afslaan koude motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 13:47 #1120590
door V700 register
Hoi Roger,
Je kan dit controleeren door de slang van je verdamper naar je verdeel stuk los te halen bij de verdamper. Ga even met je vinger door de slang en kijk of ie vochtig en vettig is.
En wil je het zeker weten ,proef dan ff ,koelvloeistof smaakt zoet, en niet door slikken uiteraard. Het is best verklaarbaar dat het alleen bij het starten gebeurd. Als je na dat je een tijdje gereden heb je auto neer zet ,dan staat er nog druk op het koelwatersysteem. Als er ergens in je verdamper een lekkage zit, dan krijgt het alle tijd om vocht in je verdamper op te hopen. Vervolgens start je je auto, en wordt al dat vocht in een keer mee gezogen..
Vr Gr Bart.
Beantwoord door V700 register in topic Slang van verdamper naar je gasverdeel stuk
Hoi Roger,
Je kan dit controleeren door de slang van je verdamper naar je verdeel stuk los te halen bij de verdamper. Ga even met je vinger door de slang en kijk of ie vochtig en vettig is.
En wil je het zeker weten ,proef dan ff ,koelvloeistof smaakt zoet, en niet door slikken uiteraard. Het is best verklaarbaar dat het alleen bij het starten gebeurd. Als je na dat je een tijdje gereden heb je auto neer zet ,dan staat er nog druk op het koelwatersysteem. Als er ergens in je verdamper een lekkage zit, dan krijgt het alle tijd om vocht in je verdamper op te hopen. Vervolgens start je je auto, en wordt al dat vocht in een keer mee gezogen..
Vr Gr Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 13:51 #1120591
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bart,
ik ga het
Hoi Bart,
ik ga het vanmiddag meteen uitproberen. Bedankt voor de tip.
Groet,
Roger
ik ga het vanmiddag meteen uitproberen. Bedankt voor de tip.
Groet,
Roger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 14:04 #1120593
door V700 register
Hoi Roger,
Als je toch bezig bent, verwijder dan ook meteen ff de CIS klep, en maak deze schoon.
Het is een kwestie van twee slangen los haalen, en de stekker los trekken, dan ff uit z'n rubber houder trekken, en je heb uhm in je handen. Aan de uitgaande kant van de CIS klep waar de slang aangesloten zit naar het spruitstuk, als je daar inkijkt zie je het halfe maantje zitten. Kijk ff met een klein schroefendraaiertje of deze wil beweegen, en of ie erg smerig is. Zo niet, maak uhm dan ff goed schoon met een ontvetter, en behandel je stekker aansluiting, net als je stekker ff met contactspray. Is bij mekaar ongeveer een kwartiertje werk.
Bart.
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep
Hoi Roger,
Als je toch bezig bent, verwijder dan ook meteen ff de CIS klep, en maak deze schoon.
Het is een kwestie van twee slangen los haalen, en de stekker los trekken, dan ff uit z'n rubber houder trekken, en je heb uhm in je handen. Aan de uitgaande kant van de CIS klep waar de slang aangesloten zit naar het spruitstuk, als je daar inkijkt zie je het halfe maantje zitten. Kijk ff met een klein schroefendraaiertje of deze wil beweegen, en of ie erg smerig is. Zo niet, maak uhm dan ff goed schoon met een ontvetter, en behandel je stekker aansluiting, net als je stekker ff met contactspray. Is bij mekaar ongeveer een kwartiertje werk.
Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 14:23 #1120594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bart,
ook dat zal ik
Hoi Bart,
ook dat zal ik wederom eens doen. Ik heb dat bij de vorige klep veelvuldig gedaan, maar die werkte blijkbaar niet goed meer. Als hij om de paar maanden gereinigd moet worden, zit er dus elders is niet goed. Er zou dan teveel smurrie in terecht komen. Dan zal ik ook eens naar alle luchtslangen kijken.
Groet,
Roger
ook dat zal ik wederom eens doen. Ik heb dat bij de vorige klep veelvuldig gedaan, maar die werkte blijkbaar niet goed meer. Als hij om de paar maanden gereinigd moet worden, zit er dus elders is niet goed. Er zou dan teveel smurrie in terecht komen. Dan zal ik ook eens naar alle luchtslangen kijken.
