo (B200ET)
Meet ook eens direct op de uitgang van de dynamo t.o.v. de behuizing, in plaats van op de accupolen. Wie weet raak je die halve tot hele volt ergens "onderweg" in de bekabeling kwijt, dan is het aan de bekabeling te wijten in plaats van aan de dynamo.
Marcel
'87 744 Turbo (B200ET)
Moderators: Jerry Stam