"licht doet het niet lampje" doet het niet....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2005 19:15 #1049670
door Mathy van Nisselroy
"licht doet het niet lampje" doet het niet.... is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Gisteren zag ik in een spiegelende winkelruit, dat een van mijn stadslichtjes het niet doet. Maar mijn "lampje is kapot" lampje is gewoon uit. Hoe kan dit? Als ik de auto op contact zet, gaat dit lampje wel aan. Ik heb laatst wel een keer gezien dat het lampje (niet het stadslicht) aan was, maar na een keer de sleutel terug en weer op contact was het lampje uit.
Een tijdje geleden heb ik hetzelfde meegemaakt met het "ABS doet het niet" lampje. Het ging aan kort nadat ik de motor gestart had. Ik heb toen eens op de rem getrapt (was op een parkeerplaats op een bedrijventerrein, reed dus niet hard). Het lampje bleef branden. Na de sleutel van het contact en toen er weer op, bleef het lampje uit.
Als die verklikkerlichtjes altijd uitgaan en blijven nadat je de sleutel teruggedraaid hebt, wordt het tijd dat ik het ABS eens laat nakijken.
Groetjes
Mathy (die toch wel wat ongerust begint te worden)
Gisteren zag ik in een spiegelende winkelruit, dat een van mijn stadslichtjes het niet doet. Maar mijn "lampje is kapot" lampje is gewoon uit. Hoe kan dit? Als ik de auto op contact zet, gaat dit lampje wel aan. Ik heb laatst wel een keer gezien dat het lampje (niet het stadslicht) aan was, maar na een keer de sleutel terug en weer op contact was het lampje uit.
Een tijdje geleden heb ik hetzelfde meegemaakt met het "ABS doet het niet" lampje. Het ging aan kort nadat ik de motor gestart had. Ik heb toen eens op de rem getrapt (was op een parkeerplaats op een bedrijventerrein, reed dus niet hard). Het lampje bleef branden. Na de sleutel van het contact en toen er weer op, bleef het lampje uit.
Als die verklikkerlichtjes altijd uitgaan en blijven nadat je de sleutel teruggedraaid hebt, wordt het tijd dat ik het ABS eens laat nakijken.
Groetjes
Mathy (die toch wel wat ongerust begint te worden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2005 19:31 #1113162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het lampje voor een lampje wa
het lampje voor een lampje wat het niet doet(?) werkt niet op de stadsverlichting. Dus als er een van die lampjes kapot zijn dan zal het andere lampje niet gaan branden.
Het is misschien wat ingewikkeld maar ik hoop dat je het begrijpt Mathy
Het is misschien wat ingewikkeld maar ik hoop dat je het begrijpt Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2005 19:40 #1113163
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mijn lampje ging aan...
Hallo sverbeek, Volvisti
Of ik het begrepen heb?
Ja, mijn lampje ging aan!
groetjes
Mathy
Of ik het begrepen heb?
Ja, mijn lampje ging aan!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2005 20:34 #1113168
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frido Wiertz [528] 940 polar
Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [230k op 1/4/05]
het lampje van de abs gaat bij mij ook geregeld branden. en ja, idd even contact af en dan weer aan en hetlampje blijft een poosje uit.
naar wat ik begrepen heb, kan de sensor niet alle seintjes doorgeven aan de abs-unit. die meldt de fout aan de computer of doet zelf het licht (abs-lampje) aan.
zolang het de voorwielen betreft (twee sensoren) moet schoon blazen met lucht helpen. de sensor in de achteras weet ik niet.
en zoals al gemeld: je stadslicht wordt niet gecontroleerd, net als je mistlampen en verstralers.
het lampje van de abs gaat bij mij ook geregeld branden. en ja, idd even contact af en dan weer aan en hetlampje blijft een poosje uit.
naar wat ik begrepen heb, kan de sensor niet alle seintjes doorgeven aan de abs-unit. die meldt de fout aan de computer of doet zelf het licht (abs-lampje) aan.
zolang het de voorwielen betreft (twee sensoren) moet schoon blazen met lucht helpen. de sensor in de achteras weet ik niet.
en zoals al gemeld: je stadslicht wordt niet gecontroleerd, net als je mistlampen en verstralers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2005 22:48 #1113176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampen aan of uit en aan
de verklikker functie werkt ook op de stad cq achterlichten
probeer eens om de zelfdiagnose uit te lezen als het abs lampje gaat branden zet dan niet het contact uit maar laat dit aanstaan tot je de storing hebt uitgelezen.
de regeleenheid controleert bij cont. aanzetten de verbinding naar de sensoren en voert een pomptest uit bij ca 7km/h .
de sensor voor de achterwielen is de km teller sensor op de achteras deze word voor beide systemen gebruikt wat hier nog weleens gebeurt is dat het kabeltje tussen as en caroserie door het bewegen een breuk vertoont welke niet constant is en nauwelijks word opgemerkt op je teller maar onheroepelijk wel door je abs word geregistreert zet je het cont dus uit en aan dan zal de zelftest van de abs de storing niet meer waarnemen en het lampje gaat dan normaal uit
grtz henk
probeer eens om de zelfdiagnose uit te lezen als het abs lampje gaat branden zet dan niet het contact uit maar laat dit aanstaan tot je de storing hebt uitgelezen.
