1 op 5!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2005 20:49 #1050977
door V700 register
Mijn 745 GLA 1986 loopt nu 1 op 5! Ik word er dol van met die prijzen van nu!
Waar kan het aan liggen??? Wat kan ik doen? Verkopen?
Groet!
Arthur
1 op 5! is gemaakt door V700 register
Mijn 745 GLA 1986 loopt nu 1 op 5! Ik word er dol van met die prijzen van nu!
Waar kan het aan liggen??? Wat kan ik doen? Verkopen?
Groet!
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
07-09-2005 22:49 #1118991
door Timen Smit
Wat zijn de gegevens van je motor? Rij je op gas?
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic 1 op vijf?
Wat zijn de gegevens van je motor? Rij je op gas?
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 00:25 #1118997
door V700 register
zowel op gas als benzine is dit lichtjes overdreven. Lijkt me toch dat er iets schort aan de afstelling. (Of je hebt een dragster
.)
Groet
Pieter
Small people talk about cars. Smart people talk about Volvo's.
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 5
zowel op gas als benzine is dit lichtjes overdreven. Lijkt me toch dat er iets schort aan de afstelling. (Of je hebt een dragster
Groet
Pieter
Small people talk about cars. Smart people talk about Volvo's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 02:20 #1119002
door V700 register
Als je een B230F motor hebt zou ik je kunnen helpen.
Alleen 740GLA vind ik iets te kort door de bocht. Bedoel je met A een automaat? Of de B230A?
Kortom, vertel even wat meer over de bolide van je.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 5
Als je een B230F motor hebt zou ik je kunnen helpen.
Alleen 740GLA vind ik iets te kort door de bocht. Bedoel je met A een automaat? Of de B230A?
Kortom, vertel even wat meer over de bolide van je.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 08:48 #1119009
door V700 register
<font size="2" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">745 GLA 1986 B230K Automaat 250.000 km BENZINE. Heerlijke auto hoor ik heb geen klachten, ben ook een echte fan daarom hang ik hier vaak rond. Maar hij zuipt! zuipt! Laatst 60 liter op 330 km!!!! Gewoon gemiddeld verkeer zowel stad als snelweg. Ik rijd echt niet als een halvegare bmw`r Ik trek rustig op rijd nooit harder dan 120. </font>
Groet! Arthur
Beantwoord door V700 register in topic Meer info
<font size="2" face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">745 GLA 1986 B230K Automaat 250.000 km BENZINE. Heerlijke auto hoor ik heb geen klachten, ben ook een echte fan daarom hang ik hier vaak rond. Maar hij zuipt! zuipt! Laatst 60 liter op 330 km!!!! Gewoon gemiddeld verkeer zowel stad als snelweg. Ik rijd echt niet als een halvegare bmw`r Ik trek rustig op rijd nooit harder dan 120. </font>
Groet! Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 09:42 #1119014
door Willem van Strik (GAST)
Met die geweldige Pierburg-carburateur met al die dingetjes erin die in de loop van de tijd verouderen. Wat is er al aan de carburateur gebeurd? Als normaal afstellen geen soelaas biedt, zou ik het eerst in een probleem met de carburateur zoeken.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 419.200 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic B230K
Met die geweldige Pierburg-carburateur met al die dingetjes erin die in de loop van de tijd verouderen. Wat is er al aan de carburateur gebeurd? Als normaal afstellen geen soelaas biedt, zou ik het eerst in een probleem met de carburateur zoeken.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 419.200 km
User error. Hit any user to continue.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 12:08 #1119019
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan toch maar een Weber?
Dan toch maar een Weber?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 13:16 #1119024
door V700 register
Als de CO-waarden op een redelijke waarde is afgesteld, dan zou ik de automaat gaan verdenken.
Na het plaatsen van een gebruikte AW70 in mijn YJ werd het verbruik ook veel gunstiger. Ook kan de afstelling van de kick-downkabel ook heel veel invloed uitoefenen op het brandstofverbruik.
Doe dus eerst maar een experimentje met de kick-downkabel.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 5
Als de CO-waarden op een redelijke waarde is afgesteld, dan zou ik de automaat gaan verdenken.
Na het plaatsen van een gebruikte AW70 in mijn YJ werd het verbruik ook veel gunstiger. Ook kan de afstelling van de kick-downkabel ook heel veel invloed uitoefenen op het brandstofverbruik.
Doe dus eerst maar een experimentje met de kick-downkabel.
Gerrit-Jan Verhage Lidnr. 461
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2005 13:55 #1119028
door V700 register
controleer of de automatische choke wel goed staat afgesteld, als deze ook blijft meedoen bij warme motor dan zuipt Ã?Âe als een tempelier.
