Injectoren voor 945 LPT op G3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 15:01 #1051147 door V700 register
Injectoren voor 945 LPT op G3 is gemaakt door V700 register

Hallo!
Ik hoop dat dit onderwerp niet al -tig x is besproken, maar kon er weinig over vinden.Ik heb een 945 LPT uit 1998 op LPG G3. De auto start koud slecht, hetgeen zou k�ºnnen duiden op slecht afsluitende injectoren. Nu wilde ik ze eigenlijk gewoon vervangen, maar de plaatselijke Volvo-garage rekent voor 4 stuks (incl. afsluitringensetjes) zo'n 600 euro excl. BTW ... Iemand een tip waar ik ze goedkoper kan krijgen??
Alvast dank, groet,Bram TR

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 16:11 #1119971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik neem aan dat je het over

Ik neem aan dat je het over de benzine-injectoren hebt. Dit omdat de auto altijd op Benzine start en dan automatisch omschakelt. de injectoren kan je zelf verwijderen en de rubber afsluitringen zijn vrij eenvoudig eraf te halen.
met een rubber ringetje als voorbeeld moet je die wel kunnen krijgen in de doe het zelf handel of bij een automaterialenshop. Het is nl niks apparts. (ik denk dat je dealer je gewoon 4 nieuwe injectoren wil aansmeren, ââ??¬600,- is zwaar belachelijk ook al worden ze voor die prijs ook ingebouwd. Ontmoedigingsofferte???)
Je kan ook nog even direct vragen bij de Bosch technische service, je kan daar bv ook je injectoren laten cleanen en testen op sproeipatroon. Goeie kans dat je ook de ringset kan kopen. (in Eindhoven zit een vestiging op industrieterrein De Hurk)
Als de injectoren zelf gewoon nog werken (doe ook eens een flesje injectorcleaner bij de benzine) kan je ze ook laten zitten en afkitten op de overgang met de cilinderkop. (gebruik bv vloeibare hitte bestendige pakking hiervoor) Het is nog de goedkoopste en minst tijdrovende oplossing ook.
Om echt met zekerheid te kunnen zeggen dat je lekkage hebt kan je eens met draaiende motor rondom ieder injector voorzichtig wat hoogbrandbare vloeistof sproeien (bv remreiniger). Als het toerental kortstondig even stijgt is de lekkage aangetoond, stijgt het toerental niet dan is de injector lekvrij.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 16:44 #1119972 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Lekkende gasinjector?

Bij een lekkende gasinjector zal de motor pas na een hele tijd aanslaan als de wagen heel wat uren heeft stil gestaan.
Dit komt doordat het ganse inlaatkanaal gevuld wordt met gas en bij het starten het mengsel veel te rijk is waardoor de motor "verzuipt".
Starten met het gaspedaal volledig ingeduwd om zo spoedig mogelijk het teveel aan gas weg te krijgen en zuivere lucht aan te zuigen is natuurlijk slechts een tijdelijke oplossing maar zo kan je wel controleren of er een lekkende gasinjector is.

Hedwig :)

Hedwig Lambrechts - Lidnr.112
782 1988 B280E
H 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< /> </stron< />

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 17:25 #1119975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasinjectoren

Als je het hebt over gasinjectoren, zou ik niet naar de Volvodelaer gaan maar naar een Vialle inbouwstation (adressen op internet). Maar waarom zou er niet iets met het benzinesysteem kunnen zijn?
Rob

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 17:51 #1119976 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Suggestie..

Het is maar een suggestie, geen vaststelling.

782 1988 B280E
H 1991 B230FT+

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 19:09 #1119981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas- of benzine-injector?

Dank voor alle suggesties. Maar hoe kan ik zien of het een gas- of een benzine-injector is? Het zal wel het laatste zijn, want de auto start inderdaad altijd op benzine. En zou het vervangen van ringetjes afdoende (kunnen) zijn?
Bram

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 19:26 #1119983 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic � Begin eens met kijken of

Begin eens met kijken of je twee rijen injectoren hebt. Of anders of je iets van een verdamper kan vinden onder de kap: in dat geval heb je geen gasinjectoren.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 420.750 km
User error. Hit any user to continue.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 20:34 #1119991 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Starten op benzine?

Natuurlijk start je op benzine.
Maar bij het stilzetten van de motor zit er nog druk op de gasleiding naar de injector.
Bij een lekkende gasinjector laat deze injector het gas vrij in de inlaatcollector.
Als je dan start heb je gas in de inlaatcollector en start je dus op benzine en gas met een te verwaarlozen hoeveelheid lucht. Dan zal toch eerst het gas weg moeten vooraleer de motor zal aanslaan.
Hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk.

782 1988 B280E
H 1991 B230FT+

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 22:22 #1119994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Starten op benzine?

Hedwig, voor mij is het niet zo heel erg natuurlijk om op benzine te starten, omdat mijn Amazone 'vroeger' gewoon prima op gas startte. Maar het zou na�¯ef van mij zijn om te denken dat de techniek van m'n 945 vergelijkbaar is met die van de Amazone ;-\Je uitleg is prima. Ik kende de aard van het probleem al wel (zou het echter niet zo mooi kunnen verwoorden).Blijft de vraag: wat voor injectoren heb ik (enkele rij) en wat kan ik het beste doen?Ik zal beginnen met enkele van bovengenoemde tips. Dank daarvoor!
Groet,Bram

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 22:27 #1119995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CORRECTIE: dubbele rij!
Sorry! Ik ben een sukkel: ik heb een dubbele rij injectoren; heb net nog even gekeken. Is natuurlijk ook wel zo logisch! Nu nog even uitvinden welke de gasinjector is en welke de benzine-injector ... Zou die prijs nog verschillen? Misschien was die 600 euro ex btw voor de benzinevariant en krijg je daar gratis een setje gasinjectoren bij ;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC