3.0l 24V de snelste?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2005 21:31 #1117064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B204FT power

<font face="arial,helvetica,sans-serif">Die B204FT leverde toch voor de Italiaanse markt een 190 of 200 PK ?</font>
De reden dat er geen B234FT gemaakt is, zou alleen maar kunnen zijn omdat de markt er niet naar was.
Bij de uitloop van de 900-serie had men al een goede Turbo, de LPT en een diesel. En voor de 850 en later S/V70 is men de B6304F 6-cylinder uit de 960 gaan gebruiken waar een cylinder afgehaald is. Zo kwam men aan die unieke 5-cylinders en ook de 2 liter 4-cylinder voor de S/V40. Dat er een versie kwam met 2 kleppen ipv 4 kleppen per cylinder, is een prijskwestie.
Voor de T5 en T5R is het 5-cylinderblok gebruikt waarvan de inhoud iets verkleint is en een TURBO is opgeschroeft. Het resultaat mag bekent zijn.
<p />
Mathy, met die B234F kun je prettig rijden. Alleen moet je inderdaad de toeren een beetje hoog houden om op te schieten. Dat is een nadeel van 4 klepsmotoren : minder koppel onderin.
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2005 22:47 #1117068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gt

Naast de B204FT was er toch ook een ----GT?
Wie maakt ons eens wijzer over de verschillen ?
<p />
groeten uit Tilburg,
Henk van Winkel
745 2.3 Turbo Aut. '88

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 00:15 #1117071 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Re: B204FT power
Hallo Mark, Volvisti

Mark Suidgeest schreef : Die B204FT leverde toch voor de Italiaanse markt een 190 of 200 PK ?


Kun je je voorstellen hoeveel vermogen je uit een 15% grotere motor zou kunnen halen.

Mark Suidgeest schreef : Mathy, met die B234F kun je prettig rijden. Alleen moet je inderdaad de toeren een beetje hoog houden om op te schieten. Dat is een nadeel van 4 klepsmotoren : minder koppel onderin.


Dat heb ik weer. M'n broer ergert er zich geregeld over, dat ik zo laagtoerig rijdt.

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 09:31 #1117081 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic B204GT

<font size="2">De B204GT is alleen geleverd voor modeljaar 1990 in de 740 en de 780.</font>
<font size="2">Was bestemd voor de Belgische, Franse en Italiaanse markt. </font><font size="2">
<p />
Voor de B204GT:
<p />
optreksnelheid 0-100 is
voor 740: 7.9 seconden,
voor 780: 8.3 seconden,
topsnelheid
voor 740 sedan en 780 213 km/u
voor 740 break 215 km/u
<p />
<p />
147kw bij 88 r/s of 200 pk bij 5300 o/m
290 Nm bij 49 r/s of 29,6 bij 2950 o/m
<p />
<p />
<font size="2"></font>
<font size="2">Hedwig :)</font>
Hedwig Lambrechts - 112
780 1988 B280E &amp; 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< /> </font>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 12:23 #1117091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ft en gt

Ik meen dat de gt voor loodhoudende benzine was en de ft voor loodvrij.
Heb zelf een b204ft met op het kenteken vermeld 140 KW.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 13:25 #1117094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B204 sneller dan 3.0l 24V?

<font size="2">Om even terug te komen mijn vraag: Zijn deze B204GT en FT blokken nu sneller dan het 3.0l 24V blok uit de 960?</font>
<font size="2">Groet,</font>
<font size="2">Jan-Willem</font>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 13:51 #1117095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Ja, de 960 3 liter 24v zit in 9 sec op 100, de turbo in 8.3. Het koppel van de b204ft is 280 Nm standaard, van de 3 liter iets van 260 Nm. Top van turbo officieel 220kmh, van 3 liter 210/215 kmh

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2005 14:51 #1117097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee of Ja

<font face="arial,helvetica,sans-serif">Een 960 met 3 liter gaat het ene modeljaar 210 en het andere jaar 215 km/h. Met optrekken hetzelfde : het varieert tussen 8,9 seconde en 9,2 tot 100 km/h.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD