"licht doet het niet lampje" doet het niet....

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2005 10:59 #1113236 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Zwart relais...
en een 3e remlicht...

Tja, zowel het witte als het zwarte relais is voor 2 remlichten. Als je een 3e aansluit gaat bij het witte relais het checklampje niet uit, bij de zwarte gaat ie aan als je remt. (je hebt een lamp te veel, dus een onverwachte weerstand)

Jan Huijsmans

... He's floating through air just like bricks don't

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2005 18:16 #1113256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bert, 745VAN diesel 1990, 446
Bert, 745VAN diesel 1990, 446K

OK Jan, dat is duidelijk. Ik moet dus zo'n groen relais hebben. Blijft het vreemd dat hij het af en toe doet.

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2005 22:00 #1114043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rode relais
Hallo Volvisti,
ik zag op ebay een rood relais voor de verlichting......wat controleert deze dan? Of is dit relais alleen voor Amerikaanse uitvoeringen?
Groetjes Wullem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2005 13:07 #1114063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Is misschien een idee...

Is het niet handig gewoon het kapje van het relais eraf te halen en dan met een dun stukje schuurpapier en contact60 de contacten wat schoon te maken? dan hoef je geen nieuwe te kopen...

gr. Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2005 13:35 #1114064 door V700 register
Hallo Fransf,

volgens mij geen goed idee, omdat de contacten van een relais een dun laagje speziaal metaal hebben (wolfram?) om probleme met corrosie en verbranding te voorkomen (te verdragen).
Als de contacten met schuurpapier schoon gaat maken zal dit niet van lange duur zijn, omdat de beschermende laag nu helemaal naar de k****e is.

- Manfred

Wie veel geleerd heeft, weet hoe dom hij is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2005 15:57 #1114066 door V700 register
maar jah iig doet ie het weer even...en ik meen mij te kunnen herinneren dat op het busje kontact60 staat geschreven dat het contacten van relais beschermt tegen oxidatie...

Je hebt wel gelijk dat het niet voor altijd helpt...maar jah ik ben student...en dus goedkoop ;)

gr. Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2005 16:04 #1114067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oeps
die beschermende was kontact61

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2005 12:04 #1116635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ads lampje
dat met het abs lampje had ik ook, bleek geen goed contact te maken. lampje met fitting er ff uit, pootjes bijbuigen, contactreiniger erop, geeen wd40, en nu alweer een half jaar klaar. suc6!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2005 12:17 #1116637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: "licht doet het niet lampje" doet het niet....

Mathy schreef : Hallo Volvisti Gisteren zag ik in een spiegelende winkelruit, dat een van mijn stadslichtjes het niet doet. Maar mijn "lampje is kapot" lampje is gewoon uit. Hoe kan dit? Als ik de auto op contact zet, gaat dit lampje wel aan. Ik heb laatst wel een keer gezien dat het lampje (niet het stadslicht) aan was, maar na een keer de sleutel terug en weer op contact was het lampje uit. Een tijdje geleden heb ik hetzelfde meegemaakt met het "ABS doet het niet" lampje. Het ging aan kort nadat ik de motor gestart had. Ik heb toen eens op de rem getrapt (was op een parkeerplaats op een bedrijventerrein, reed dus niet hard). Het lampje bleef branden. Na de sleutel van het contact en toen er weer op, bleef het lampje uit. Als die verklikkerlichtjes altijd uitgaan en blijven nadat je de sleutel teruggedraaid hebt, wordt het tijd dat ik het ABS eens laat nakijken. Groetjes Mathy (die toch wel wat ongerust begint te worden)

No panic No panic,
De stadlichtjes zijn niet op het vervang lampje lichtje aangesloten dus dat klopt.
en het ABS lichtje:
Soms heeft mijn ABS lichtje ook dezelfde kuren, vooral als ik de wielen heb schoongemaakt. Waarschijnlijk een lullig contactje. Is een computer.
En wat zegt helpdesk als eerste:
heeft u al geherstart? dan moet je dat eerst doen. en dat doe je dan.
(maar ja, Applegebruikers hebben daar weinig last van dus wellicht vandaar dat je het niet kent :-))

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC