Automaat schakelt ruw van 1 naar 2

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 15:06 #1050494 door V700 register
Automaat schakelt ruw van 1 naar 2 is gemaakt door V700 register

Heb sinds drie dagen het volgende probleem: overschakelen van 1 naar 2 gaat erg ruw/schokkend en gaat gepaard met een mechanisch knakgeluid. Mijns inziens niet erg bevorderlijk voor de techniek. Overige versnellingen schakelen perfect, ook de lock-up werkt prima.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?? Is dit iets wat af te stellen is of hebben we te maken met mechanische slijtage?? Het gaat om een B230FK met AW71L versnellingsbak.
Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 16:26 #1116489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruwe automaat

<font face="arial,helvetica,sans-serif">Ik heb wel een idee :</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">Waarschijnlijk zijn de zeefjes in de automaat verstopt. Ik heb vergelijkende problemen met de auto. Alleen als ik ruig optrek, doet de automaat het juist goed of bijnagoed dan.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">"Even" olie verversen en filtertjes reiningen.</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 00:26 #1116531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke olie
Hoi Mark,

welke olie is geschikt voor de AW71-bak ? Ik kan kiezen tussen dexron 2, 3 of DE. Ik moet dringend de olie van bij 760's vervangen
maar ik weet niet welke. Bij Nordicar zeiden ze onlangs dat het juist bij de AW-bak nauw luistert.

Groet,
Roger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 12:16 #1116549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruwe automaat

Ik heb 't zelfde (ruig of met aanhanger optrekken gaat soepel, terugschakelen ook) terwijl onlangs zijn zeef en olie vervangen zijn. Kickdownkabel staat niet te strak...
<p />
Martijn (lidnr 577, 780B280F)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 12:50 #1116557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke olie ?

<font face="arial,helvetica,sans-serif">Welke olie jij mag of moet gebruiken, is toch een ATF-olie. En hoe hoger het nummer, hoe beter ( wel een rare opmerking, nu ik dat zo terug lees ).</font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 13:35 #1116560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil
Hoi Mark,

waar zit het verschil dan in tussen 2 en 3 ? Tot nu toe is er niemand die me dat kan vertellen bij de reguliere automaterialen winkels.

Groet,
Roger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 14:00 #1116562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke ATF ?

<font face="arial,helvetica,sans-serif">Roger, mijn instructieboekje heeft het over ATF-olie type Dextron II D, voor een 940 turbo. </font>Wat die kreet precies betekent weet ik niet, maar het zal wel goed zijn.
<p />
Het verschil tussen 2 of 3 zit h'm in de kwaliteit van de olie: hoe "hoger" de letter of cijfer, des te beter de olie is. Je moet ook bedenken dat auto's steeds meer PK's hebben en die PK's moeten door de versnellingsbak naar de wielen. Die versnellingsbak-olie krijgt dus meer te verwerken dan vroeger. Vandaar dat een kwalitatief betere olie gewenst is.
Misschien kan de dealer je vraag beantwoorden.
<font face="arial,helvetica,sans-serif">
</font>
Mark I
<p />
The needs of the many outvie the needs of the few !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 17:17 #1116577 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Olie
Hallo Roger

Jij als ex-limbo zult wel geen moeite hebben met het Duits, dus kijk eens op www.alter-schwede.de onder "Technik A-Z".

Is misschien ook iets voor ons forum, zo'n lijst met veel gestelde (technische) vragen en bijbehorende antwoorden?!

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2005 17:54 #1116582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olie
Dag heren,

bedankt voor de tips. Ik zal zeker eens op alter-schwede kijken. Ik heb vanmiddag een olie van de categorie IIIG erin gegooid. Het schijnt een half-syntheet te zijn en die heeft een hogere viscositeit dan II. Volgens de verkoper kan deze ook gemengd worden met een de huidige olie in de bak.

Groet,
Roger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2005 13:37 #1116714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat schakelt ruw

Heb eigenlijk nog niet zo lang geleden olie + zeef vervangen. Bij mij schakelt hij naarmate je meer gas geeft steeds slechter en wordt het mechanische "klak"geluid sterker. Slechts bij zeer omzichtig gasgeven gaat het schakelen van 1 naar 2 nog enigszins acceptabel. Mij baart eigenlijk het bijgeluid het meeste zorgen. Dat lijkt me niet echt gezond. Kan dit iets te maken hebben met afstelling, of hebben we hier te maken met sijtage??
Richard
<p />

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD