Injectoren voor 945 LPT op G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 10:10 #1120008
door V700 register
de groene injectoren bovenaan zijn die voor benzine, de grijze onder voor de LPG
Gasinjectoren worden door vialle in het spruitstuk geperst >> inlaatspruitstuk inleveren en geplaatst terug krijgen.
Beantwoord door V700 register in topic de groene injectoren
de groene injectoren bovenaan zijn die voor benzine, de grijze onder voor de LPG
Gasinjectoren worden door vialle in het spruitstuk geperst >> inlaatspruitstuk inleveren en geplaatst terug krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 11:47 #1120011
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 760-Turbo Intercooler
Mijn 760-Turbo Intercooler US-Import uit 1984 start op lpg vele malen beter dan op benzine. Nou kan dat natuurlijk komen omdat er in het verleden vrijwel alleen op lpg gereden is, of omdat ik de kabels van de injectoren nog niet vervangen heb, deze zijn bijna helemaal vergaan. Kortom, ik heb een lpg-installatie waarbij ik kan kiezen of ik alleen op benzine wil starten en rijden, ik op benzine kan starten en bij 2000 rpm slaat hij automatisch over op lpg of ik start en rij alleen maar op lpg.
Groet,
Roger
Groet,
Roger
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 12:40 #1120013
door Hedwig Lambrechts
Bram als je een LPi installatie hebt is het interessant het volgende eens te lezen:
<a href=" www.lpg.be/lpi.htm "> www.lpg.be/lpi.htm
Hedwig
Hedwig Lambrechts - Lidnr.112
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< /> </stron< />
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic LPi?
Bram als je een LPi installatie hebt is het interessant het volgende eens te lezen:
<a href=" www.lpg.be/lpi.htm "> www.lpg.be/lpi.htm
Hedwig
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 20:39 #1120041
door V700 register
Nog even over de gasinjectoren: ik heb de Vialle-dealer gebeld. Deze kon mij vertellen dat weliswaar de bussen waarin de injectoren zitten door het bedrijf in het spruitstuk worden geperst, maar dat de injectoren vervolgens gewoon zelf te vervangen zijn. Dus even de belleblaas van m'n zoontje bij de hand, injectoren per stuk loshalen en testen op lekkage. En dat dus niet te lang na het rijden op gas, want anders is de druk inmiddels verdwenen.
Ter info: ze kosten ca. 110 euro per stuk excl. btw.GrBram
Beantwoord door V700 register in topic Zelf te vervangen
Nog even over de gasinjectoren: ik heb de Vialle-dealer gebeld. Deze kon mij vertellen dat weliswaar de bussen waarin de injectoren zitten door het bedrijf in het spruitstuk worden geperst, maar dat de injectoren vervolgens gewoon zelf te vervangen zijn. Dus even de belleblaas van m'n zoontje bij de hand, injectoren per stuk loshalen en testen op lekkage. En dat dus niet te lang na het rijden op gas, want anders is de druk inmiddels verdwenen.
Ter info: ze kosten ca. 110 euro per stuk excl. btw.GrBram
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2005 20:43 #1120043
door Hedwig Lambrechts
Je merkt het zo of de injector lekt.
Hedwig
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Dat klopt precies.
Je merkt het zo of de injector lekt.
Hedwig
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2005 09:44 #1120077
door V700 register
Rijdt eens een tijdje alleen op benzine. De gasinjectoren komen dan niet onder druk en de volgende keer starten zal dus veel gemakkelijker moeten gaan (geen gaslekkage in je spruitstuk tijdens stilstand). Als je dan net zo beroerd start als altijd, zou ik het niet direct in de gasinjectoren zoeken maar het benzinesysteem.
Rob
Beantwoord door V700 register in topic Alleen rijden op benzine
Rijdt eens een tijdje alleen op benzine. De gasinjectoren komen dan niet onder druk en de volgende keer starten zal dus veel gemakkelijker moeten gaan (geen gaslekkage in je spruitstuk tijdens stilstand). Als je dan net zo beroerd start als altijd, zou ik het niet direct in de gasinjectoren zoeken maar het benzinesysteem.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2005 09:55 #1120079
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mysterieus ...
Rob, die tip van jou is een goeie! Dat moet ik inderdaad 'ns proberen. Heb net wel 2 injectoren losgehaald (die andere zitten wat lastiger), en hoorbaar sissen doen ze niet. De zeepsopbellentest doorstaan ze behoorlijk goed (hoewel ik af en toe twijfelde of ik niet t�³ch iets zag). Maar ik ruik echter wel heel duidelijk de bekende gaslucht! Is dat logisch? Dat zal toch niet alleen als restant vanuit het spruitstuk komen? Verder zagen die injectoren er wel behoorlijk 'aangeslagen' uit. Ik heb echt de neiging om de beurs te trekken en al die krengen in 1 klap te vernieuwen. Maar da's natuurlijk wellicht een beetje dom ... Wordt vervolgd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2005 08:36 #1120138
door V700 register
Bram, misschien ligt het probleem bij de wijze van starten: als je de auto start mag je geen gas geven.
Kabels, rotor, verdeelkap en bougies (ik heb er zelf nieuwe Bosch in) heb je al nagekeken of vervangen neem ik aan.
Die van mij slaat vlot aan, ik denk 1,5 sec. Gewoon koppeling in en starten. Succes.
Sicco 945 lpt lpi G3.
Beantwoord door V700 register in topic Bram, misschien ligt het
Bram, misschien ligt het probleem bij de wijze van starten: als je de auto start mag je geen gas geven.
Kabels, rotor, verdeelkap en bougies (ik heb er zelf nieuwe Bosch in) heb je al nagekeken of vervangen neem ik aan.
Die van mij slaat vlot aan, ik denk 1,5 sec. Gewoon koppeling in en starten. Succes.
Sicco 945 lpt lpi G3.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2005 09:19 #1120142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar ligt het niet aan ...
Ik kan starten zonder gas, met gas, op m'n kop of met twee vingers in m'n neus: als ze koud is kan het zomaar 10 sec duren, en als ze warm is is het meteen raak. Ik heb gehoord dat je de injectoren ook kan laten schoonmaken; dat scheelt waarschijnlijk een lieve duit. Heeft iemand een adres voor me in de buurt van Hilversum? GrBram
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2005 10:03 #1120146
door V700 register
Doet-ie gedurende die 10 seconden helemaal niets (behalve een ronddraaiende startmotor) of pruttelt er wel wat in het vooronder? Bij vervuilde injectoren zou die toch al wel op 1, 2 of 3 poten wat gaan doen. Als hij helemaal geen sjoege geeft, lijkt het er meer op dat er helemaal geen benzine wordt ingespoten. Ik heb me er nooit in verdiept, maar zit er niet ergens een terugslagklep in het systeem die voorkomt dat brandstof terugloopt naar de tank?
Rob
Beantwoord door V700 register in topic 10 seconden
Doet-ie gedurende die 10 seconden helemaal niets (behalve een ronddraaiende startmotor) of pruttelt er wel wat in het vooronder? Bij vervuilde injectoren zou die toch al wel op 1, 2 of 3 poten wat gaan doen. Als hij helemaal geen sjoege geeft, lijkt het er meer op dat er helemaal geen benzine wordt ingespoten. Ik heb me er nooit in verdiept, maar zit er niet ergens een terugslagklep in het systeem die voorkomt dat brandstof terugloopt naar de tank?
Rob
Moderators: Jerry Stam