3.0l 24V de snelste?
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif">Die B204FT leverde toch voor de Italiaanse markt een 190 of 200 PK ?</font>
De reden dat er geen B234FT gemaakt is, zou alleen maar kunnen zijn omdat de markt er niet naar was.
Bij de uitloop van de 900-serie had men al een goede Turbo, de LPT en een diesel. En voor de 850 en later S/V70 is men de B6304F 6-cylinder uit de 960 gaan gebruiken waar een cylinder afgehaald is. Zo kwam men aan die unieke 5-cylinders en ook de 2 liter 4-cylinder voor de S/V40. Dat er een versie kwam met 2 kleppen ipv 4 kleppen per cylinder, is een prijskwestie.
Voor de T5 en T5R is het 5-cylinderblok gebruikt waarvan de inhoud iets verkleint is en een TURBO is opgeschroeft. Het resultaat mag bekent zijn.
<p />
Mathy, met die B234F kun je prettig rijden. Alleen moet je inderdaad de toeren een beetje hoog houden om op te schieten. Dat is een nadeel van 4 klepsmotoren : minder koppel onderin.
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naast de B204FT was er toch ook een ----GT?
Wie maakt ons eens wijzer over de verschillen ?
<p />
groeten uit Tilburg,
Henk van Winkel
745 2.3 Turbo Aut. '88
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Mark Suidgeest schreef : Die B204FT leverde toch voor de Italiaanse markt een 190 of 200 PK ?
Kun je je voorstellen hoeveel vermogen je uit een 15% grotere motor zou kunnen halen.
Mark Suidgeest schreef : Mathy, met die B234F kun je prettig rijden. Alleen moet je inderdaad de toeren een beetje hoog houden om op te schieten. Dat is een nadeel van 4 klepsmotoren : minder koppel onderin.
Dat heb ik weer. M'n broer ergert er zich geregeld over, dat ik zo laagtoerig rijdt.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
<font size="2">De B204GT is alleen geleverd voor modeljaar 1990 in de 740 en de 780.</font>
<font size="2">Was bestemd voor de Belgische, Franse en Italiaanse markt. </font><font size="2">
<p />
Voor de B204GT:
<p />
optreksnelheid 0-100 is
voor 740: 7.9 seconden,
voor 780: 8.3 seconden,
topsnelheid
voor 740 sedan en 780 213 km/u
voor 740 break 215 km/u
<p />
<p />
147kw bij 88 r/s of 200 pk bij 5300 o/m
290 Nm bij 49 r/s of 29,6 bij 2950 o/m
<p />
<p />
<font size="2"></font>
<font size="2">Hedwig
Hedwig Lambrechts - 112
780 1988 B280E & 1991 B230FT+
There is no substitute for driving a 780</str< /> </font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik meen dat de gt voor loodhoudende benzine was en de ft voor loodvrij.
Heb zelf een b204ft met op het kenteken vermeld 140 KW.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font size="2">Om even terug te komen mijn vraag: Zijn deze B204GT en FT blokken nu sneller dan het 3.0l 24V blok uit de 960?</font>
<font size="2">Groet,</font>
<font size="2">Jan-Willem</font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif">Een 960 met 3 liter gaat het ene modeljaar 210 en het andere jaar 215 km/h. Met optrekken hetzelfde : het varieert tussen 8,9 seconde en 9,2 tot 100 km/h.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





