Einde Radiateur

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 02:20 #1120872 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic laten we het netjes houden
Als je gewoon eens lekker met een uitdeuk hamertje op je klauwen gaat slan valt er vaak een hele hoop ..................................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 10:07 #1120877 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sjef Frehe Lidnr 11 (960

Sjef Frehe Lidnr 11 (960 Ambassador & 262Coupe Bertone)....hahaha.....gevloek te horen?
Heb al gekeken en er zat inderdaad het nodige vuil op. Trillen doet ie eigenlijk alleen hinderdlijk bij afremmen ruim boven de 100 km/u. Vrees dat de schijven in ieder geval vernieuwd moeten worden. Is echt een zwak punt van de 960 en bijvoorbeeld ook 850T5R. Veel te onderbemeten. Maar de prijs is niet te schokkend. Mijn blokken konden deze winter nog mee dus de revisie gaat in het voorjaar plaatsvinden. Misschien wel op een sleuteldag. Groeten en bedankt voor de tips!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2006 14:09 #1138172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic radiateur S 90

Gisteren 22 mei j.l. had ik hetzelfde met mijn S 90 ( 1998) km.st. 480.000, op LPG.
In Belgie bij Hasselt op de terugweg richting Eindhoven, zag ik in eens het waarschuwingslampje " te weinig kloelvloeistof branden. De temperatuur meter liep iets op, maar niet in het rode veld.
Daarna gestopt en gekeken. Er lagen wat spatten koelvloeistof her en der.
Volvo Touring Service gebeld. Na ruim 1 uur kwam er een ophaalwagen van de Belgisdhe Touring en naar de Volvo dealer in Hasselt gebracht. Die constateerde een scheurtje in de kunststof pijp, waar de slang over vast zit.
Typische radiateur , aluminium met harde kunststof.
NB. Mijn S90 heeft twee weken geleden nog een supergrote beurt gehad ( ad. Euro 956,--), waarbij o.a. radiatorslangen vervangen zijn.
Soms vraag ik mij af, wat het nut dan van grote onderhoudsbeurten is.
Slangen misschien te vast geknepen of i.d. Het was mij na de groe beurt wel opgevallen, dat ik na de beurt telkens bij de dealer koelvloeistof moest laten bijvullen.
Het zakte in het expansietankje. De dealer zei, dat dit kwam door luchtbellen in het systeem, na de beurt, toen e.e.a. vervangen was.
Momenteel staat mijn S 90 bij ACL Volvo in Hasselt ( B ) en men zou proberen het woensdag 24mei a.s. an het eind van de middag klaar te hebben.
Om naar huis te komen had ik wel via Volvo Touring Service een vervangende auto gekregenvia Hertz in Hasselt, een Opel Astra Stationwagon diesel.( Rijdt wel lekker ).
Dus nog een geluk bij een ongeluk om niet gevangen in Belgie te zitten.
Maar op zo,n moment met pech voel je wel hulpeloos en ongeduldig voor alles op gang komt en vervloek je de Volvo S 90, een stuk werkeloos glimmend donkerblauw metalen ding met een grijnzende mond ( grill )

Moderators: Jerry Stam