Bij welk toerental kan een 940 automaat al schakelen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2005 19:29 #1119468
door V700 register
mijn 940 2.3fb met zf bak schakelt zijdezacht met heel weinig gas bij 2100 toeren...
Beantwoord door V700 register in topic Bij welk toerental kan een 940 automaat al schakelen?
mijn 940 2.3fb met zf bak schakelt zijdezacht met heel weinig gas bij 2100 toeren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- M.O.D. Bauer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2005 00:17 #1119481
door M.O.D. Bauer (GAST)
Hartelijk dank vopor alle reacties, ik weet in ieder geval dat ik niet gek ben (op dit punt dan
)
Even de tussenstand:
De dealer belde me op en zei dat alles goed was. Hij had het niet meer over toerentallen maar nu over dat hij bij 85 km/h in de 4 gaat.
Ik heb de auto opgehaald en het gaat al beter maar niet echt lekker.
Hij schakelt als ik erg mijn best dioe bij ca 2500 toeren maar wel vrij abrupt.
Toen ik vanavond onder de motorkap keek zag ik dat ze de kickdownkabel met enorm veel speling hebben aangesloten (hij hangt in een boogje). Met zelfs een tyrap op de rol zodat hij er niet afgijdt.
Morgen ga ik hem wegbrengen naar iemand anders voor een second opinion.
Wordt vervolgd......
Beantwoord door M.O.D. Bauer (GAST) in topic Ã?Â
Hartelijk dank vopor
Hartelijk dank vopor alle reacties, ik weet in ieder geval dat ik niet gek ben (op dit punt dan
Even de tussenstand:
De dealer belde me op en zei dat alles goed was. Hij had het niet meer over toerentallen maar nu over dat hij bij 85 km/h in de 4 gaat.
Ik heb de auto opgehaald en het gaat al beter maar niet echt lekker.
Hij schakelt als ik erg mijn best dioe bij ca 2500 toeren maar wel vrij abrupt.
Toen ik vanavond onder de motorkap keek zag ik dat ze de kickdownkabel met enorm veel speling hebben aangesloten (hij hangt in een boogje). Met zelfs een tyrap op de rol zodat hij er niet afgijdt.
Morgen ga ik hem wegbrengen naar iemand anders voor een second opinion.
Wordt vervolgd......
- M.O.D. Bauer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2005 21:26 #1119575
door M.O.D. Bauer (GAST)
Nou, na de second opinion kwamen er nog wat dingen naar boven, ook nog sporen van schade e.d.
Ik heb de verkoper dringend gevraagd of ik de koop kon ontbinden, daar stemde hij uiteindellijk mee in.
Al met al vind ik dat ie het uiteindelijk netjes met me afgehandeld heeft.
Ben nu weer lekker op zoek naar de volgende 940 automaat.
Groeten, Marius.
Beantwoord door M.O.D. Bauer (GAST) in topic Hoe het afliep....
Nou, na de second opinion kwamen er nog wat dingen naar boven, ook nog sporen van schade e.d.
Ik heb de verkoper dringend gevraagd of ik de koop kon ontbinden, daar stemde hij uiteindellijk mee in.
Al met al vind ik dat ie het uiteindelijk netjes met me afgehandeld heeft.
Ben nu weer lekker op zoek naar de volgende 940 automaat.
Groeten, Marius.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2005 22:52 #1119582
door V700 register
groeten uit Tilburg
Henk
Beantwoord door V700 register in topic Re: Hoe het afliep....
Veel plezier en succes bij het zoeken en keuren !Marius940 schreef : Ik heb de verkoper dringend gevraagd of ik de koop kon ontbinden, daar stemde hij uiteindellijk mee in. Ben nu weer lekker op zoek naar de volgende 940 automaat.
groeten uit Tilburg
Henk
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-09-2005 23:44 #1119624
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kenteken en naam
Hallo Marius
Heb je misschien de naam van de verkoper en het kenteken van de wagen voor ons? Dan weten we welke verkoper en auto we links moeten laten liggen.
Groetjes
Mathy (die sinds afgelopen weekend weet, dat je 80 km/h niet alleen in de vijfde versnelling, maar ook in de tweede kunt halen. Leuk zo'n M46. In 10 uur naar Lengenfeld bij Zwickau en in even zoveel tijd terug binnen een weekend is voor de 945 trouwens geen enkel probleem.)
Heb je misschien de naam van de verkoper en het kenteken van de wagen voor ons? Dan weten we welke verkoper en auto we links moeten laten liggen.
Groetjes
Mathy (die sinds afgelopen weekend weet, dat je 80 km/h niet alleen in de vijfde versnelling, maar ook in de tweede kunt halen. Leuk zo'n M46. In 10 uur naar Lengenfeld bij Zwickau en in even zoveel tijd terug binnen een weekend is voor de 945 trouwens geen enkel probleem.)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 06:29 #1119637
door Willem van Strik (GAST)
Aangezien Marius zegt: "Al met al vind ik dat hij het netjes met me heeft afgehandeld" denk ik niet, dat deze verkoper het verdient om in een zwartboek te komen. Een vergissing met de conditie van een auto is te maken, en elke koper moet gewoon goed inspecteren.
Dus, liever niet het kenteken of naam van de verkoper hier. Mocht je zelf denken met deze auto te maken te hebben, of dat juist willen, neem dan maar rechtstreeks contact op met Marius.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 422.422 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat lijkt me niet op z'n plaats
Aangezien Marius zegt: "Al met al vind ik dat hij het netjes met me heeft afgehandeld" denk ik niet, dat deze verkoper het verdient om in een zwartboek te komen. Een vergissing met de conditie van een auto is te maken, en elke koper moet gewoon goed inspecteren.
Dus, liever niet het kenteken of naam van de verkoper hier. Mocht je zelf denken met deze auto te maken te hebben, of dat juist willen, neem dan maar rechtstreeks contact op met Marius.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 422.422 km
User error. Hit any user to continue.
- M.O.D. Bauer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 20:28 #1119665
door M.O.D. Bauer (GAST)
Willem, je haalt me de woorden uit de mond.
In dit geval geef ik ook geen naam en ook geen kenteken.
Mocht je een Volvo 940 automaat willen kopen en je denkt dat dat wel eens deze zou kunnen zijn, geef dan het kenteken aan mij door en dan kan ik je altijd informeren of dit de bewuste auto is.
Op voorhand of via PM of email doe ik dat niet.
Beantwoord door M.O.D. Bauer (GAST) in topic Inderdaad
Willem, je haalt me de woorden uit de mond.
In dit geval geef ik ook geen naam en ook geen kenteken.
Mocht je een Volvo 940 automaat willen kopen en je denkt dat dat wel eens deze zou kunnen zijn, geef dan het kenteken aan mij door en dan kan ik je altijd informeren of dit de bewuste auto is.
Op voorhand of via PM of email doe ik dat niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2006 13:23 #1128280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien ten overvloede
Zelf net een 940 lpt gekoht. De motor bleek af en dus een "nieuwe"160.000km. er in laten zetten. Onderweg naar Itali�« schakelde hij niet meer naar de drie en hoger, erg vervelend op de duitse autobahn. Ik had al klachten wat betreft het late overschakelen, maar volgens de garage was er niets aan te doen "een automaat schakeld altijd op het beste moment". Mooi niet dus. Voordat ik de ANWB belde dacht ik, met mijn beperkt auto kennis, zal er niet gewoon een kabeltje gebroken zijn want het gaspedaal gaf bijna geen weerstand meer. En ja hoor. Een beetje ducktape en een slangeklem die ik toevallig in de auto had en de automat schakelde weer. Toen ben ik nog wat gaan stellen aan de betreffende kabel, kickdownkabel, en hij schakeld heerlijk vroeg en geeft gewoom nog een kickdown wanneer nodig. Dus stellen maar zou ik zo zeggen, want als ik het kan kan iedereen het
Moderators: Jerry Stam