1 op 5!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2005 21:30 #1119260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ook een B230FB op LPG
Heb ook een B230FB op LPG gehad(met verdamper), moet beter kunnen, ik reed er 1:8,5 mee , zelfs met te kleine 195/55 x15 banden (er horen 65-banden op, ik draaide dus altijd te veel toeren.

Loop alle hiervoor genoemde zaken maar eens na voor zover van toepassing.
Als je nog een verdamper-installatie hebt is het raadzaam om ook eens bij warme motor sludge af te tappen onderuit de verdamper (olieachtige substantie die vrijkomt bij het verdampen van gas)
Als de 2de trap in een LPG-verdamper kapot is geeft 'ie ook te veel gas door. kan ook een oorzaak zijn.

Nog een punt: als je een slechte accu hebt staat de dynamo continu te laden. Laden kost energie, de dynamo draait mee op een V-riem de energie komt dus van de motor, een zwaar draaiende dynamo kost dus vermogen en dus ook brandstof.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2005 21:37 #1119262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelwatersysteem

Nog eentje voor oudere auto's, als je koelsysteem lek is en druk verliest gaat er een heleboel langzaam steeds meer mis... met name koelwaterverlies, olieverbruik, benzineverbruik. Let op witte poeder achte afzetting bij koelwaterslangen. Mijn b230fb doet nu stelselmatig 1:10.5 op benzine, korte afstanden nog steeds 1:9.5, was met het lek tot zo'n 10% slechter.
Johan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC