Hoge toeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2005 05:36 #1114193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoge toeren
jah ik heb een b230k, maar eigenlijk is de auto aan vervanging toe...niet alleen de carborateur
....maar zolang mijn "ik rol" goed op gas loopt maakt het mij niet zo veel uit...
gr. Frans
....maar zolang mijn "ik rol" goed op gas loopt maakt het mij niet zo veel uit...gr. Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2005 15:02 #1114221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijne komt uit '92 en is een
Mijne komt uit '92 en is een injectie, die hebben dan toch geen carbuateur? Op benzine loopt de auto nu redelijk goed alleen gas blijft een probleem. Als je stopt blijft de toerenteller op 2000 toeren staan en bij weer remmen gaat hij terug naar 1000. Ik ga nu de stappenmotor nakijken. Wel vreemd is dat de auto er op benzine geen last van heeft.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2005 15:20 #1114225
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 1992
Als je nu eens vertelde welke motor je hebt...
Uit 1992, dus ofwel een 740 ofwel een 940, ofwel een 960. Dan kan het nog zijn:
B200F, B204F, B230F, B230FB, B230FT, B204FT, B6304.
Motortype kan je vinden op de sticker op je distributiekap, en las je die niet hebt kan je je chassisnummer hier posten, dan komen we er ook wel uit (laatste zes cijfers hoeft niet).
Wil je een serieus advies in de jacht op dit probleem, dan moeten we echt weten welke motor je hebt. Zo is er te weinig van te zeggen, naast wat we al hebben genoemd.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 GL 1990 B230F LPG 404.040 km
...processing endless loop, please wait
Uit 1992, dus ofwel een 740 ofwel een 940, ofwel een 960. Dan kan het nog zijn:
B200F, B204F, B230F, B230FB, B230FT, B204FT, B6304.
Motortype kan je vinden op de sticker op je distributiekap, en las je die niet hebt kan je je chassisnummer hier posten, dan komen we er ook wel uit (laatste zes cijfers hoeft niet).
Wil je een serieus advies in de jacht op dit probleem, dan moeten we echt weten welke motor je hebt. Zo is er te weinig van te zeggen, naast wat we al hebben genoemd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2005 16:09 #1114228
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem, ik begrijp het helema
Willem, ik begrijp het helemaal, ik ga vanavond de gegevens erbij pakken en hopelijk kom er ik met jullie hulp uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2005 01:20 #1114256
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout CO meschien
Zou het niet iets met je vacuum te maken kunnen hebben???
Dit stuurt ook je rembekrachtiger aan, en zodra je co fout staat afgesteld dan wil de motor ook nog wel eens in toeren omhoog gaan als je de rem intrapt.
Dit is een ervaring die ik heb geleerd met een volvo 340 variomatic, weet echter niet of dit ook voor een 7 of 9 serie geld.
Groet Bart.
Dit stuurt ook je rembekrachtiger aan, en zodra je co fout staat afgesteld dan wil de motor ook nog wel eens in toeren omhoog gaan als je de rem intrapt.
Dit is een ervaring die ik heb geleerd met een volvo 340 variomatic, weet echter niet of dit ook voor een 7 of 9 serie geld.
Groet Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2005 08:10 #1114269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Model 94 940
Motor 85 B230FB
Model 94 940
Motor 85 B230FB
Versnellingsbak 3 M47-5sp
Bouwjaar N 1992
Fabriek 2 Gent - Belgie
Chassisnr 040 Serienummer
Het gaat om bovenstaande wagen en de problemen zijn:
LPG:
Na een tijdje gereden te hebben als je stopt dan gaat de toerenteller naar +/- 2000 toeren, na nog een keer geremd te hebben zakt het toerental, als je niet remt dan zakt deze ook maar minder snel.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
* CIS Klep
* Smoorklephuis (geeft een klik)
* stekkertjes schoongemaakt
* gaskabel nagekeken
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn, dacht zelf nog aan de stappenmotor maar het verhaal over de rembekrachtiger klinkt ook plausibel.
Op benzine heeft de motor er geen last van, zakt mooi terug naar 800 toeren alleen stottert de motor soms en houdt hij in maar dat light aan de injectoren (denk ik) heb daar dat cleaning spul voor gebruikt en tegen de verwachting in hielp dat.
Alvast bedankt voor de eventuele info.
Groet,
Motor 85 B230FB
Versnellingsbak 3 M47-5sp
Bouwjaar N 1992
Fabriek 2 Gent - Belgie
Chassisnr 040 Serienummer
Het gaat om bovenstaande wagen en de problemen zijn:
LPG:
Na een tijdje gereden te hebben als je stopt dan gaat de toerenteller naar +/- 2000 toeren, na nog een keer geremd te hebben zakt het toerental, als je niet remt dan zakt deze ook maar minder snel.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
* CIS Klep
* Smoorklephuis (geeft een klik)
* stekkertjes schoongemaakt
* gaskabel nagekeken
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn, dacht zelf nog aan de stappenmotor maar het verhaal over de rembekrachtiger klinkt ook plausibel.
Op benzine heeft de motor er geen last van, zakt mooi terug naar 800 toeren alleen stottert de motor soms en houdt hij in maar dat light aan de injectoren (denk ik) heb daar dat cleaning spul voor gebruikt en tegen de verwachting in hielp dat.
Alvast bedankt voor de eventuele info.
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2005 08:11 #1114270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout CO
Hoi Bart,
hoe kan ik dat controleren?
hoe kan ik dat controleren?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2005 08:28 #1114272
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic hoge toeren
Het zou nog valse lucht kunnen zijn: vaak is bij een LPG-wagen de slang van luchtmassameter naar gasklephuis beschadigd, en/of het luchtfilterhuis. Verder is het misschien handig om op een club-bijeenkomst de luchtmassameter eens te wisselen met een andere wagen, en die zo te testen. Stappenmotor is CIS-klep, dus die zal het wel niet meer zijn (is er verschil in lopen tussen stekker los en stekker vast?).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2005 23:49 #1114304
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Variomatic
Hallo Bart, Volvisti
Op de MTS stond vroeger een Renault 5/DAF motor. De leraar (helaas al jaren geleden overleden aan ALS) vertelde er toen bij dat het vacuum bij een DAF ook de variomatic bediende. De overbrengingsverhouding (zeg maar de verhouding tussen het toerental van de motor en het toerental van de achterwielen) verandert dus naar mate er meer of minder vacuum was (lees: je het gaspedaal meer of minder intrapte).
Het is dus normaal bij een DAF dat als het vacuum verandert, het motortoerental ook verandert. Maar bij andere versnellingsbaktypes wordt geen gebruik gemaakt van het vacuum en is het verband tussen vacuum en toerental niet zo direkt.
Groetjes
Mathy
Op de MTS stond vroeger een Renault 5/DAF motor. De leraar (helaas al jaren geleden overleden aan ALS) vertelde er toen bij dat het vacuum bij een DAF ook de variomatic bediende. De overbrengingsverhouding (zeg maar de verhouding tussen het toerental van de motor en het toerental van de achterwielen) verandert dus naar mate er meer of minder vacuum was (lees: je het gaspedaal meer of minder intrapte).
Het is dus normaal bij een DAF dat als het vacuum verandert, het motortoerental ook verandert. Maar bij andere versnellingsbaktypes wordt geen gebruik gemaakt van het vacuum en is het verband tussen vacuum en toerental niet zo direkt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2005 01:16 #1114338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuum
Het klopt inderdaad dat het vacuum het op en afschakelen (traploos)regelt bij een variomatic.
Dit gebeurdt via een electromagnetische vierweg vacuum klep (EMVK)
in combinatie met twee membraanen die de primaire schijfen in of uitmekaar duwen.
Ik neem echter wel aan dat er motor vacuum word gebruikt voor de rembekrachtiger??
Bij mij was namelijk het geval met gewoon stationair toerental,dat als ik stil stond en m'n rem intrapte dat m'n toerental naar de 1500 schoot en bij los laten weer terug zakte naar zo'n 8 a 900 rpm.
En dit gebeurden dus pas als ik m'n rembekrachtiger activeerden.
Het gevolg hiervan was een verkeerde CO waarde, was dit weer zoals het hoorden te zijn was er geen schomeling in toerental bij het intrapen van de rem.
Maar wat ik al zij, ik weet inderdaad niet of die vlieger opgaat voor een 7 of 9 serie.
Controleer in ieder geval al je vacuum slangen eens voor de rembekrachtiger, en als je een cruise control heb ook die slang.
Dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan kan lichen
Oh en Michael,CO controleeren dat kan alleen maar als je een CO meter heb indien niet ga je ff naar de garage, deze hebben wel een CO meter, en stellen dat ook zo ff voor je af voor 15 pleuro's.
Groetjes Bart.
Dit gebeurdt via een electromagnetische vierweg vacuum klep (EMVK)
in combinatie met twee membraanen die de primaire schijfen in of uitmekaar duwen.
Ik neem echter wel aan dat er motor vacuum word gebruikt voor de rembekrachtiger??
Bij mij was namelijk het geval met gewoon stationair toerental,dat als ik stil stond en m'n rem intrapte dat m'n toerental naar de 1500 schoot en bij los laten weer terug zakte naar zo'n 8 a 900 rpm.
En dit gebeurden dus pas als ik m'n rembekrachtiger activeerden.
Het gevolg hiervan was een verkeerde CO waarde, was dit weer zoals het hoorden te zijn was er geen schomeling in toerental bij het intrapen van de rem.
Maar wat ik al zij, ik weet inderdaad niet of die vlieger opgaat voor een 7 of 9 serie.
Controleer in ieder geval al je vacuum slangen eens voor de rembekrachtiger, en als je een cruise control heb ook die slang.
Dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan kan lichen
Oh en Michael,CO controleeren dat kan alleen maar als je een CO meter heb indien niet ga je ff naar de garage, deze hebben wel een CO meter, en stellen dat ook zo ff voor je af voor 15 pleuro's.
Groetjes Bart.
Moderators: Jerry Stam