Simone (940 16V) maakt me gek (op de negatieve manier helaas)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2005 14:24 #1050455
door V700 register
Simone (940 16V) maakt me gek (op de negatieve manier helaas) is gemaakt door V700 register
Hee mensen,
Al lang niet meer hier geweest i.v.m. grote drukte met mn studie. Nu vakantie en... problemen met m'n auto. De Volvodealer waar ik werk heeft geen idee en ik denk dat de rekening van het speuren en vanalles vervangen (wat dus niet heeft mogen baten) al leuk richting de 800 euro gaat.
Het probleem doet zich voor bij lage snelheden: bij filerijden, remmen voor een drempel, remmen voor een bocht komt de auto onder het laagste streepje van het toerental en slaat de motor af. Levensgevaarlijk, midden op kruisingen etc! Soms start de auto erg moeilijk; startmotor werkt wel oke, maar hij slaat niet aan.
Het is een 940 automaat 2.3 16V uit 1991. Het gasklephuis is schoongemaakt. Bougies+kabels vervangen in januari (maar helaas niet door originele Volvo kabels, wel op kenteken besteld, volgens de dealer kan het eventueel aan deze kabels/bougies liggen) Thermostaat is zeer recentelijk vervangen.
Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn?
Alvast erg bedankt!
Niels
Al lang niet meer hier geweest i.v.m. grote drukte met mn studie. Nu vakantie en... problemen met m'n auto. De Volvodealer waar ik werk heeft geen idee en ik denk dat de rekening van het speuren en vanalles vervangen (wat dus niet heeft mogen baten) al leuk richting de 800 euro gaat.
Het probleem doet zich voor bij lage snelheden: bij filerijden, remmen voor een drempel, remmen voor een bocht komt de auto onder het laagste streepje van het toerental en slaat de motor af. Levensgevaarlijk, midden op kruisingen etc! Soms start de auto erg moeilijk; startmotor werkt wel oke, maar hij slaat niet aan.
Het is een 940 automaat 2.3 16V uit 1991. Het gasklephuis is schoongemaakt. Bougies+kabels vervangen in januari (maar helaas niet door originele Volvo kabels, wel op kenteken besteld, volgens de dealer kan het eventueel aan deze kabels/bougies liggen) Thermostaat is zeer recentelijk vervangen.
Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn?
Alvast erg bedankt!
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2005 14:57 #1116336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan
Ik kan me ook zo'n geval herinneren echter toen zt er een gat in een van die grotere slangen onder de moterkap maar ik neem aan dat je die allemaal bent nagelopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2005 01:04 #1116361
door V700 register
Niels,
Ik zou ook denken aan een vacuumprobleem, vooral omdat het ook optreedt bij afremmen. Lijkt of de brandstof toevoer dan hapert.
Grote luchtslang ed. checken.
Groet Hans van Oostveen Lidnr 54
Beantwoord door V700 register in topic Niels,
Ik zou ook denken
Niels,
Ik zou ook denken aan een vacuumprobleem, vooral omdat het ook optreedt bij afremmen. Lijkt of de brandstof toevoer dan hapert.
Grote luchtslang ed. checken.
Groet Hans van Oostveen Lidnr 54
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2005 13:14 #1116376
door V700 register
Alles is bekeken. Nieuwe bougies erin. etc etc. Niets. Blijft t zelfde. Heeft niemand verder een idee waar ik t anders kan vragen, hier op de club weet ook niemand t denk ik aan de reacties te zien (waarvoor dank hoor, begrijp me niet verkeerd...)
Niels
Beantwoord door V700 register in topic nog steeds slecht starten/lopen
Alles is bekeken. Nieuwe bougies erin. etc etc. Niets. Blijft t zelfde. Heeft niemand verder een idee waar ik t anders kan vragen, hier op de club weet ook niemand t denk ik aan de reacties te zien (waarvoor dank hoor, begrijp me niet verkeerd...)
Niels
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2005 07:20 #1116462
door Willem van Strik (GAST)
<p />
Je hebt al van alles geprobeerd zo te lezen, en niets heeft geholpen. Heb je ook je relais gecontroleerd, eventueel uitgewisseld, en je injectie-computer, en je luchtmassameter? Kennelijk geen gewone ouderdomsoorzaak, maar krijgt hij onder bepaalde omstandigheden verkeerde signalen.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic afslaan
<p />
Je hebt al van alles geprobeerd zo te lezen, en niets heeft geholpen. Heb je ook je relais gecontroleerd, eventueel uitgewisseld, en je injectie-computer, en je luchtmassameter? Kennelijk geen gewone ouderdomsoorzaak, maar krijgt hij onder bepaalde omstandigheden verkeerde signalen.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2005 21:24 #1116524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklep basis afstelling
Gasklep basis afstelling goed gezet? 500tpm
Gskleppositieschakelaar rot? Deze schakelt bij gaslos de stationairregeling in. Is deze kapot dan ook geen stationairregeling.
Gskleppositieschakelaar rot? Deze schakelt bij gaslos de stationairregeling in. Is deze kapot dan ook geen stationairregeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2005 12:52 #1116558
door V700 register
Ik denk ook aan vacuum.
Kijk een naar de hoofdremcylinder.
Er zit een vacuumleidng aan met een witte klep. Dit is eeen vacuumklep die maar in �©�©n richting mag werken. Als de interne afsluiting niet goed functioneert is er een vacuumtekort.Heeft ook invloed op het remsysteem.
Is gemakkelijk te controleren. Losnemen , op blazen en aan zuigen. In �©�©n richting mag er geen lucht doorkomen.
john pezie
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk ook aan vacuum.
Ik denk ook aan vacuum.
Kijk een naar de hoofdremcylinder.
Er zit een vacuumleidng aan met een witte klep. Dit is eeen vacuumklep die maar in �©�©n richting mag werken. Als de interne afsluiting niet goed functioneert is er een vacuumtekort.Heeft ook invloed op het remsysteem.
Is gemakkelijk te controleren. Losnemen , op blazen en aan zuigen. In �©�©n richting mag er geen lucht doorkomen.
john pezie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2005 20:23 #1116662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan
Ik zou eens even kijken naar de staffelmoter ik had de zelfde problemen bleek dat de staffel moter niet helemaal lekker was. Deze schoongemaakt met was beziene en het was weer opgelost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2005 09:34 #1116703
door V700 register
Hallo,
<p />
Ik heb een soortgelijk probleem en luister aandachtig mee op het forum. Maar wat is een staffelmotor en waar bevindt deze zich?
Beantwoord door V700 register in topic wat is een staffelmotor??
Hallo,
<p />
Ik heb een soortgelijk probleem en luister aandachtig mee op het forum. Maar wat is een staffelmotor en waar bevindt deze zich?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2005 11:00 #1116962
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaspositieschakelaar?
Zit de gaspositieschakelaar op het gasklephuis in de buurt van het inlaatspruitstuk, waar ook de gaskabel heen loopt? Daar zit bij wel een stekker met een aantal draden op. Moet ik die eens los halen en met contactspray behandelen????? Please help!
Moderators: Jerry Stam