Groet,
Roger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
10-10-2005 20:25 #1120618
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oeps
Hallo Bart
Dat kon wel eens kloppen. En ik heb nog wel even een boek erbij gepakt. Shame on me!
Groetjes
Mathy
Dat kon wel eens kloppen. En ik heb nog wel even een boek erbij gepakt. Shame on me!
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 23:03 #1120626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij is Jaco
Volgens mij is Jaco sprakeloos ?
Groet,
Roger
Groet,
Roger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2005 23:40 #1120672
door V700 register
Ik heb jullie aanwijzingen opgevolgd en de CIS-klep gereinigd. Deze was wel iets vervuild. Toch ben ik wat verder gaan zoeken en kwam ik ondermeer dit artikel tegen ;
<a href=" www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...iagnosingECTFailures "> www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...iagnosingECTFailures
Het gaat over de ECT sensor, een temperatuur-sensor die belangerijke info aan het management doorgeeft, op basis van de gemeten motortemperatuur.
Eerst heb ik de weerstand gemeten met verwijderde connector, deze bedroeg ca. 2600 Ohm. Dat was dus correct. Toen ik de connector losmaakte, viel mij op dat deze niet echt vast zat. Toen ik de connector had gereinigd met contact-spray en deze wilde terugplaatsen op de sensor, viel mij op dat de contactbusjes in de stekker naar achteren werden geschoven, a.h.w. uit de stekker werden geschoven, i.p.v. over de contactstiften van de sensor. Als ik vervolgens op de achterzijde tegen de draden aan duwde, voelde ik dat ik deze nog zeker een halve centimeter verder kon duwen. Hoe dan ook, toen ik vervolgens de motor startte, die inmiddels 48 uur niet gedraaid had, bleef deze direct na het aanslaan, zonder gas te geven, keurig stationair draaien en sloeg niet meer af. Ik denk (hoop) dus dat ik de oorzaak heb gevonden.
Blijft nog het probleem over van de mysterieuze lekke pakkingen van de cylinderkop, (B234F kwaal geloof ik) omdat ik het vermoeden heb dat koelvloeistof bij de olie terecht komt, (olie-peil is veel te hoog) en in de verbrandingskamer komt ( motor loopt kortstondig op 3-cylinders na aanslaan bij een koude motor). (Verlies koelvloeistof ca. 1,5 liter op 400 km.)
Groet en dank voor jullie bijdragen hier op het forum !
Beantwoord door V700 register in topic Probleem opgelost ?
Ik heb jullie aanwijzingen opgevolgd en de CIS-klep gereinigd. Deze was wel iets vervuild. Toch ben ik wat verder gaan zoeken en kwam ik ondermeer dit artikel tegen ;
<a href=" www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...iagnosingECTFailures "> www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineSen...iagnosingECTFailures
Het gaat over de ECT sensor, een temperatuur-sensor die belangerijke info aan het management doorgeeft, op basis van de gemeten motortemperatuur.
Eerst heb ik de weerstand gemeten met verwijderde connector, deze bedroeg ca. 2600 Ohm. Dat was dus correct. Toen ik de connector losmaakte, viel mij op dat deze niet echt vast zat. Toen ik de connector had gereinigd met contact-spray en deze wilde terugplaatsen op de sensor, viel mij op dat de contactbusjes in de stekker naar achteren werden geschoven, a.h.w. uit de stekker werden geschoven, i.p.v. over de contactstiften van de sensor. Als ik vervolgens op de achterzijde tegen de draden aan duwde, voelde ik dat ik deze nog zeker een halve centimeter verder kon duwen. Hoe dan ook, toen ik vervolgens de motor startte, die inmiddels 48 uur niet gedraaid had, bleef deze direct na het aanslaan, zonder gas te geven, keurig stationair draaien en sloeg niet meer af. Ik denk (hoop) dus dat ik de oorzaak heb gevonden.
Blijft nog het probleem over van de mysterieuze lekke pakkingen van de cylinderkop, (B234F kwaal geloof ik) omdat ik het vermoeden heb dat koelvloeistof bij de olie terecht komt, (olie-peil is veel te hoog) en in de verbrandingskamer komt ( motor loopt kortstondig op 3-cylinders na aanslaan bij een koude motor). (Verlies koelvloeistof ca. 1,5 liter op 400 km.)
Groet en dank voor jullie bijdragen hier op het forum !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





