Probleem met schakelen
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;155374 schreef : Ik heb het vooral met terugschakelen van de 3 naar de 2 bij een koude bak.
Ik weet niet hoe het zit bij een schakelbak Volvo maar ik heb wel ervaring met andere schakelbakken.
Heeeeel lang geleden (1984) had ik een Golf I die ook zeer slecht schakelde en heb ik de bakolie vervangen en was toen over.
Resant had ik een Mitshibutshi Space Star en daar waren de geleideblokken/kabel van versleten.
De Volvo zal een stang hebben, misschien alle draai en geleidepunten eens lekker in de WD40 spuiten. Misschien is de bak wel een pietsie lek en zit er inmiddels te weinig olie in of de oude olie verklonterd en dus alles maar eens verversen. Het heeft een oorzaak dat is zeker!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Al helemaal deze en vorige maand (oogsttijd), wat ligt er toch weer een bagger op de weg.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Als je dit vervangt door Dexron III, dan gaat het al een stuk beter.
Dexron III is de synthetische variant, die niet alleen schuimen voorkomt, maar ook nog eens smerende eigenschappen heeft.
Als het probleem aan de bak ligt (dus niet aan de koppeling of iets dergelijks), dan is de definitieve oplossing het vullen van de bak met Mobil I motorolie.
(iedere moderne motorolie is ook GL-4, de specifikatie voor versnellingsbakken waar geen differentiel in zit)
Dit was vroeger ook de service oplossing van Volvo alleen werd er dan een "speciale" olie toegepast met een Volvo onderdeel nummer.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zodra ik de olie ga verversen, zal ik er Mobil I olie indoen. Is daar maar ??n soort van of is dat een productserie?
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb er geen verstand van...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Kan die olie ook in het differentieel?
- V300 register
- Verbannen
-
Ook het koppelingspedaal al afgesteld trouwens?