Ventilatorschakelaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2005 13:10 #1113539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ventilator
Beste Manfred,
Voordat je alles gaat vervangen o.i.d. haal de zwarte afdekplaat onder je dashboard kastje even los (schroeven kwart slag draaien) dan zie je het ventilatorhuis, daar zitten bouten op. geef daar maar eens eeen klap met een hamer op. Waarschijnlijk werkt de ventilator weer dan. Bij mijn volvo had ik dezelfde klacht.
Suc6
Martin
Voordat je alles gaat vervangen o.i.d. haal de zwarte afdekplaat onder je dashboard kastje even los (schroeven kwart slag draaien) dan zie je het ventilatorhuis, daar zitten bouten op. geef daar maar eens eeen klap met een hamer op. Waarschijnlijk werkt de ventilator weer dan. Bij mijn volvo had ik dezelfde klacht.
Suc6
Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2005 13:10 #1113540
door V700 register
Beste Manfred,
Suc6
Martin
Suc6
Martin
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2005 17:24 #1113550
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Parker
Hallo Frans
Een parker wordt ook wel zelftapper genoemd. En die moeten een spitse punt hebben, anders tapt ie niet vanzelf.
De uitleg van Timen klinkt plausibel. Ik heb boven op zolder ook nog N.E.N. boeken liggen. N.E.N. staat voor Nederlandse Norm. Da's te vergelijken zeg maar met de DIN of ISO. Een standardisatie-instituut dus.
Waarom je bij hout vaak van schroeven spreekt en nooit van bouten wordt door de uitleg van Timen ook duidelijk. Deze "houtbevestingingsmaterialen" (onthoudt hem voor Scrabble) hebben vaak een sleuf of kruis in de kop en worden danook met een schroevendraaier aangedraaid en niet zoals met veel "metaalbevestigingsmaterialen" (ook onthouden), met een steek- of ringsleutel.
Groetjes
Mathy
Een parker wordt ook wel zelftapper genoemd. En die moeten een spitse punt hebben, anders tapt ie niet vanzelf.
De uitleg van Timen klinkt plausibel. Ik heb boven op zolder ook nog N.E.N. boeken liggen. N.E.N. staat voor Nederlandse Norm. Da's te vergelijken zeg maar met de DIN of ISO. Een standardisatie-instituut dus.
Waarom je bij hout vaak van schroeven spreekt en nooit van bouten wordt door de uitleg van Timen ook duidelijk. Deze "houtbevestingingsmaterialen" (onthoudt hem voor Scrabble) hebben vaak een sleuf of kruis in de kop en worden danook met een schroevendraaier aangedraaid en niet zoals met veel "metaalbevestigingsmaterialen" (ook onthouden), met een steek- of ringsleutel.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2005 20:50 #1113568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bouten schroeven
ok Mathy....dan denk ik dat ik mij maar bij jou en Timen aansluit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2005 14:37 #1113610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een zelftapper is zeker geen
Een zelftapper is zeker geen parker of spaanplaatschroef. Een zelftapper heeft een punt met daarop twee snijmesjes. Een zelftapper wordt gebruikt voor metaal waar je met een spaanplaatschroef of gipsplaatschroef niet doorheen komt zonder voor te boren. Uiteraard heb je bij een dikke metalen plaat nog steeds het probleem van voorboren omdat de zelftappers niet in alle gevallen het gat zelf kunnen boren (tappen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2005 20:00 #1113637
door V700 register
Het probleem dat de ventilatorschakelaar het alleen op de hoogste stand deed is gedeltelijk opgelost.
De smeltzekering is defect, ik heb ze doorverbonden en nu werkt het zo als het moet. Op korte termijn ga de defecte smeltzekering vervangen.
Iedereen (bezonder Adrian) bedankt voor de tips.
Groet, Manfred
De smeltzekering is defect, ik heb ze doorverbonden en nu werkt het zo als het moet. Op korte termijn ga de defecte smeltzekering vervangen.
Iedereen (bezonder Adrian) bedankt voor de tips.
Groet, Manfred
Moderators: Jerry Stam