Controleer of je thermostaat goed werkt, als het koelwater te koud blijft blijft de carburateur te lang op de choke staan.= hoger verbruik.(zie bovenstaand punt)
controleer de staat van het luchtfilter, minimaal uitblazen met perslucht, vernieuwen is beter.
controleer of de alu slang tussen uitlaatspruitstuk en airbox nog aanwezig is (= voorverwarming van de inlaatlucht, dan is de auto na een koude start sneller van de choke af en is dus zuiniger.(zie ook bovenste 2 punten)
controleer ook eens of je koelfan niet te stroef draait (bij koude motor moet die zeer makkelijk met de hand rond te draaien zijn, lukt dat niet dan is de thermokoppeling kapot en draait dat ding dus altjd mee het geen vermogen en brandstof kost
controleer eens of je distributieriem nog wel goed op tijd staat, een tandje versprongen betekent veel vermogensverlies en veel hoger verbruik.
het slapper afstellen van de kickdownkabel is een mogelijkheid om het terugschakelen uit te stellen. rijden in een hoge versnelling bespaart benzine.
controleer het ATF-niveau in de automaat (peilen bij warmgereden auto en meteen nadat je door alle standen hebt geschakeld en 'm in P hebt gezet. Bijvullen tot maxniveau op peilstok (met kleine trechter door het peilstokgat) Door te weinig olie gaat een automaat te veel slippen = hoger verbruik
Controleer/smeer eens de grondplaat in het mechanisme van je verdeler (met dunne olie) als de grondplaat niet kan bewegen krijg je ook geen ontstekingsvervroeging en loopt de auto onzuinig. (controle: haal de verdelerkap er af, neem de aangesloten vacuumleiding in je mond en zuig eraan, kijk of de grondplaat nu verdraait! Zo ja, dan is het goed, zo nee: smeren! Helpt dat niet dan kan het vervroegingspotje lek zijn: vervangen!
Nadien eventueel eens met een stroboscooplamp de timing van de ontsteking afstellen.
zet je banden op minimaal 2,4bar en achter 2,6, dat scheelt veel.
verzeker jezelf ervan dat je handremmechanisme vrij is als de handrem los is
ik heb zelf een 3,0L-6cil -auto (bwj 1975) met 2 register carb's met automatische chokes en die doet 1:8,5....
mijn vorige 940B230FT met AW-automaat deed ook 1:8,5, beiden auto's vrij normaal bereden.
Jou auto moet vrij eenvoudig 1:9 kunnen halen als je rustig rijdt en alles optimaal is afgesteld
Beantwoord door V700 register in topic controleer of de
controleer of de automatische choke wel goed staat afgesteld, als deze ook blijft meedoen bij warme motor dan zuipt Ã?Âe als een tempelier.
Controleer of je thermostaat goed werkt, als het koelwater te koud blijft blijft de carburateur te lang op de choke staan.= hoger verbruik.(zie bovenstaand punt)
controleer de staat van het luchtfilter, minimaal uitblazen met perslucht, vernieuwen is beter.
controleer of de alu slang tussen uitlaatspruitstuk en airbox nog aanwezig is (= voorverwarming van de inlaatlucht, dan is de auto na een koude start sneller van de choke af en is dus zuiniger.(zie ook bovenste 2 punten)
controleer ook eens of je koelfan niet te stroef draait (bij koude motor moet die zeer makkelijk met de hand rond te draaien zijn, lukt dat niet dan is de thermokoppeling kapot en draait dat ding dus altjd mee het geen vermogen en brandstof kost
controleer eens of je distributieriem nog wel goed op tijd staat, een tandje versprongen betekent veel vermogensverlies en veel hoger verbruik.
het slapper afstellen van de kickdownkabel is een mogelijkheid om het terugschakelen uit te stellen. rijden in een hoge versnelling bespaart benzine.
controleer het ATF-niveau in de automaat (peilen bij warmgereden auto en meteen nadat je door alle standen hebt geschakeld en 'm in P hebt gezet. Bijvullen tot maxniveau op peilstok (met kleine trechter door het peilstokgat) Door te weinig olie gaat een automaat te veel slippen = hoger verbruik
Controleer/smeer eens de grondplaat in het mechanisme van je verdeler (met dunne olie) als de grondplaat niet kan bewegen krijg je ook geen ontstekingsvervroeging en loopt de auto onzuinig. (controle: haal de verdelerkap er af, neem de aangesloten vacuumleiding in je mond en zuig eraan, kijk of de grondplaat nu verdraait! Zo ja, dan is het goed, zo nee: smeren! Helpt dat niet dan kan het vervroegingspotje lek zijn: vervangen!
Nadien eventueel eens met een stroboscooplamp de timing van de ontsteking afstellen.
zet je banden op minimaal 2,4bar en achter 2,6, dat scheelt veel.
verzeker jezelf ervan dat je handremmechanisme vrij is als de handrem los is
ik heb zelf een 3,0L-6cil -auto (bwj 1975) met 2 register carb's met automatische chokes en die doet 1:8,5....
mijn vorige 940B230FT met AW-automaat deed ook 1:8,5, beiden auto's vrij normaal bereden.
Jou auto moet vrij eenvoudig 1:9 kunnen halen als je rustig rijdt en alles optimaal is afgesteld
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2005 20:24 #1119256
door V700 register
Met mijn B230FB op gas haal ik maximaal 1:7 bij rustig rijgedrag en voornamelijk snelweg. Kan dat ook nog gunstiger misschien?
________________________________________________________________
Als je tot aan je nek in de shit zit kan je het koppie beter niet laten hangen.
Beantwoord door V700 register in topic Ã?Â
Met mijn B230FB op gas
Met mijn B230FB op gas haal ik maximaal 1:7 bij rustig rijgedrag en voornamelijk snelweg. Kan dat ook nog gunstiger misschien?
________________________________________________________________
Als je tot aan je nek in de shit zit kan je het koppie beter niet laten hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