de regeleenheid controleert bij cont. aanzetten de verbinding naar de sensoren en voert een pomptest uit bij ca 7km/h .
de sensor voor de achterwielen is de km teller sensor op de achteras deze word voor beide systemen gebruikt wat hier nog weleens gebeurt is dat het kabeltje tussen as en caroserie door het bewegen een breuk vertoont welke niet constant is en nauwelijks word opgemerkt op je teller maar onheroepelijk wel door je abs word geregistreert zet je het cont dus uit en aan dan zal de zelftest van de abs de storing niet meer waarnemen en het lampje gaat dan normaal uit
grtz henk
04-05-2005 08:32 #1113188
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Klopt...
Het relais checkt, als ik het me goed herrinner, alleen:
- koplampen
- richtingaanwijzers voor/achter
- achterlichten
- remlichten
- het witte relais vooraf
- het zwarte relais alleen bij remmen
- het groene, volledig bepinde relais ook incl 3e remlicht
Jan Huijsmans
... He's floating through air just like bricks don't
- koplampen
- richtingaanwijzers voor/achter
- achterlichten
- remlichten
- het witte relais vooraf
- het zwarte relais alleen bij remmen
- het groene, volledig bepinde relais ook incl 3e remlicht
Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2005 10:35 #1113201
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic groen is zwart deluxe?
Hallo Jan
Dus groen test alleen bij het remmen? Doet ie het ook als het derde remlicht in zo'n achterspoiler zit? Maar dan loopt er ook een kabel neem ik aan van de relayhouder naar de achterklep speciaal voor dit remlicht of niet? Past zo'n groen relay in iedere 700/900 estate?
Groetjes
Mathy
Dus groen test alleen bij het remmen? Doet ie het ook als het derde remlicht in zo'n achterspoiler zit? Maar dan loopt er ook een kabel neem ik aan van de relayhouder naar de achterklep speciaal voor dit remlicht of niet? Past zo'n groen relay in iedere 700/900 estate?
Groetjes
Mathy
04-05-2005 11:40 #1113205
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Groen is wit of zwart + 3e remlicht
D'r loopt een aparte kabel in de achterklep waar het 3e remlicht op aangesloten kan worden. Zodra dat gedaan is heb je de volgende effecten met de verschillende relais:
- wit klaagt altijd dat er een lamp stuk is
- zwart klaagt zodra je remt dat er een lamp stuk is
- groen is blij en klaagt niet
Of de groene in elke 7/9 past weet ik niet, maar ik neem aan van wel. Op de vorige knutseldag heb ik er een uit een late 9 geleend en in m'n '88 745 gevrot. Ik kan me overigens niet herrinneren dat het check lampje aan ging en met remmen uit moest zoals de witte, dus ik vermoed dat groen de zwarte is + de electronica om goed met het 3e remlicht om te gaan.
Jan Huijsmans
- wit klaagt altijd dat er een lamp stuk is
- zwart klaagt zodra je remt dat er een lamp stuk is
- groen is blij en klaagt niet
Of de groene in elke 7/9 past weet ik niet, maar ik neem aan van wel. Op de vorige knutseldag heb ik er een uit een late 9 geleend en in m'n '88 745 gevrot. Ik kan me overigens niet herrinneren dat het check lampje aan ging en met remmen uit moest zoals de witte, dus ik vermoed dat groen de zwarte is + de electronica om goed met het 3e remlicht om te gaan.
Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2005 21:18 #1113216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frido Wiertz [528] 940 polar
Frido Wiertz [528] 940 polar LPT '98 [230k op 1/4/05]
het linker stadslicht deed het van de week niet. niks geen signalering. was ook al zo met m'n 240 van '84 en '86. daar werkte het lampje van de remlichten nog wel op intrappen na het starten. hoeft nu niet meer.
rest van de lampen heb ik nog niet getest, wel weet ik dat de verlichting achter ook op de controle zit.
het linker stadslicht deed het van de week niet. niks geen signalering. was ook al zo met m'n 240 van '84 en '86. daar werkte het lampje van de remlichten nog wel op intrappen na het starten. hoeft nu niet meer.
rest van de lampen heb ik nog niet getest, wel weet ik dat de verlichting achter ook op de controle zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2005 22:54 #1113220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bert, 745VAN 1990, 446K
Me
Bert, 745VAN 1990, 446K
Met die verklikkerlampjes gaat nogwel een s iets fout begrijp ik. Bij mij gaat afentoe tijdens het remmen het "er is een lampje kapot lampje"branden. Bij controle bleken ze alledrie te werken. Ra ra hoe kan dat nou weer.
Bert
Met die verklikkerlampjes gaat nogwel een s iets fout begrijp ik. Bij mij gaat afentoe tijdens het remmen het "er is een lampje kapot lampje"branden. Bij controle bleken ze alledrie te werken. Ra ra hoe kan dat nou weer.
Bert
Moderators: Jerry Stam