Stationair toerental
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds vandaag doet zich het volgende probleem voor :
Bij stationair draaien van de motor (B230FK met G3 installatie) blijft het toerental tussen de 1500 en 2000 toeren maken. Normaal was dit netjes tussen de 800 en 900 toeren. Soms is er een 'dip' naar het normale toerental en daarna gaat ie weer naar de 1500-2000 toeren. Rijden doet ie nog als een zonnetje.
Wie heeft er ervaring met dit fenomeen ??
Grtzzz. Henk vG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blijft bij mij heel af en toe hangen op 1500 toeren. Probleem kan de cis klep zijn die eens schoongespoeld moet worden. Daar is genoeg over te vinden.
Sicco 945 lpt lpi G3.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Ik heb dat anders opgelost met mijn toenmalige B230F op LPG : een B6304F gekocht !</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
@mark..... Tja die centen liggen er eventjes niet al zou ik graag willen
@sicco..... Die is 3 maanden geleden nog helemaal schoongemaakt
@ reinier..... volgende week ben ik op de sleuteldag dus kijen we naar.
Misschien hebben anderen nog enig idee ?
Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beginnen met Cis-klep en luchtinlaat / luchtinlaatvlinder reinigen;
papieren pakking onder luchtinlaat vervangen.
Ook luchtaanvoerslangen reinigen als je bezig bent.Pas op dat er geen stukjes van de slangklemmen afbreken of dat je iets in de luchtslangen laat vallen. Tijdens het schoonmaken slanguiteinden afdekken met plastic zakjes o.i.d.
De motor zuigt deze rommel naar binnen en kan schade veroorzaken.
john pezie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil het fenomeen "hoog toerental"nog even toelichten. De CIS-klep en de luchtinlaat vervuilen na een aantal jaren. Er komt dan een harsachtige, plakkerige laag op de bewegende delen van de CIS-klep en de vlinderklep van de luchtinlaat.
Met deze bewegende delen wordt de hoeveelheid lucht geregeld en door vervuiling sluiten deze delen soms wel/meestal niet goed.Je toerental loopt hierdoor op.Je computer probeert ook nog e.e.a bij te regelen, waardoor de zaak niet goed meer functioneert.
john pezie
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">De achterliggende gedachte over die opmerking van mijn auto-verkoop-aankoop-actie had te maken met het feit dat we op LPG niet meer voordelig konden rijden. En toevalligerwijs deed de toenmalige B230F ongeveer hetzelfde als de auto van Henk nu doet.</font>
<font face="Tahoma">Meteen maar even melden dat de garage toen hun stinkende best heeft gedaan om het probleem op te lossen, maar niet geheel tot tevredenheid. En aangezien de LPG-auto toch de stal niet meer uitkwam (vrouw werkte inmiddels om de hoek), hebben we haar maar ingeruild.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
</font>
<font face="Tahoma">Mark I</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
jpezie schreef : Ik wil het fenomeen "hoog toerental"nog even toelichten. De CIS-klep en de luchtinlaat vervuilen na een aantal jaren. Er komt dan een harsachtige, plakkerige laag op de bewegende delen van de CIS-klep en de vlinderklep van de luchtinlaat.
Dat zei ik dus al. Alles is 3 maanden geleden goed schoongemaakt door een volvo monteur (ik heb er zelf bijgestaan)
Grtzzzz.. Henk vG
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mark Suidgeest schreef : ... En aangezien de LPG-auto toch de stal niet meer uitkwam (vrouw werkte inmiddels om de hoek), hebben we haar maar ingeruild.
Dat doe je toch niet! Omdat je auto niet de stal uit komt, ruil je je vrouw in?
groetjes
Mathy